Inlägg av KeyserSoze

Inlägg som KeyserSoze har skrivit i forumet

Wow tror ändå jag nästan aldrig sett ett spel som jag känt att det var en total ripoff.
Ser ju ut som att dom copy-paste'at super smash bros rakt av.

Skrivet av Tiggaren:

Då plötsligt börjar alla NPC:ers ögon lysa rött och robotlikt marschera mot en från spelvärldens alla olika håll. På radarn syns miljoner av röda prickar som rör sig mot en. AI:n gillade inte läget och har bestämt sig att ta över spelvärlden

Haha mm. Luckily iam a seasoned npc serial killer x)

Skrivet av KoP:

Kommer bara tiilföra npc'er som kommer att rapa hur sig mera mundiarré än nödvändigt. 😐

Det kanske även tillför att man kan säga åt dom att hålla käften :')

Kommer ändå bli att vänta på en pc release för min del, kan inte legitimera ett konsol köp för ett spel.

Lär ju inte märkas så mycket, seriens manus är ju sjukt förvirrande och spretigt som det är.

Är mer hypad för ghost of tsushima releasen på pc idag
Har generellt svårt att ha några stora förhoppningar på ubisoft spel, dom är bland dom största slaktarna av bra franchises som varit personliga favoriter en gång i tiden. rainbow six, ghost recon, splinter cell typ.

Inte just assasins creed då, blev besviken redan av första spelet aldrig fått något sug efter det.
Men det känns som att alla deras spel numera följer typ exakt samma mök openworld gameloop.

Ang storyn och karaktärer i ac så är det inget av spelen som inkapslat mig, kunde inte bry mig mindre.

EA är inte speciellt relevanta i min hobby som tur är.

Skrivet av robbis:

Vem uppfann AAAA, känns som nåt kidsen använder idag... Dom som säger att dom gibbar när dom är vakna hela natten! Gå o lägg er teens... Finns fortfarande inget som heter AAAA...

Vänta du bara på... AAAAA spelen eller senare när vi får AAAAAAAAAAAAA spelen, god daym.

Skrivet av brewitz:

Håller med Scream, vi såg ju hur snabbt Star Citizen med oändligt med Kickstarterpengar (typ) blev färdigt... eller hur var det nu...

Äh just star citizen/squadron42 är ju två spel, och det är ju ändå frankensteins monster i gamingvärlden, från början helt galen horizont utav vad man vill göra och i sin märg ett helt banbrytande koncept kontra exakt alla spel som existerar.
Squadron 42 ska ju dock vara feature complete nu, så det händer ju grejer och ser skitballt ut och ser ut att ha högre kvalite än dom flesta aaa titlarna, lätt värt den där femhundringen för 10 år sedan.

Men jag var väl medveten om att det var en vision jag köpte in mig på för 10 år sedan.
Manorlords är inte och petar i samma bollhav direkt.

Men vi såg ju hur snabbt typ factorio blev färdigt, vad tog det 4 år kanske med gradvis uppskalning utav ett devteam.
Och jag läste nu att han manor lords deven sa att långsam uppskalning var nyckeln i pc gamer intervjun så det är ju bra.

Tippar väl på att manorlords tar 3-4 år att bli färdigt, men om nu utvecklaren skulle gå ut imorn och säga att han ska gå full patte chris roberts autism på manorlords, ta den tid det tar. Så tänker jag inte säga emot.

Det är snarare när spel bara stagnerat som typ project zomboid, bara devblogs och typ updates vartannat år som det börjar kännas meh.

Menar han att det ska fortsätta vara ett solo projekt ?
Fattar att man kanske inte vill dundra in 100 pers workforce.
Men att vara ett devteam är för mig den enda logiska vägen fram, om inte spelet ska ta 10 år+ att färdigställa.

Låter ju bra. Här kanske den gnällande anti-"gnäll" kåren kan lära sig något.

Det får väl heta något annat än kebab helt enkelt typ shawarma vilket det typ egentligen är om man nu ska vara krass.

Men är det inte flera som förutspått pc gaming som utdöende, va i.

Utan att blinka säger jag larian.

Skrivet av eld:

Bethesda kanske borde använda motorn som Titanfall 2 använde, riktigt bra spel, sjukt modern tech!

Titanfall hade väl en tungt modifierad source motor om jag minns rätt. Men ja, dom lyckades verkligen.
Det som irriterar mig mest i ämnet är när man får vibbar av gamla spel, när det ska vara ett nytt spel.

Väldigt synd att source 2 inte finns i öppen sdk som typ unreal och unity.

I slutändan handlar det ju om hur mycket utvecklaren satsar på att det ska kännas nytt och fräscht, starfield tex får man ju skyrim vibbar av hela tiden, inte helt motorns fel kanske *men förbannade loadingscreens*, utan även deras obstinata hållning till inventory design , närstrid, ai och animationsystem osv, det mesta känns re-hashat liksom.

Undra om dom tänker fortsätta med sitt frankensteins-monster till motor.

Spelet är bra och har potensial, men det känns absolut att det är early access, mycket är låst osv i spelet för att det inte är färdigt.
Hoppas utvecklaren slutför projektet, då blir det mycket bra.

Hoppas ännu mer att det inte blir en project zomboid och tar över tio år på sig.

Dom som gör spel med lotr ip har ju en bra förmåga att göra det man inte vill ha iaf.

Åh jag saknar konceptet "expansion" som en gång var standard.

Det är väl något utvecklare helt enkelt får komma till ro med, deras spel kommer förmodligen inte vara populära över tid, så är det bara.

Med undantag för ex antal spel som ur spelarbasens ögon är mästerverk.
Det är ju inte ofta mästerverk blir skuffade under mattan, så gör mästerverk devs *no pressure* lol

Eller så hypar man upp skiten som starfield och tittar på när playercounten åker skidbacke, but they did make money ey.