Valheim - 22 april - Ashlands Gameplay Trailer

Medlem
Valheim - 22 april - Ashlands Gameplay Trailer

Klockan 10:10 idag på Valheims Discord-server:

Skrivet av Montilyet:

What’s this? A countdown?

For an Ashlands gameplay trailer and…maybe something more? 👀

Be sure to stay tuned on Monday 1PM CEST / 4AM PDT 🔥

Premiärvisning

Måndag den 22:e April, kl. 13:00

YouTube beskrivning:
The fire ignites... Are you prepared to conquer Valheim's most challenging biome yet?

Please keep in mind that this is a gameplay trailer, and will obviously not be spoiler free! While you're waiting for the premiere, please also take a look at our Ashlands Preparation Guide: https://valheim.com/support/getting-ready-for-the-ashlands/

Edit:
Jag frågade om Ashlands kommer släppas iom gameplay-trailern.
Två svarade att public testing av Mistlands släpptes tillsammans med gameplay trailern,
så det är sannolikt att public test av Ashlands släpps på måndag.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Frågan är om gameplay-trailern också innebär ett släpp av Ashlands?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Spännande! Är detta sista biomen? Hur långt kvar innan 1.0, finns det nåt datum?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Spännande! Är detta sista biomen? Hur långt kvar innan 1.0, finns det nåt datum?

1. Ashlands är näst sista biomen. Den sista är Deep North.
2. Det ryktas om att 1.0 släpps nån gång första halvan detta århundrade.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Quake-konnässsör

Deras så kallade roadmap har totalt fallerat. Orkar inte spela detta förens "hela-spelet" har släpps, vet att det är early access, bla bla bla. Men det är för långt mellan uppdateringarna, känns som de måste släppa dem med tätare mellanrum än 1.5 års intervaller.

Skrivet av Hanzo:

1. Ashlands är näst sista biomen. Den sista är Deep North.
2. Det ryktas om att 1.0 släpps nån gång första halvan detta århundrade.

Tack! Jag väntar ivrigt på 1.0 innan jag hoppar in. Ser awesome ut.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

1. Ashlands är näst sista biomen. Den sista är Deep North.
2. Det ryktas om att 1.0 släpps nån gång första halvan detta århundrade.

Haha skönt! Då kanske jag kan spela igen lagom till pensionen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av almblad:

Deras så kallade roadmap har totalt fallerat. Orkar inte spela detta förens "hela-spelet" har släpps, vet att det är early access, bla bla bla. Men det är för långt mellan uppdateringarna, känns som de måste släppa dem med tätare mellanrum än 1.5 års intervaller.

Håller med dig, förstår att saker tar tid men gäller att gjuta medans järnet är varmt.

Jag skulle helst vilja återvända när allt är släppt men i denna takten är det minst ett år till.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av almblad:

Deras så kallade roadmap har totalt fallerat. Orkar inte spela detta förens "hela-spelet" har släpps, vet att det är early access, bla bla bla. Men det är för långt mellan uppdateringarna, känns som de måste släppa dem med tätare mellanrum än 1.5 års intervaller.

Skrivet av LancelotSwe:

Håller med dig, förstår att saker tar tid men gäller att gjuta medans järnet är varmt.

Jag skulle helst vilja återvända när allt är släppt men i denna takten är det minst ett år till.

Är det frågan om små uppdateringar eller är det typ 1,5år spelutveckling bakom uppdateringarna?
Man måste ju lägga tiden i propotion till vad man får.
Sen om man vet att det ör Early Access, ja vet ni verkligen det? 🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Tack! Jag väntar ivrigt på 1.0 innan jag hoppar in. Ser awesome ut.

Måste säga att det finns galet mycket att göra i spelet redan nu, så är du sugen så hade jag inte hållit tillbaka personligen bara för att det inte är 1.0 än.
Bara den senaste genomspelningen med vännerna gick på ca 150 timmar tills vi dödade den nuvarande sista bossen i Mistlands.

Skrivet av Dudinkalv:

Måste säga att det finns galet mycket att göra i spelet redan nu, så är du sugen så hade jag inte hållit tillbaka personligen bara för att det inte är 1.0 än.
Bara den senaste genomspelningen med vännerna gick på ca 150 timmar tills vi dödade den nuvarande sista bossen i Mistlands.

Ah, låter bra! Jag har dock så mycket annat att spela tills dess så det går ingen nöd på mig om jag får vänta nåt år eller två till.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det frågan om små uppdateringar eller är det typ 1,5år spelutveckling bakom uppdateringarna?
Man måste ju lägga tiden i propotion till vad man får.
Sen om man vet att det ör Early Access, ja vet ni verkligen det? 🙂

Ändå varit relativt stora uppdateringar men spelet släpptes för tre år sedan. Hade nog hoppats att i detta laget minst spelat Ashlands och närmat sig 1.0.

Men jo jag har lagt många timmar på detta och haft kul ändå, men suget att återvända nu till Ashlands för att sen vänta ytterligare tid till sista biomen är ganska lågt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Ändå varit relativt stora uppdateringar men spelet släpptes för tre år sedan. Hade nog hoppats att i detta laget minst spelat Ashlands och närmat sig 1.0.

Men jo jag har lagt många timmar på detta och haft kul ändå, men suget att återvända nu till Ashlands för att sen vänta ytterligare tid till sista biomen är ganska lågt.

Långa early access perioder kan ha sådan inverkan, man hinner bli mätt. vissa spel kan hamna i "developer hell" även bland dom mindre utvecklarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Quake-konnässsör
Skrivet av Molotov:

Är det frågan om små uppdateringar eller är det typ 1,5år spelutveckling bakom uppdateringarna?
Man måste ju lägga tiden i propotion till vad man får.
Sen om man vet att det ör Early Access, ja vet ni verkligen det? 🙂

Nej, vad är det du säger? Är det Early Access? Står skrivit överallt att det är det ja....

Medlem
Skrivet av almblad:

Nej, vad är det du säger? Är det Early Access? Står skrivit överallt att det är det ja....

Japp, dvs en ofärdig produkt där roadmap etc kan totalt omkastas. Rent av hela spelet göras om/läggas ner.
Syftade det du skrev "vet att det är early access bla bla bla", då borde du veta vad det innebär.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu går det att se trailern!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

1
Skriv svar