Xbox- och "AAAA"-spelet Perfect Dark uppges ha problem

Robot
Xbox- och "AAAA"-spelet Perfect Dark uppges ha problem

Fler nedläggningar att vänta?

#perfect-dark, #xbox


Medlem

Har känts som det är en hel del problem med det spelet ett bra tag nu. I Microsofts nuvarande takt kommer det spelet och studion nog ryka ganska snart.

Medlem

Perfect dark och Starfield var de spelen som fick mig att överväga Xbox en bit in i generationen. Nu känns det dock som hela Xbox har panik och håller på att rasa ihop inifrån.

Hade ändå bilden av att de hade en plan som skulle leda till något stort med början snart och sedan växa sig stark kommande åren, nu så känns allt kortsiktigt och desperat istället.

Återuppliva gamla varumärken och en stark titel i kvartalet som dem utlovat har aldrig verkat mer tveksamt.

Medlem

Det går bra nu...

Medlem

Tycker det är dags för alla kostymnissar i spelbranschen att förstå att de inte förstår sig på spelutveckling och bara låta studiona göra det som gjorde att de blev uppköpta i första taget istället för att trycka in deras vision på skit.

Medlem

Ge det till prey-studion.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Överlag inga positiva rykten från många av Microsofts kommande spel. Trist.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ge det till prey-studion.

Som precis lades ner av Microsoft? 🤣

Medlem

Trodde detta var en Ubisoftnyhet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag förstår att det är skakigt för bolag som gör spel med bokstäver som säljargument när man för samma pengar får 3-4 spel som är bra från små bolag ock entusiaster för samma peng.
Jag betalar gärna för bra spel men nu har jag inte varit nöjd med de dyra spelen på ett tag.
Det kan vara svårt att vara nyskapande när spelen kostar miljarder att producera.
Att göra aktiebolag ock jättelika spelföretag är nog ingen bra väg för någon.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ge det till prey-studion.

Den är stängd tyvärr...


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vem uppfann AAAA, känns som nåt kidsen använder idag... Dom som säger att dom gibbar när dom är vakna hela natten! Gå o lägg er teens... Finns fortfarande inget som heter AAAA...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Som precis lades ner av Microsoft? 🤣

Skrivet av robbis:

Den är stängd tyvärr...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Som precis lades ner av Microsoft? 🤣

Ajdå. Så kan det gå. Ge det till dom som gjorde det fina rytmspelet då.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ajdå. Så kan det gå. Ge det till dom som gjorde det fina rytmspelet då.

Dom har dött!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Va konstigt när de flesta som vet hur man gör ett bra spel antingen är pensionerade eller blivit utkickade för att dom hellre ville göra roliga spel istället för sånna som drar in mest pengar.

Medlem

6 år ?`ja det låter som rätt lång tid att utveckla ett spel och det är inte ens färdigt..

Undrar om det går bra på microsoft?

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Undrar om det går bra på microsoft?

En av världens rikaste företag, så det tar ett bra tag för klåparna att bränna upp allt som pappa Bill byggt upp.

Medlem
Skrivet av robbis:

Vem uppfann AAAA, känns som nåt kidsen använder idag... Dom som säger att dom gibbar när dom är vakna hela natten! Gå o lägg er teens... Finns fortfarande inget som heter AAAA...

Denna är gammal, men älskar den! (youtube-länk)

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Jag förstår att det är skakigt för bolag som gör spel med bokstäver som säljargument när man för samma pengar får 3-4 spel som är bra från små bolag ock entusiaster för samma peng.
Jag betalar gärna för bra spel men nu har jag inte varit nöjd med de dyra spelen på ett tag.
Det kan vara svårt att vara nyskapande när spelen kostar miljarder att producera.
Att göra aktiebolag ock jättelika spelföretag är nog ingen bra väg för någon.

Det går som det går när något blir "industri". Det skall effektiviseras, dvs dras ner på folk. Färre skall göra fler och även om det inte är allt, så är jag övertygad om att det påverkar kreativitet och välmående. Inte läst mycket psykologi/filosofi, men lite "basic".

Jag har tröttnat helt på att titta på "bokstavs spel"; kommer det något bra som levererar, då kan det bli köp. CP2077 var det spel jag senast såg fram emot; vill dock poängtera att jag inte för-köpte spelet (misstänkte att licenserna skulle räcka till mig och inte ta slut 😏).

Det finns många "bra" spel i kategori:n A+, men är de så mycket bättre att de är befogade att kosta dubbelt så mycket?

Medlem

Vem har sagt att Perfect Dark är ett AAAA spel? Dom själva? Finns den kategorin på riktigt eller vad man ska säga? Vad är skillnaden på AAA och AAAA?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Vem har sagt att Perfect Dark är ett AAAA spel? Dom själva? Finns den kategorin på riktigt eller vad man ska säga? Vad är skillnaden på AAA och AAAA?

Ett A?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Det går som det går när något blir "industri". Det skall effektiviseras, dvs dras ner på folk. Färre skall göra fler och även om det inte är allt, så är jag övertygad om att det påverkar kreativitet och välmående. Inte läst mycket psykologi/filosofi, men lite "basic".

Jag har tröttnat helt på att titta på "bokstavs spel"; kommer det något bra som levererar, då kan det bli köp. CP2077 var det spel jag senast såg fram emot; vill dock poängtera att jag inte för-köpte spelet (misstänkte att licenserna skulle räcka till mig och inte ta slut 😏).

Det finns många "bra" spel i kategori:n A+, men är de så mycket bättre att de är befogade att kosta dubbelt så mycket?

Får jag lov att rekommendera spel så är V-rising,Planet Crafter,Pacific Drive,Forever skies,The Brew Barons ock Lightyear Frontier riktigt roliga spel.
För min del är det helt slut med allt som heter förköp.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Doomed Devil90:

Undrar om det går bra på microsoft?

Det som skulle slå ms skulle vara ett nytt op för datorer.
Jag skulle byta nu,JA det finns LINUX men det är inte bra nog Så sluta skriv.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av robbis:

Vem uppfann AAAA, känns som nåt kidsen använder idag... Dom som säger att dom gibbar när dom är vakna hela natten! Gå o lägg er teens... Finns fortfarande inget som heter AAAA...

Vänta du bara på... AAAAA spelen eller senare när vi får AAAAAAAAAAAAA spelen, god daym.

Medlem

Varför lägga till ett till jävla A på det här?

Hela termen borde skrotas. Numera är AAA förknippat med för stora investeringar som bidrar med för många kockar som inte kan samarbeta.

Ubisoft tar 1500 för den pampigaste versionen av sitt nya Star Wars-spel… jag var ganska ointresserad redan innan. Ser de inte själva att det inte är en rimlig väg att gå längre? Man kan inte skippa kreativitet och ambition. Tittar man bara på grafer så får man Suicide Squad.

Medlem

Fatta hur många A Snes spel back in the day hade haft!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

6 år ?`ja det låter som rätt lång tid att utveckla ett spel och det är inte ens färdigt..

Den som väntar på något gott... Än värre är väl att det låter som att de kanske tappat den röda tråden och behöver hjälp att få ihop det. Efter 6 år vill man ju se en tydlig vision, där man bara behöver hjälp i form av extra manskap till att fila på detaljerna och polera det som redan är prefekt...inte att lappa ihop skrovet så det klarar en release utan att sjunka.

NuZ
Testpilot

Hmmm börjar bli lite orolig över ”favoritkonsolen” faktiskt. Hur hanterar högdjuren på MS egentligen speldivisionen? Känns som att det är infekterat någonstans i ledningen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar