De 10 hetaste spelsläppen i oktober – rösta fram din favorit!

Robot
De 10 hetaste spelsläppen i oktober – rösta fram din favorit!

Spider-Man 2, Super Mario Bros. Wonder, Alan Wake 2 m.fl. Oktoberfesten är här!

#oktoberfest


Medlem

Sonic Superstars som överlägsen etta för min del.

Medlem

Det här året är hett! Är det bara jag som undrar hur bra nästa spelår kommer att vara?

Medlem

Alan Wake 2 fick min röst.

Lords of the Fallen är nummer två för oktober.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Kluven mellan Forza och Cities men det fick bli det sistnämnda tillslut. Hoppas bara det är spelbart med min gamla cpu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Inget på listan som känns sådär jättehett för min del, men Mirage lär man väl köra då jag har kört alla andra spel i serien. Känns skönt med ett mindre AC-spel så hoppas det blir bra.

Annars blir det väl att testa Forza på game pass och Spider-Man 2 får vänta tills jag har spelat Miles Morales.

Medlem

Spider-Man 2, Alan Wake 2, Citites Skylines och AC Mirage kommer hålla mig upptagen ett bra tag framöver 😅


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Enda spelet på listan som lockar är cities skylines 2

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Det här året är hett! Är det bara jag som undrar hur bra nästa spelår kommer att vara?

Mycket bättre iom FF7 Rebirth som tidigt kammar hem GOTY

Medlem
Assassin's Creed: Mirage som 1a. Sedan flera andra intressanta titlar. 1-5 spel att shoppa i oktober...

Tack så mycket @Freddy för att du gjorde en given poll av denna nysläppning av oktober releaser. Tack! Jag är statistik-FREAK Deluxe och älskar dessa polls i nyheter o artiklar. Tack! @Fredrik Eriksson
_________________________________________________
1. Jag röstade på nya Assassin's Creed: Mirage (Hoppas UBI fått till en rejäl detaljerad spelstad i form av Baghdad o en intressant spelkarta att få utforska)
________________________________________________________________________
Annars är jag sugen på dessa övriga releaser under oktober månad:
_________________
2. Alan Wake 2. Hopppa de har fått till hemska skräckelement i denna uppföljare. Originalet saknade massor av det.
_________________
3. Spider-Man 2 ska bli fränt och spelet verkar bli rejält matigt med innehåll. Givet köp.
_____________________
4. Forza Motorsport. Äger Forza MotorSport 7 till Windows 10 Store men önskar nu ett Forza MotorSport spel till mitt Steam bibliotek. Call me crazy. It's probably true...
____________________
5. Cities: Skylines II. Verkar bli en värdig uppföljare till det fenomenala "Sim City" dödande originalet. Drygt nu om man måste köpa om alla nya DLC'n som man handlt till första spelet. Kan bli en dyr historia till slut...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

cities skylines 2, och sen spiderman 2. dom kommer sitta riktigt fint misstänker jag


signatur

//monster

Medlem

Helt klart: Lords of The Fallen.

Medlem

Spider-Man 2 och Alan Wake 2.
Förväntningarna på dessa är skyhöga 🔥

It's not a lake, it's an ocean

En galen månad. Jag är inte ens klar med Starfield än.

Alan Wake II är utan tvekan det jag ser mest fram emot. Tur att Alone in the Dark sköts fram.

Är även väldigt sugen på Sonic Superstars, och Super Mario Bros. Wonder ska bli kul.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Backloggens befriare
Skrivet av Tryffel5:

Sonic Superstars som överlägsen etta för min del.

Avatar checks out.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Mirage, och lite sugen på Jusant

Medlem

Ghostrunner 2 är nog det enda som sticker ut i en ganska överhypad månad.

Medlem

För min del är det inget på listan som riktigt kittlar. Har en hög spel sedan September fortfarande att köra. Så som cyberpunk samt Mon-Yu samt mer Baldurs Gate 3.

Men ska vi kika på Oktober så kommer dessa titlar. Inga storspel något av dem men garanterat köp för min del.

Disgaea 7: Vows of the Virtueless
[PS5/PS4/Switch/PC] - October 3 (NA), October 6 (EU)
Front Mission 2: Remake [Switch] - October 5

Men november. Det blir en bra månad för RPG fantaster.

Star Ocean: The Second Story R [PS5/PS4/Switch/PC] - November 2
Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - November 9
Tales of Arise - Beyond the Dawn [PS5/PS4/XS/XB1/PC] - November 9
Hogwarts Legacy [Switch] - November 14
Broken Roads [XS/XB1/PC] - November 14
Jagged Alliance 3 [PS5/PS4/XS/XB1] - November 16
Small Saga [PC] - November 16
Persona 5 Tactica [PS5/PS4/XS/XB1/Switch/PC] - November 17
Super Mario RPG [Switch] - November 17
Biomutant [Switch] - November 30

December har färre RPGs men här har vi ett av de större för året! Rogue trader.

Dragon Quest Monsters: The Dark Prince
[Switch] - December 1
Vampire: The Masquerade - Swansong [Switch] - December 5 (NA)
Warhammer 40,000: Rogue Trader [PS5/XS/PC] - December 7
Gnosia [PS5/PS4/XS/XB1] - December 14

Medlem

För egen del är det nog både Super Mario Bros. Wonder och Lord of the fallen

Medlem

Jag har 3 huvudsakliga spel jag ser fram emot i oktober:
Spider-Man 2
Honkai: Star Rail
NHL 24

Medlem
Medlem

Spider-Man 2 och AC Mirage

Medlem

Otroligt svårt att säga, bara glad att det här otroliga spelåret kommer fortsätta.. Hur fasiken ska man hinna ikapp? Nästan som om man hoppas 2024 kommer att suga bara för att få en chans att catch up.. Imorgon kommer Incursion för DIv 2 och mycket mer.., så många löften på support till div 3, Innan dess kommer ju Massives avatar + Star Wars spel...Jag måste skaffa en mecenat och säga upp mig från mitt jobb för att kunna spela 24/7


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ser verkligen fram emot Spider-Man 2 och Star Trek Infinite och om det kommer i år, Space Marine 2 (såklart ).


signatur

I drank what?

Avstängd

Borde vara mer taggad än vad jag är på Spider Man, hade förväntat mig mer där. Ska testa Mirage i alla fall.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Borde vara mer taggad än vad jag är på Spider Man, hade förväntat mig mer där. Ska testa Mirage i alla fall.

Min finaste Johanna, håller äntligen med dig, Mirage ser jag fram emot, inte så mycket spiderman.. Får se om det går att få med ubisoft+ tror det, kan inte köpa fem-sex spel varje månad..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Spider-Man är helt klart mitt mest efterlängtade spel i år så det fick min röst. Tror Jusant kommer grabba tag i mig också. Jag gillar verkligen idén och det ser helt magiskt ut rent grafiskt sen kan ju Dontnod definitivt göra spel.

Medlem

Spider-Man kommer jag köpa runt release, om inte rapporterna antyder att det är helt trasigt. Resten av oktoberspelen väntar jag med. Men Mirage ser intressant ut. Första gången på länge som jag ser fram emot ett Ubisoft-spel.

Medlem

Spiderman 2 och SMB Wonder

Medlem

Gissa tre gånger

12
Skriv svar