Nej, Ghost of Tsushima på pc kräver inte PSN (för singleplayer)

Robot
Nej, Ghost of Tsushima på pc kräver inte PSN (för singleplayer)

Multiplayer är en annan femma.

#ghost-of-tsushima


Medlem

jag önskar jag hade så lite på gång i mitt liv så jag också kan bli arg över att jag kanske måste göra ett konto som tar 20 sekunder

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

jag önskar jag hade så lite på gång i mitt liv så jag också kan bli arg över att jag kanske måste göra ett konto som tar 20 sekunder

Förlåt men du kanske ska läsa om problemet först, främst handlar det om att man sålt spelet i länder som inte har PSN (alls) och därmed skulle blockera dem från att kunna fortsätta spela helt och hållet.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Förlåt men du kanske ska läsa om problemet först, främst handlar det om att man sålt spelet i länder som inte har PSN (alls) och därmed skulle blockera dem från att kunna fortsätta spela helt och hållet.

ja om du bor i ett land där inte PSN finns så är det inget fel med att klaga på det. men dom flesta som klagar är ju folk som bor i länder där PSN finns men dom vill bara inte göra ett kontro

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ja om du bor i ett land där inte PSN finns så är det inget fel med att klaga på det. men dom flesta som klagar är ju folk som bor i länder där PSN finns men dom vill bara inte göra ett kontro

Hur vet du att det är så? Väldigt många länder som inte har PSN och det bor väldigt många människor i dessa länder.

Har du någon källa på att "de flesta" som klagar inte kommer från ett sådant land?

Tycker personligen också att det är bra att vi andra visar solidaritet och att vi inte finner oss i företagens beteende. Nästa gång är det vi som blir överkörda med dumheter.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

ja om du bor i ett land där inte PSN finns så är det inget fel med att klaga på det. men dom flesta som klagar är ju folk som bor i länder där PSN finns men dom vill bara inte göra ett kontro

Så man borde acceptera krig, svält och miljökatastrofer så länge de inte händer i landet man bor? Eller hade du någon undantagsklausul i ditt resonemang?

ZF
Medlem
Skrivet av Keneay:

Hur vet du att det är så? Väldigt många länder som inte har PSN och det bor väldigt många människor i dessa länder.

Det går ju att få någon slags uppfattning baserat på profilerna för klagomålen på Steam.

Skrivet av Ender:

Så man borde acceptera krig, svält och miljökatastrofer så länge de inte händer i landet man bor? Eller hade du någon undantagsklausul i ditt resonemang?

Det gör de flesta..

Bojkottade du Telia och Ikea mfl för att de stöttade diktaturer?

Offrade du någon påtaglig del av din bekvämlighet för alla, eller ens någon av dessa miljökatastrofer som din livsstil och ditt arv definitivt bidragit till?

Medlem
Skrivet av Ender:

Så man borde acceptera krig, svält och miljökatastrofer så länge de inte händer i landet man bor? Eller hade du någon undantagsklausul i ditt resonemang?

Psn konto, krig, svält och miljökatastrofer. De stora ödesfrågorna.

Medlem
Skrivet av ZF:

...
Bojkottade du Telia och Ikea mfl för att de stöttade diktaturer?

Offrade du någon påtaglig del av din bekvämlighet för alla, eller ens någon av dessa miljökatastrofer som din livsstil och ditt arv definitivt bidragit till?

Absolut, jag sop-sorterar (skämt...även om jag gör det). Jag donerar mindre summor pengar där jag hoppas att de faktiskt ska göra någon nytta, som Läkare utan Gränser och Wikipedia, även om jag slutade med den förstnämnda för ett par år sedan. Blir jag medveten om ett företag som fular sig så stödjer jag dem inte aktivt...för att nämna några livsval. Men utifrån det du fiskar efter så skulle jag tveklöst kunna göra såå mycket mer ifall jag orkade. Det var dock aldrig min poäng,

Poängen då precis som nu är: Sluta för fan att klaga på folk som gör någonting. Även ifall det inte är mycket eller t.o.m. obefintligt så handlar det om en attityd att vilja bättre.
Ifall lagstiftning skulle ändras så att företag som livnär sig på miljön, barnarbete, krig och allsköns elände skulle få sota för det så skulle jag inte grina över det för 5 öre, tvärtom. Den sedvanliga reaktionen mot sådant brukar istället vara att det är "marknaden" som styr.
Men som sagt, det handlar inte om de stora världsproblemen här, utan attityden att man ifrågasätter en ståndpunkt bara för att den inte påverkar en personligen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Psn konto, krig, svält och miljökatastrofer. De stora ödesfrågorna.

Som ovan, attityd räknas. Skulle vi låtsas engagera oss i världsfrågorna på riktigt (så mycket som vi faktiskt borde) skulle ingen av oss ha tid att hänga här på forumet för att skriva om saken, men här är vi.

Medlem

Undrar om betygsbombarna nu har gått in och gjort rätt för sig, då de fick som de ville?

Medlem
Skrivet av Ender:

Så man borde acceptera krig, svält och miljökatastrofer så länge de inte händer i landet man bor? Eller hade du någon undantagsklausul i ditt resonemang?

ja verkligen! för krig och behöva göra ett konto på PSN är ju samma sak. -_-

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

jag önskar jag hade så lite på gång i mitt liv så jag också kan bli arg över att jag kanske måste göra ett konto som tar 20 sekunder

Missar poängen helt men det är okay.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Undrar om betygsbombarna nu har gått in och gjort rätt för sig, då de fick som de ville?

Har redan gått från negativt till blandat. För övrigt knappast "betygsbombning" när folk har legitim motivering till sina negativa betyg.

Medlem
Skrivet av kebbe:

För övrigt knappast "betygsbombning" när folk har legitim motivering till sina negativa betyg.

<Uppladdad bildlänk>

Nja, lite som att sparka kocken i pungen för att resurangägaren strök en rätt från menyn. Funkade visserligen, men kändes inte helt rättvist kanske.

Umi
Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

jag önskar jag hade så lite på gång i mitt liv så jag också kan bli arg över att jag kanske måste göra ett konto som tar 20 sekunder

Skulle inte vilja göra ett konto på PSN, Sony blir ju ständigt hackade...

ZF
Medlem
Skrivet av Ender:

Absolut, jag sop-sorterar (skämt...även om jag gör det). Jag donerar mindre summor pengar där jag hoppas att de faktiskt ska göra någon nytta, som Läkare utan Gränser och Wikipedia, även om jag slutade med den förstnämnda för ett par år sedan. Blir jag medveten om ett företag som fular sig så stödjer jag dem inte aktivt...för att nämna några livsval. Men utifrån det du fiskar efter så skulle jag tveklöst kunna göra såå mycket mer ifall jag orkade. Det var dock aldrig min poäng,

Poängen då precis som nu är: Sluta för fan att klaga på folk som gör någonting. Även ifall det inte är mycket eller t.o.m. obefintligt så handlar det om en attityd att vilja bättre.
Ifall lagstiftning skulle ändras så att företag som livnär sig på miljön, barnarbete, krig och allsköns elände skulle få sota för det så skulle jag inte grina över det för 5 öre, tvärtom. Den sedvanliga reaktionen mot sådant brukar istället vara att det är "marknaden" som styr.
Men som sagt, det handlar inte om de stora världsproblemen här, utan attityden att man ifrågasätter en ståndpunkt bara för att den inte påverkar en personligen.

Som du gör i andra fall när inskränkandet av friheter som inte råkar bekomma dina hästars moralhöjder. Japp. Då får halmgubbarna dansa på bordet och raljera vilt som det inte fanns en morgondag.

Så konsekvent var den moralprincipen...

ZF
Medlem
Skrivet av Umi:

Skulle inte vilja göra ett konto på PSN, Sony blir ju ständigt hackade...

Man måste ju faktiskt inte ha samma lösenord överallt.

Medlem
Skrivet av Umi:

Skulle inte vilja göra ett konto på PSN, Sony blir ju ständigt hackade...

Stämmer faktiskt inte, Sony är rätt så säkert jämfört med andra företag.
Samt så är det 13 år sedan som psn information vart hackat, folk borde släppa det nu.

Att Sony pictures blir hackat gör inte att dina uppgifter hackas.

Du har förmodligen uppgifter på andra företag som blir hackade på personliga uppgifter oftare så du borde kolla igenom och säkert lämna ett par.

Medlem
Skrivet av ZF:

Som du gör i andra fall när inskränkandet av friheter som inte råkar bekomma dina hästars moralhöjder. Japp. Då får halmgubbarna dansa på bordet och raljera vilt som det inte fanns en morgondag.

Så konsekvent var den moralprincipen...

AaaAA-AaaaA, men du'rå!

Hade du något exempel du ville tala om, eller var det bara allmänt gnölande?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

jag önskar jag hade så lite på gång i mitt liv så jag också kan bli arg över att jag kanske måste göra ett konto som tar 20 sekunder

Istället har du så lite på gång i ditt liv att du har tid att på FZ gnälla på folk som är upprörda? Känns lite som en sten- och glashussituation det här.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Undrar om betygsbombarna nu har gått in och gjort rätt för sig, då de fick som de ville?

De har inte gjort rätt för sig. De har sagt men inte backat på "geo-blockering" av försäljning på spelet ännu.
Detta då det nu inte krävs PSN men 177 länder/territorier får inte köpa spelet alls längre på PC.

Jag har PS5 och PSN konto men att man måste länka "in the name of security" är ju rent BS.
Jag köper det om det var för cross-play eller fanns en riktig anledning men det har inte Sony.

Min review kommer jag ändra när de backat på riktigt och inte bara sagt att "Vi ska backa".


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Bor du i ett land/region där inte PSN finns så köp inte, är väl inte svårare än så.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Istället har du så lite på gång i ditt liv att du har tid att på FZ gnälla på folk som är upprörda? Känns lite som en sten- och glashussituation det här.

cope

1
Skriv svar