Analys: Final Fantasy VII Rebirth underpresterar, säljer hälften så bra som Remake

Tor
Medlem

Min egen analys är att detta beror på två delar:

1. Remake kom i slutet av PS4-eran och det fanns många konsoler ute i stugorna. Underlaget var helt enkelt bättre än med PS5.

2. Det var definitivt otydligare att det skulle komma till PC initialt.

Medlem

Jag gillade det initiellt men blev mer besviken över tid. Så sjukt mycket filler content och de grejer jag gillade med orginalet lyser med sin frånvaro. Hela materiasystemet känns oinspirerat och en blek kopia av vad det var i orginalet.

Vissa pivotal moments dras ut på så att man tröttnar istället för att bli rörd.. Jag vet inte, det är en 7/10 för mig som mest i början var det 9/10, slutet och eftersmaken 6/10.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Fattar inte och kommer aldrig att fatt äta det där argumentet med att inte spela varje del för sig utan vänta på att alla tre delar är släppta. Gjorde ni likadant med Sagan om ringen-filmerna? Star Wars? Både Remake och Rebirth är stora, egna spel i sin egen rätt.

En film kan man se om snabbt om man behöver påminna sig innan man ser uppföljaren. Inte lika lätt med stora spel som FF.

Medlem

Kanske för att de ändrade storyn från originalet? Jag är en av dem som köpte REMAKE efter jag spelat REMAKE Demo. Tänkte "Ja de här kan bli bra" smart då av dem att "gömma" alla ändringar i storyn till efter "demot" Whispers som ändrade spelet till nå konstig uppföljare som utspelar sig i en annan tidslinje och gjorde slutet till en Kingdom Hearts fanfic.

Blev så sjukt besviken på hur de gjort med ändringarna att jag inte kommer röra Rebirth om jag inte får det för 50 spänn eller gratis.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av pazu:

En film kan man se om snabbt om man behöver påminna sig innan man ser uppföljaren. Inte lika lätt med stora spel som FF.

Prova söka speltitel + story recap på youtube.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kanske för att de ändrade storyn från originalet? Jag är en av dem som köpte REMAKE efter jag spelat REMAKE Demo. Tänkte "Ja de här kan bli bra" smart då av dem att "gömma" alla ändringar i storyn till efter "demot" Whispers som ändrade spelet till nå konstig uppföljare som utspelar sig i en annan tidslinje och gjorde slutet till en Kingdom Hearts fanfic.

Blev så sjukt besviken på hur de gjort med ändringarna att jag inte kommer röra Rebirth om jag inte får det för 50 spänn eller gratis.

Lol, märkligt resonemang. Spelet kan fortfarande inge fin nostalgi och minnen, samt objektivt rolig gameplay. Att storyn inte är direkt samma som originalet tycker jag är en konstig anledning att inte försätta antagligen square enix största projekt i deras historia... menmen you do you.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Lol, märkligt resonemang. Spelet kan fortfarande inge fin nostalgi och minnen, samt objektivt rolig gameplay. Att storyn inte är direkt samma som originalet tycker jag är en konstig anledning att inte försätta antagligen square enix största projekt i deras historia... menmen you do you.

Så om någon skulle ta din Favorit story någonsin och säga "Hej vi ska släppa denna i en nytt format" Och sen ändra allt som du tyckte var bra från Originalet skulle du bli glad? Hatar man inte när film studior tar böcker och ändrar storyn? Vad skulle hända om Peter Jackson ändrade storyn från "Lord of The Rings" böckerna?

Nej du. Jag tror jag klarar mig utan REBIRTH. Dessa ändringar gör Storyn till det värre och inte bättre. Gå och spela Originalet, det har mycket bättre pacing än REMAKE och REBIRTH plus att du får hela Storyn på en gång.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Kanske för att de ändrade storyn från originalet? Jag är en av dem som köpte REMAKE efter jag spelat REMAKE Demo. Tänkte "Ja de här kan bli bra" smart då av dem att "gömma" alla ändringar i storyn till efter "demot" Whispers som ändrade spelet till nå konstig uppföljare som utspelar sig i en annan tidslinje och gjorde slutet till en Kingdom Hearts fanfic.

Blev så sjukt besviken på hur de gjort med ändringarna att jag inte kommer röra Rebirth om jag inte får det för 50 spänn eller gratis.

Håller med. Är en av dem som har tappat intresset för resten av delarna när de introducerade spöken och parallella tidslinjer.

Jag håller med Earthscum och dean, Köpte remake på releasen men har inte klarat spelet än, inte ens rört spelet sen releasemånaden.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Är det någon som fått tag på götterdamerung i rebirth ännu? Jag är fast hjälp

Medlem

Klarade det igår. Fram till sista kapitlet är spelet enastående. De förändringar som gjorts köper jag, och att få återbesöka alla platser har varit magiskt.

Men så kom kapitel 13 och 14. Usch. Dessa jävla parallella universum, tidslinjer, whispers och skit. Vems idé var det? Vem godkände det? Vem trodde att spelarna skulle uppskatta det? För att återkoppla till Sagan om Ringen som nämns ovan, tänkt om Peter Jackson tappat fotfästet på samma sätt och introducerat parallella universum där Boromir helt plötsligt lever igen. Vem hade gillat det?

12
Skriv svar