Deliver Us the Moon/Mars-studion har sagt upp alla anställda

Robot
Deliver Us the Moon/Mars-studion har sagt upp alla anställda

Men förbereder en Kickstarter-kampanj för att återuppbygga studion.

#Deliver-us-mars, #Deliver-us-the-moon, #Keoken-interactive


Låter som en rätt skakig grund för en Kickstarter... Hoppas de kan lösa sina problem, hur som helst! Aldrig hört talas om deras spel tidigare.

Medlem

ojdå, tråkigt att höra.

Geeks Gaming

Det var lite oväntat, har fått intrycket att deras spel var omtyckta!
Dock garanterar det såklart inte bra försäljning

Medlem

Luktar ruttna ägg alltså lol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Så kan man ju också driva ett företag...


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Gillat deras spel hittils, atmosfäriska med bra story, så väldigt trist att läsa, hoppas på lyckad kickstarter.

Medlem

Trist att det gick så dåligt, tyckte både spelen var bra även om Moon var bäst.
Önskar dom lycka till!

Medlem

Tråkigt att det gått så dåligt för dem, spelade Moon på XGP och gillade det verkligen. Kanske var det tack vare att de fanns på Game Pass som "ingen" köpte deras spel och det blev ohållbart för dem? Synd hursom och hoppas de får det bättre efter denna.

Medlem

Testade första spelet på PS5 väldigt trist spel. Alldeles för mycket "walking sim" för mig.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Känns som att de är väldigt giriga ifall de inte lyckas komma överens med utgivare


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Hmm borde testa spelen såg att jag äger mars spelet på epic.

Medlem

Låter udda att de ska kickstarta något som de redan hade innan de valde att sparka alla.
Deras spel är bra, men jag vet inte om jag vill slänga in pengar i ett företag som valt att göra något sånt här - Men med det sagt, jag kanske har missat något? Kanske detta är ett bra sätt att "gör om, gör rätt"? Känns dock inte som det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu vet jag väldigt lite om det här företaget men jag tänker att dom borde ha råd att själva släppa nästa spel i serien efter två spel som borde ha gått ganska bra.
Eller måste alla spel backas upp av investerare nu för tiden?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Nu vet jag väldigt lite om det här företaget men jag tänker att dom borde ha råd att själva släppa nästa spel i serien efter två spel som borde ha gått ganska bra.
Eller måste alla spel backas upp av investerare nu för tiden?

Även om de säkert tjänat bra på Moon och Mars så är det lätt att det tickar iväg när man har anställda och kontor. Om nästa projekt tappat styrfarten kanske och 6 månaders arbete kanske måste göras om så är det många miljoner som försvann där.

Medlem

Jättebra! Stäng ner majoriteten av spelsutios. Det finns jättemycket bra spel ute redan. Köp endast spel som är otroligt nytänkande och bra. Lägg inte en krona på tråkiga kopior på redan existerande spel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hmm borde testa spelen såg att jag äger mars spelet på epic.

Jag med, väntat på superrea på "moon" så man spelar spelen i rätt följd

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag med, väntat på superrea på "moon" så man spelar spelen i rätt följd

Precis, vid första anblick kanske det ser ut som separata titlar men man måste köra moon först för att förstå storyn mars.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Precis, vid första anblick kanske det ser ut som separata titlar men man måste köra moon först för att förstå storyn mars.

Aha bra du skrev det, får kika på att fixa moon först då.

1
Skriv svar