Nästa Lego-spel – Lego Horizon?

Robot
Nästa Lego-spel – Lego Horizon?
Medlem

Kanske detta man bör spela om man är trött på Aloys oändliga prat i Forbidden West.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kanske detta man bör spela om man är trött på Aloys oändliga prat i Forbidden West.

Oändliga prat var inget jag tänkte eller störde mig på. Du får akta dig för final fantasy spelen för där är det extremt långa dialoger


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Oändliga prat var inget jag tänkte eller störde mig på. Du får akta dig för final fantasy spelen för där är det extremt långa dialoger

Långa dialoger är inget problem, karaktärer som konstant pratar med sig själv om hur man ska spela är olidligt. Finns liksom en anledning till att "Shut up Aloy" är spelets andra mest nedladdade mod.

Medlem

Jo, man har inte ens hunnit titta runt och då börjar hon "Man ska nog använda den där för att göra det där".

Medlem
Skrivet av fooobar:

Jo, man har inte ens hunnit titta runt och då börjar hon "Man ska nog använda den där för att göra det där".

Tycker bara det var bra då känns det ju som att man spelar tillsammans och inte bara styr en döing.

Konstanta långa dialoger är däremot väldigt störigt och jobbig, man vill vidare och måste stanna upp för att lyssna på nån lång dialog stup i kvart.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Tycker bara det var bra då känns det ju som att man spelar tillsammans och inte bara styr en döing.

Konstanta långa dialoger är däremot väldigt störigt och jobbig, man vill vidare och måste stanna upp för att lyssna på nån lång dialog stup i kvart.

De hade kunnat låta de som inte vill ha det slå av det då.

Medlem

Lär väl bli en given succé för både Lego och Playstation men samtidigt lite trist att man nu verkar mjölka Horizon totalt med detta, VR, rykten om live service-spel osv.

Gillar spelen och tog platinum i Forbidden West men nu känner jag mig väldigt mätt. Serien verkar dock sälja extremt bra så förstår det ur ett ekonomiskt perspektiv, såklart.

Medlem

Mer LEGO-spel for the world!

Ambassadör
Xbox

Det här låter trevligt! LEGO-spel är helt klart ett av mina guilty pleasures.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av fooobar:

De hade kunnat låta de som inte vill ha det slå av det då.

Håller med, det borde vara valbart och gå att stänga av (eller vara av från starten och aktiveras för de som vill, när de vill) och att behöva modda bort det känns lite dåligt. Dessutom hade jag velat se ett helt fristående Lego-spel och inte en tolkning av tidigare titlar så detta blir nog inget för mig. Känns mest onödigt att göra ett Lego-fierat version som ändå ska eftersträva realism. Då är det väl bättre att bara spela det spelet direkt? Nåväl, är väl alltid någon som nappar.

Medlem

Det finns ju redan Horizon-Lego, så det här verkar inte osannolikt. Kul om det blir en realitet.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Långa dialoger är inget problem, karaktärer som konstant pratar med sig själv om hur man ska spela är olidligt. Finns liksom en anledning till att "Shut up Aloy" är spelets andra mest nedladdade mod.

Jag hade inga problem med att Aloy pratar med sig själv. Tycker det känns som hennes karaktär. Däremot gillade jag inte att hon avslöjade lösningarna på pusslen alldeles för snabbt. Ibland innan man ens själv hade fått fundera. Kändes helt meningslöst att ha pussel om spelet direkt berättar lösningen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Håller med, det borde vara valbart och gå att stänga av (eller vara av från starten och aktiveras för de som vill, när de vill) och att behöva modda bort det känns lite dåligt. Dessutom hade jag velat se ett helt fristående Lego-spel och inte en tolkning av tidigare titlar så detta blir nog inget för mig. Känns mest onödigt att göra ett Lego-fierat version som ändå ska eftersträva realism. Då är det väl bättre att bara spela det spelet direkt? Nåväl, är väl alltid någon som nappar.

Jag tror realistiskt här innebär något likt The Lego Movie 2014 (fenomenal film). Där du ser kanter i plasten från injektionsformen, avskrapat färg, fingeravtryck, stora damm partiklar. Även fysik för vatten och rök.

Medlem

Att Legospel baserat på ett relativt nytt spel… Finns ju massvis med intressanta andra verk som inte redan har ett spel att göra Legospel på, känns ju dumt att välja något du redan kan spela.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Långa dialoger är inget problem, karaktärer som konstant pratar med sig själv om hur man ska spela är olidligt. Finns liksom en anledning till att "Shut up Aloy" är spelets andra mest nedladdade mod.

This!

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Att Legospel baserat på ett relativt nytt spel… Finns ju massvis med intressanta andra verk som inte redan har ett spel att göra Legospel på, känns ju dumt att välja något du redan kan spela.

Lego gillar pengar så jag gissar Sony slängt några påsar till dem för att få en spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kanske detta man bör spela om man är trött på Aloys oändliga prat i Forbidden West.

Jag brukar också prata med mig själv och tänka högt så jag såg inget konstigt med att hon också gjorde det 😅🙃

Medlem

Jag hittade det här först i en reddtt-tråd om spelet och där spekulerades det om de gör samma sak med Aloy som de gjort med Harry Potter, SW och Indiana Jones, det vill säga att de samlar flera spel/filmer under ett spel.

Snabbgoogling visar att Horizon 3 inte verkar synas på radarn än.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar