Det är någonting som skaver med Far Cry 6?

Medlem
Det är någonting som skaver med Far Cry 6?

Jag har spelat igenom alla Far Cry spelen, förutom det allra första som utvecklades av Crytek. Varje spelsläpp har långt ifrån varit en revolution mot tidigare del i serien, men jag har ändå känt en motivation att ta mig till eftertexterna.

Senaste installationen av Ubisoft populära serie gör att jag känner mig uttråkad. Jag känner inte ett uns av det där spelsuget att ta mig vidare i storyn, och redan efter några timmar börjar jag känna en enformighet - som att jag redan sett allt.

I Far Cry 5 kändes det som Ubisoft tog i från tårna, flera av momenten var nyskapande och annorlunda mot tidigare delar. Bygget av världen kändes mer naturlig, och ett fiendeläger var aldrig detsamma som tidigare, utan lägret var en naturlig del av världen. Här, känns det som världsbygget tar flera steg tillbaka, och jag saknar dom där små pusslen i föregående del som gav en erfarenhetspoäng som belöning. Nu känns det som vi är tillbaka till den gamla skolan helt enkelt.

Till sist vill jag ändå lyfta fram den urläckra grafiken med dess vackra solnedgångar samt fotot som har en perfekt färgbalans. Men det räcker inte när det känns som Ubisoft har haft en halvslö dag på jobbet.

Vad tycker ni andra på forumet om Far Cry 6?

Skrivet av PGR1985:

Jag har spelat igenom alla Far Cry spelen, förutom det allra första som utvecklades av Crytek. Varje spelsläpp har långt ifrån varit en revolution mot tidigare del i serien, men jag har ändå känt en motivation att ta mig till eftertexterna.

Senaste installationen av Ubisoft populära serie gör att jag känner mig uttråkad. Jag känner inte ett uns av det där spelsuget att ta mig vidare i storyn, och redan efter några timmar börjar jag känna en enformighet - som att jag redan sett allt.

I Far Cry 5 kändes det som Ubisoft tog i från tårna, flera av momenten var nyskapande och annorlunda mot tidigare delar. Bygget av världen kändes mer naturlig, och ett fiendeläger var aldrig detsamma som tidigare, utan lägret var en naturlig del av världen. Här, känns det som världsbygget tar flera steg tillbaka, och jag saknar dom där små pusslen i föregående del som gav en erfarenhetspoäng som belöning. Nu känns det som vi är tillbaka till den gamla skolan helt enkelt.

Till sist vill jag ändå lyfta fram den urläckra grafiken med dess vackra solnedgångar samt fotot som har en perfekt färgbalans. Men det räcker inte när det känns som Ubisoft har haft en halvslö dag på jobbet.

Vad tycker ni andra på forumet om Far Cry 6?

Jag tycker det är samma tråkiga spel om och om igen. Dom har verkligen förstört en uppskattad spelserie. Efter FC4 så orkade jag inte genom fler spel, även om jag har köpt dom. FC6 är också oerhört svårt att spela med sin begränsade FOV och allt möjligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag tycker det är samma tråkiga spel om och om igen. Dom har verkligen förstört en uppskattad spelserie. Efter FC4 så orkade jag inte genom fler spel, även om jag har köpt dom. FC6 är också oerhört svårt att spela med sin begränsade FOV och allt möjligt.

Jag tycker faktiskt du ska ge 5:an en chans. Sen håller jag Primal varmt om hjärtat. Stenåldern fungerade förvånansvärt bra i FC-sammanhang.

Medlem

Jag har problem med 6an också. Började lira det för någon vecka sen men jag har tappat sugen efter bara några timmar. Har samma problem som du sa, det är för enformigt. Sen kan jag också tycka att manuset känns barnsligt och anonymt. Arga guerilla krigare som svär och säger alldeles för mycket utan att säga nånting alls igentligen. Jag har inte lirat sedan FC2 men jag är mäkta besviken hittills. Får se om jag orkar ta mig i kragen och köra igenom det.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

...redan efter några timmar börjar jag känna en enformighet - som att jag redan sett allt.

Jag har inte spelat Far Cry 6, men det här citatet från ditt inlägg beskriver hur jag känner för alla Ubisofts spel som jag testat.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag har spelat igenom alla Far Cry spelen, förutom det allra första som utvecklades av Crytek...

Har själv endast spelat genom första Far Cry och det var ett fantastiskt spel på sin tid. De övriga spelen i serien har samma namn men har i övrigt inget med "originalet" att göra. Har försökt att lira ett par av dessa, men som skrevs i tidigare inlägg, de följer typ samma mönster som i stort sett alla Ubisoft spel... de är okej i början men blir snabbt dryga, tråkiga och repetitiva. Undra hur Far Cry 2 skulle se ut om det hade utvecklats av Crytek

Medlem
Skrivet av Gore:

Undra hur Far Cry 2 skulle se ut om det hade utvecklats av Crytek

Som Crysis?

Medlem

Köpte Far Cry 6, och tröttnade efter 1h ungefär.

Femman kändes lite roligare, för mig personligen gillade jag miljöer och karaktärer bättre i femman. Förutom den flummiga knark episoden, det kunde dom skippat...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som Crysis?

Så är det. Crytek gick vidare med Crysis, medan Ubisoft tog över utvecklingen av Far Cry. Innan agerade bara Ubisoft som producent, och i samband med det gav ut spelet? Eller?

Medlem
Skrivet av GamerNurse:

Jag har problem med 6an också. Började lira det för någon vecka sen men jag har tappat sugen efter bara några timmar. Har samma problem som du sa, det är för enformigt. Sen kan jag också tycka att manuset känns barnsligt och anonymt. Arga guerilla krigare som svär och säger alldeles för mycket utan att säga nånting alls igentligen. Jag har inte lirat sedan FC2 men jag är mäkta besviken hittills. Får se om jag orkar ta mig i kragen och köra igenom det.

Ge 5:an en chans, sen som jag nämnt tidigare, sidospåret ”Primal” ligger mig varmt om hjärtat. Stenåldern rockar i FC-sammanhang.

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Köpte Far Cry 6, och tröttnade efter 1h ungefär.

Femman kändes lite roligare, för mig personligen gillade jag miljöer och karaktärer bättre i femman. Förutom den flummiga knark episoden, det kunde dom skippat...

Jag, min sambo och min tvillingbror har tröttnat. Alla vi har spelat igenom tidigare delar i serien.

Medlem

Håller med helt. 5:an var riktigt bra, liksom Primal. Men det finns inget som är kul med 6:an, har varken gameplay eller story på sin sida.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Ge 5:an en chans, sen som jag nämnt tidigare, sidospåret ”Primal” ligger mig varmt om hjärtat. Stenåldern rockar i FC-sammanhang.

Kul höra när Primal uppskattas, är min favorit i Far cry serien Håller med om 6:an, lirade cirka 2 timmar innan jag var tvungen att lägga av vilket är väldigt ovanligt för mig,

Medlem
Skrivet av Gore:

Har själv endast spelat genom första Far Cry och det var ett fantastiskt spel på sin tid. De övriga spelen i serien har samma namn men har i övrigt inget med "originalet" att göra. Har försökt att lira ett par av dessa, men som skrevs i tidigare inlägg, de följer typ samma mönster som i stort sett alla Ubisoft spel... de är okej i början men blir snabbt dryga, tråkiga och repetitiva. Undra hur Far Cry 2 skulle se ut om det hade utvecklats av Crytek

Då jag aldrig ägt en gaming-PC så blev det aldrig att jag körde igenom det. Nu har min sambo en gaming-laptop här hemma, så det får bli ändring på det med andra ord.

Medlem

Har lyckats med bedriften att bara spela de udda spelen i serien och de har varit bra. Dvs Far Cry, FC3, FC5. Äger FC4 också men inte kört mycket. FC2 har jag aldrig spelat. Kanske skaffar FC6 om den kommer på superrea.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gore:

Har själv endast spelat genom första Far Cry och det var ett fantastiskt spel på sin tid. De övriga spelen i serien har samma namn men har i övrigt inget med "originalet" att göra. Har försökt att lira ett par av dessa, men som skrevs i tidigare inlägg, de följer typ samma mönster som i stort sett alla Ubisoft spel... de är okej i början men blir snabbt dryga, tråkiga och repetitiva. Undra hur Far Cry 2 skulle se ut om det hade utvecklats av Crytek

Far Cry 2 var också ett bra spel. Framför allt då rent spelmekaniskt, där jag tycker det är starkast i serien. Åldrats bra också. Hade i huvudsak ett stort problem i form av konstant respawnande fiender på checkpoints. Ettans problem var istället mutanterna, tyckte spelet tappade en hel del i andra halvan kontra första. Kan dock sägas att jag ogillade Far Cry 2 när det kom. Antagligen eftersom jag ville ha mer av Far Cry - ettan alltså.

Annars håller jag med om att Ubisofts alster inte alls håller samma nivå.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Har lyckats med bedriften att bara spela de udda spelen i serien och de har varit bra. Dvs Far Cry, FC3, FC5. Äger FC4 också men inte kört mycket. FC2 har jag aldrig spelat. Kanske skaffar FC6 om den kommer på superrea.

Far Cry 6 köptes in för 169 kr på Black Friday. Uppgradering för current gen ingår helt kostnadsfritt.

Far Cry 2 var ett oerhört tråkigt spel med repetitiva uppdrag. MEN stämningen i spelet var outstanding mot senare delar i serien.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Far Cry 6 köptes in för 169 kr på Black Friday. Uppgradering för current gen ingår helt kostnadsfritt.

Far Cry 2 var ett oerhört tråkigt spel med repetitiva uppdrag. MEN stämningen i spelet var outstanding mot senare delar i serien.

Tack för headsup att det finns köpa billigt, jag får spana på nästa rea för PC-versionen.

Det verkade ok från vad jag sett, men man vet aldrig förrän man kört ett tag.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag har spelat igenom alla Far Cry spelen, förutom det allra första som utvecklades av Crytek. Varje spelsläpp har långt ifrån varit en revolution mot tidigare del i serien, men jag har ändå känt en motivation att ta mig till eftertexterna.

Senaste installationen av Ubisoft populära serie gör att jag känner mig uttråkad. Jag känner inte ett uns av det där spelsuget att ta mig vidare i storyn, och redan efter några timmar börjar jag känna en enformighet - som att jag redan sett allt.

I Far Cry 5 kändes det som Ubisoft tog i från tårna, flera av momenten var nyskapande och annorlunda mot tidigare delar. Bygget av världen kändes mer naturlig, och ett fiendeläger var aldrig detsamma som tidigare, utan lägret var en naturlig del av världen. Här, känns det som världsbygget tar flera steg tillbaka, och jag saknar dom där små pusslen i föregående del som gav en erfarenhetspoäng som belöning. Nu känns det som vi är tillbaka till den gamla skolan helt enkelt.

Till sist vill jag ändå lyfta fram den urläckra grafiken med dess vackra solnedgångar samt fotot som har en perfekt färgbalans. Men det räcker inte när det känns som Ubisoft har haft en halvslö dag på jobbet.

Vad tycker ni andra på forumet om Far Cry 6?

Håller helt med dig, om precis allt.

Det som är sämst med sexan är olika ammo för olika fiender. Inte flow alls i att byta mellan dessa. Och varför skulle inte tunga skott funka på en person utan armor? Känns knäppt.

Gillade inte heller dem överdrivna superattackerna.

Annars är grafiken, som du skriver, läcker och musiken är bra. En del karaktärer som är bra. Men nä, helheten är det inte.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Farcry 2 var skräp, enda i serien jag inte spelat igenom (körde förvisso inte igenom sista striden i ettan heller........men vem gjorde det? ).

Jag hade lite svårt för FC6 i början, men det blev helt ok. Var väl vissa personer jag kunde klarat mig utan och inte hade någon som helst lust att hjälpa. Ett plus i kanten för att Dani sjöng med i vissa av låtarna (vet inte hur det är om man spelar manliga). Förvisso är det Jonróns röstskådis som sjunger och inte Danis.

Hade helt klart klarat mig utan det här med att uppgradera alla möjliga saker (baser, bilar osv). Använde inte mat osv speciellt mycket heller för buffar, men vissa kanske gillar sånt.

Medlem

Tycker far cry 3 var det sista bra Far cry-spelet. Sen gick det bara utför.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag tyckte om femman riktigt mycket, men trots att sexan står här hemma så har jag liksom aldrig varit sugen på att dra igång det egentligen..Far Cry är perfekta lir när man typ bara vill stänga av hjärnan lite och jag kommer ju säkert spela igenom det någon gång, men formulan känns väl ganska så stel vid det här laget? Sen lockar inte Cuba överdrivet mycket heller....Va fan köpte jag spelet för egentligen..?

1
Skriv svar