Ghost of Tsushima är Sonys största singleplayer-släpp på pc

Robot
Ghost of Tsushima är Sonys största singleplayer-släpp på pc

Sett till antalet samtidiga spelare.

#Ghost-of-tsushima


Medlem

Finns det statistik hur många samtidiga spelare på playstation?
Hade varit kul med jämförelse hur ett spel på PC jämfört med Playstation säljs och spelas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Fantastiskt! Rekommenderas starkt!

Medlem

Ooo.. fortfarande inte kört det än.

Försöker bli klar med Wartales för tredje gången innan jag dyker ner i Tsushima.

Medlem

Se till att bestämma er vad som gäller med PSN inloggningar hit och dit innan ni släpper spelet.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Köpte det i höstas till PS5 på black friday.
Tyckte visuellt det var vackert men fastnade riktigt aldrig i storyn, kan inte sätta fingret på varför.
Med det sagt körde jag ändå tills jag fick Platina och klarade ut DLCt, provade aldrig multiplayerdelen.
Jag tycker att spelet är okej och ger det 3/5 i betyg, är glad att jag köpte det på rea 379:- för director's cut.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Finns det statistik hur många samtidiga spelare på playstation?
Hade varit kul med jämförelse hur ett spel på PC jämfört med Playstation säljs och spelas.

Det gör ju inte det (spelarsiffror, alltså). Sån statistisk får vi dom gånger Sony vill dela med sig av den, och det sker inte så ofta. Synd. Statistisk är kul och gör det enklare att dra slutsatser.

Skrivet av showerguy:

Se till att bestämma er vad som gäller med PSN inloggningar hit och dit innan ni släpper spelet.

Hundra procent medhåll. Den här märkliga beslutsångesten gör att allt känns väldigt... diffust. Varför inte låta PSN var ett alternativ för de som vill? Då slipper man stänga ute galet många länder – varför man nu ens skulle vilja det? Känns som de här besluten fattats av någon som inte inser hur verkligheten ser ut. 🤷


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Hell yeah! Recenserade PS4-versionen när det begav sig. Velat köra PS5-version med expansion ett tag, men det är ju så många spel och så lite tid (som det alltid är).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Stevenbivenh:

Köpte det i Höstas till PS5 på black friday.
Tyckte visuellt det var vackert men fastnade riktigt aldrig i storyn, kan inte sätta fingret på varför.
Med de sagt körde jag ändå tills jag fick Platina och klarade ut DLCt, provade aldrig multiplayerdelen.
Jag tycker att spelet är okej och ger det 3/5 i betyg, är glad att jag köpte det på rea 379:- för director's cut.

Multiplayer co op delen 1-2 & 1-4 är också väldigt bra. Nästan lika bra som själva spelet i sig och för dom som gillar sånt kanske tom bättre. Har man ett gäng som spelar tex Helldivers 2 nu så kommer co op delen i spelet passa in väldigt bra tror jag. För mig blir storyn också lite seg när man hoppar(alltså hjälper)mellan olika karaktärer istället för att följa en karaktär i taget. Men jag tror också att det skulle vara svårt att göra spelet så på ett naturligt sätt. Att det är öppen värld kan också göra att de känns lite segt ibland. Men jag tycker att dom har lyckats bra med det endå. Spelet är väldigt vackert och för mig känslosamt. Jag spelade om spelet på ps5an och njöt i hela kroppen när han i början drar svärdet ur slidan och handkontrollen vibrerar så där gött. Själv tycker jag att spelet är väldigt bra 5/5 från mig. Ja nu måste jag spela om spelet igen......

Medlem

Spelar det på PS5 och det är ett fantastiskt spel! Har dock tagit lite paus av någon anledning och måste ta tag i det och spela klart någongång (vet inte varför det inte blivit av...)

Medlem

Är det bra optimerat till PC eller är det som Dragons Dogma 2 möket?

Medlem
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Nej verkligen inte. 😂 Jag blev så jäkla besviken...
Men jag verkar vara rätt ensam om den åsikten, så ge det en chans.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är det bra optimerat till PC eller är det som Dragons Dogma 2 möket?

Det ska vara riktigt bra vad jag läst/hört

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är det bra optimerat till PC eller är det som Dragons Dogma 2 möket?

Fantastisk PC-port med väldigt låga systemkrav, fungerar utmärt med mus+tangentbord också. Av någon anledning är dock TAA påslaget i en gömd meny vid första start så glömmer man att ändra det så ser allt katastrofalt lågupplöst och utsmetat ut.

Medlem

Otroligt bra spel! Hoppas på en utannonsering om en 2:a snart!

Medlem

Fantastiskt spel! Får de till lite större variation på sidouppdragen i en förmodad tvåa så kan det bli ett av de bästa sandlådespelen någonsin.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Se till att bestämma er vad som gäller med PSN inloggningar hit och dit innan ni släpper spelet.

Er och Ni? Är det FZ som gjort eller ger ut spelet?
Det har ju varit bestämt i alla fall sen början av maj att psn skulle krävas för multiplayer i detta spel.

Medlem

Det är ett sjuhelsickes bra spel och har hört mkt gott om PC versionen så det är bara glädjande att välgjorda spel får lite kärlek från gamers


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Jag körde det när det kom. Det var ett bra spel utan att vara fantastiskt. Påminner lite om Assassin's Creeed-spelen men världen känns lite mer levande och kartan är inte lika nedströsslad med trams.

Medlem

Ännu inte köpt det då jag blir så förvirrad av PS4 VS PS5-versionen och att det aldrig sålts billigt på PSN.

Jag velar mellan vilken version jag bör skaffa men jag tror PS5-versionen ger mig PS4 också. PS4-ver går att uppdatera till PS5-ver för ca 100kr.

Rent grafiskt ser de typ identiska ut vad jag hört. Största fördelen med PS5 är läppsynkad japansk dubb. Haptics och Dual Sense är jag inget fan av så med PS4 kan jag spela med DS4.

Men… på PC kan jag spela med DS4 och få allt annat också. Behövs bara en bättre dator

Medlem
Skrivet av Famipan:

Ännu inte köpt det då jag blir så förvirrad av PS4 VS PS5-versionen och att det aldrig sålts billigt på PSN.

Jag velar mellan vilken version jag bör skaffa men jag tror PS5-versionen ger mig PS4 också. PS4-ver går att uppdatera till PS5-ver för ca 100kr.

Rent grafiskt ser de typ identiska ut vad jag hört. Största fördelen med PS5 är läppsynkad japansk dubb. Haptics och Dual Sense är jag inget fan av så med PS4 kan jag spela med DS4.

Men… på PC kan jag spela med DS4 och få allt annat också. Behövs bara en bättre dator

PC version så klart.
Satte på wishlist
Undra hur det funkar på steam deck


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grymt bra spel och stridssystemet är förmodligen det bästa någonsin såvida man använder en handkontroll.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Famipan:

Ännu inte köpt det då jag blir så förvirrad av PS4 VS PS5-versionen och att det aldrig sålts billigt på PSN.

Jag velar mellan vilken version jag bör skaffa men jag tror PS5-versionen ger mig PS4 också. PS4-ver går att uppdatera till PS5-ver för ca 100kr.

Rent grafiskt ser de typ identiska ut vad jag hört. Största fördelen med PS5 är läppsynkad japansk dubb. Haptics och Dual Sense är jag inget fan av så med PS4 kan jag spela med DS4.

Men… på PC kan jag spela med DS4 och få allt annat också. Behövs bara en bättre dator

Om du inte vill betala så mycket så kan du köpa en månads PS+ extra för 150 kr och spela PS5-version där, expansionen ingår i directors cut.

Medlem

Var tvungen att köpa, verkade gå att köra med 2080 Ti efter att ha kollat tuben.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

xcr
Medlem
Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Om man gillar senare assassins creed och andra Ubisoft öppenvärld spel så gillar man förmodligen detta.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Om du inte vill betala så mycket så kan du köpa en månads PS+ extra för 150 kr och spela PS5-version där, expansionen ingår i directors cut.

Jo en god tanke men som numera heltidsarbetande med ont om tid har jag bara tid o ork att spela några timmar i (5h-ish) i veckan, så jag behöver ett halvår på mig

Medlem
Skrivet av Famipan:

Jo en god tanke men som numera heltidsarbetande med ont om tid har jag bara tid o ork att spela några timmar i (5h-ish) i veckan, så jag behöver ett halvår på mig

Haha, det förstår jag, inte lätt när man har ont om tid. Själv tog det mig ca 200 tim och under tre månader att t.ex. klara ut AC:Odyssey + expansionerna förra året, trots två mindre semestrar under samma period. 😅

1
Skriv svar