Watch Dogs – 30 fps till PS4 och XB1

dmn
Medlem
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

Har man ingen PC att spela spel på är man ingen riktig gamer.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Bekvämt att stirra på 30 hackiga rutor i sekunden? tvivlar på det.

Objektivt talat så är 30 en betydligt sämre spelupplevelse än 60 fps. skulle aldrig köpa ett spel som inte klarar av 60 fps på varken konsol eller PC, då får det vara.

man måste kräva lite standarder från utvecklare.

____________

Är inte helt ute och cyklar när jag säger att konsolspelare har böjt sig framåt utan att käfta emot bra många år, varför accepterar man så dålig upplösning och bilduppdatering år 2014?
jag tror att utvecklare ogillar PC spelarna starkt då vi är väldigt verbala vid missnöje, vilket det inte känns som konsolspelare är, jag undrar verkligen varför.

Medlem

Är Sverigedemokrat och pc älskare. Äger dock konsoler också.

Medlem
Skrivet av Rydike:

"Next Gen"

testat infamous second son? piskar lätt de mesta som finns till pc (openworld) i grafik..så deee du.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Är inte helt ute och cyklar när jag säger att konsolspelare har böjt sig framåt utan att käfta emot bra många år, varför accepterar man så dålig upplösning och bilduppdatering år 2014?
.

För att de flesta tycker häftig grafik är viktigare än hög bildupplösning och bilduppdatering.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av BoxUne:

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Bekvämt att stirra på 30 hackiga rutor i sekunden? tvivlar på det.

Objektivt talat så är 30 en betydligt sämre spelupplevelse än 60 fps. skulle aldrig köpa ett spel som inte klarar av 60 fps på varken konsol eller PC, då får det vara.

man måste kräva lite standarder från utvecklare.

____________

Är inte helt ute och cyklar när jag säger att konsolspelare har böjt sig framåt utan att käfta emot bra många år, varför accepterar man så dålig upplösning och bilduppdatering år 2014?
jag tror att utvecklare ogillar PC spelarna starkt då vi är väldigt verbala vid missnöje, vilket det inte känns som konsolspelare är, jag undrar verkligen varför.

Vadå "bekvämt"? Det var väl inte det han skrev? Ett spel kan vara roligt utan 1080p och 60 frames. Håller med BoxUne fullständigt


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Ztreek:

Är inte helt ute och cyklar när jag säger att konsolspelare har böjt sig framåt utan att käfta emot bra många år, varför accepterar man så dålig upplösning och bilduppdatering år 2014?
.

För att de flesta tycker häftig grafik är viktigare än hög bildupplösning och bilduppdatering.

Förstår inte varför man vill ha en bra spelupplevelse istället för att stirra på 30 bilder i sekunden, gillar man snygga bilder kan man väl kolla på nån PC entusiast med 3 titans och 4k upplösning nån dag efter release.

Medlem
Skrivet av Propy:

Ett spel kan vara roligt utan 1080p och 60 frames. Håller med BoxUne fullständigt

Absolut, men det borde ändå vara spelindustrins standard.
Jag anser 30 fps ospelbart. det finns betydligt fler som känner likadant.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Frågan är vilken version av spelet man ska ha?
Special edition... season pass...vafan?

Kotaku har en "guide" för det..

http://kotaku.com/video-game-preorders-are-out-of-control-157...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av BoxUne:

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Bekvämt att stirra på 30 hackiga rutor i sekunden? tvivlar på det.

Objektivt talat så är 30 en betydligt sämre spelupplevelse än 60 fps. skulle aldrig köpa ett spel som inte klarar av 60 fps på varken konsol eller PC, då får det vara.

man måste kräva lite standarder från utvecklare.

____________

Är inte helt ute och cyklar när jag säger att konsolspelare har böjt sig framåt utan att käfta emot bra många år, varför accepterar man så dålig upplösning och bilduppdatering år 2014?
jag tror att utvecklare ogillar PC spelarna starkt då vi är väldigt verbala vid missnöje, vilket det inte känns som konsolspelare är, jag undrar verkligen varför.

PC-spelarna har böjt sig framåt och tagit emot mkt saker körda upp i röven i betydligt längre tid än konsollspelarna, 1080p är ju ett skämt egentligen, fanns skärmar med betydligt högre upplösning långt innan men så fort de valde att ändra bildformat så gick upplösningen åt andra hållet och pc-spelare var tydligen helt okej med det hela.

Upplösningsmässigt har det i stort sett stått still de senaste 10 åren.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Icke att glömma är att spelet kommer i nio olika versioner, vilken ska man köpa?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men för fan, vad har hänt med spelet!?
Har inte följt det här men när de visade ett spelbart demo för 1-2 år sedan så var det då mycket snyggare...

Bra jobbat...
Är detta vad som kommer ske med The Division så gråter jag blod...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Inte avgörande direkt, ett spel blir inte kul bara för att grafiken är bra.

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av totte1015:

Frågan är vilken version av spelet man ska ha?
Special edition... season pass...vafan?

Kotaku har en "guide" för det..

http://kotaku.com/video-game-preorders-are-out-of-control-157...

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/xkwxuua59ymp...

Haha...
Eller, visst är det där på låtsas?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Så kan det vara. Jag hoppar Watch Dogs och håller mig till The Division. Till PC

Medlem

Blir ändå köp till PC

Medlem

Reklam och trailers gör att man blir sugen, sen när man öppnar blir man lite besviken, aja jag blev ialf mätt.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Reklam och trailers gör att man blir sugen, sen när man öppnar blir man lite besviken, aja jag blev ialf mätt.

http://www.vladzilla.com/d/08%20Burger%20King%20-%20Whopper_A...

"actual burger" är ju också ren jävla underpresentation över hur det ser ut IRL. Iallafall när jag har ätit där.

Visst, dom är inte så som reklamen säger, men den se då fan inte ut som den du har på högra sidan där. Möjligenvis i USA.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Tack och lov sa jag att det INTE är upp till var och en så du kan säga som du gör. Jag sa bara att det är korkat ...

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

Har man ingen PC att spela spel på är man ingen riktig gamer.

Drog riktigt på smilbanden när jag läste ditt inlägg.
Provocerande deluxe, jag gillart, får mig o tänka på några klockrena Flashback inlägg

Bollen är rund.
Mvh Boxune

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Morlizer:

Reklam och trailers gör att man blir sugen, sen när man öppnar blir man lite besviken, aja jag blev ialf mätt.

http://www.vladzilla.com/d/08%20Burger%20King%20-%20Whopper_A...

"actual burger" är ju också ren jävla underpresentation över hur det ser ut IRL. Iallafall när jag har ätit där.

Visst, dom är inte så som reklamen säger, men den se då fan inte ut som den du har på högra sidan där. Möjligenvis i USA.

Jag laddar upp en bild nästa gång jag är på Burger King här i Göteborg

Inaktiv

Så mycket "offtopic".

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av kingleafanders:

Jag kanske är helt tekniskt retarderad, men handlar inte fps och upplösningen om vad tillverkarna kan prestera mer än konsolerna? Både Ps4 och Xbone har väl visat att de kan köra spel i 60fps 1080?
Kanske är helt ute och cyklar.

Det handlar mer om hur pass krävande spelen är. Man kan inte skylla på utvecklarna, spelen är knappast i sub-1080p för att utvecklarna är lata.
Ett open-world spel med väldigt bra 3d-grafik är såklart svårare att köra i högre upplösning med en hög fps än ett 2d-spel.

Folk som klagar om att det inte är "next-gen" att ha spel med mindre än 60 fps vet inte vad de pratar om.
Det är inte bara upplösning och bilder per sekund som kan öka när det kommer en ny kraftfullare konsol, man kan även slänga in fler polygoner, partiklar, bättre texturer, längre draw distance, mer avancerad fysik etc etc.
En utvecklare kan lätt göra ett spel som körs i 60fps och 1080p om den gör ett low-poly spel med lågupplösta texturer.
Det är en ständig balansgång mellan bra grafik och hur bra man kan köra spelet.
Det skulle förmodligen gått att få Watch Dogs att köras i 1080p och 60fps men då skulle det sett mycket sämre ut än vad det gör nu.

Tack! Detta måste fler fatta.

Vill man ha max grafik och hastighet så får man dra ner på något annat.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

hade hellre sett 720p och 60fps.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Så mycket "offtopic".

Ja din kommentar är den mest "offtopic" i hela tråden....

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

LOL, så nu är man som en SD-supporter bara för att man tycker att PC är en överlägsen plattform? Skärpning - som du själv säger.

Han menar förmodligen att de ni flesta ser på här är själva prestandan. Att ni inte ser på det positiva istället, jag menar det finns så mycket mer än bara prestanda. Det känns lite som om ni aldrig blir nöjda heller om det nu skulle bli 1080p 60 fps hade ni fortfarande klagat pga att Pc kan spela i så mycket högre. Alla kanske inte vill spendera så mycket bara för att kunna maxa ett spel, är man van med 30 fps så märker man inte lika mycket alls som om man skulle vara van vid 60fps. Det rår inga tvivel om att majoriteten här består av Pc spelare, men varför klaga? ni vet ju redan hur mycket ni vill lägga ned på er Pc. Varför komma hit och klaga på oss som kanske inte har så höga krav.

Medlem

Det jag inte förstår är när dessa stora bolag säljer sina spel på grafiken och som den största orsaken till att köpa nya konsoller.

Sen när spelen börjar närma sig släppet så drar dom ner all grafik och allt annat och förväntar sig att köparna ska vara glada?

Hur kan dom förvänta sig att man har förtroende för dom när dom lurar sina kunder så?

Det jag inte förstår med dom stora bolagen.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

- Jag behöver inte ens peta in en skiva för att spela efter installation på pc.
Jag kan spela direkt när jag vill. Att ha konsol låter obekvämt.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Warfighter320:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

LOL, så nu är man som en SD-supporter bara för att man tycker att PC är en överlägsen plattform? Skärpning - som du själv säger.

Han menar förmodligen att de ni flesta ser på här är själva prestandan. Att ni inte ser på det positiva istället, jag menar det finns så mycket mer än bara prestanda. Det känns lite som om ni aldrig blir nöjda heller om det nu skulle bli 1080p 60 fps hade ni fortfarande klagat pga att Pc kan spela i så mycket högre. Alla kanske inte vill spendera så mycket bara för att kunna maxa ett spel, är man van med 30 fps så märker man inte lika mycket alls som om man skulle vara van vid 60fps. Det rår inga tvivel om att majoriteten här består av Pc spelare, men varför klaga? ni vet ju redan hur mycket ni vill lägga ned på er Pc. Varför komma hit och klaga på oss som kanske inte har så höga krav.

Har fortfarande inte ett dugg med SD att göra. Och ingenstans så ser jag PC-spelare som säger att "vi är bäst". De flesta kan skaffa en PC som är bättre än konsolerna, det är ett val och är knappast något man blir stolt över.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Morlizer:

Reklam och trailers gör att man blir sugen, sen när man öppnar blir man lite besviken, aja jag blev ialf mätt.

http://www.vladzilla.com/d/08%20Burger%20King%20-%20Whopper_A...

"actual burger" är ju också ren jävla underpresentation över hur det ser ut IRL. Iallafall när jag har ätit där.

Visst, dom är inte så som reklamen säger, men den se då fan inte ut som den du har på högra sidan där. Möjligenvis i USA.

- Precis sådär (på bilden till höger) ser burgarna oftast ut när jag köpt på Burger King. (Samma på McDonalds.)
Sorgligt.


signatur

autograph

123
Skriv svar