Påstådda bilder på en vit Xbox Series X utan skivläsare har dykt upp

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker dom ska skippa sån skit och släppa en ordentlig konsol med ordentlig skivläsare istället. Tror ju tyvärr inte det handlar om att ge "valmöjligheter", det handlar bara om att försöka normalisera skivlösa konsoler så de kan slopa konsoler med skivläsare helt om några år...

Dom tjänar mer pengar digitalt än fysiskt så inget konstigt att slopa den optiska läsaren. Denna generation lär bli den sista som Playstation och Xbox släpper spel på optisk media.

Skivor är ett förlegat medium som tillhör historien.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av ZF:

Och det lär inte göras fler för att någon slutar använda dem..

Tycker hursomhelst det argumentet är väldigt suspekt oavsett.

För var får Sony sina spelare ifrån liksom? De liknar ju definitivt till skillnad mot de i XB inte något från datorer. O_~

Visst är det suspekt. Men det är väl, som mycket annat, en ursäkt för att komma bort från fysiska spelmedia, som Microsoft har velat länge. Att göra det mid-gen är som jag ser det ett sätt att vänja konsumenten vid tanken på en konsol utan skivspelare. Då blir det, hoppas de, okontroversiellt att släppa en ny generation helt utan skivläsare nästa gång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Såg snygg ut, passar bra brevid vita ps5

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Får man vara nyfiken och fråga varför du har båda två?

On topic: jag äger redan Series X och precis som många andra så vill jag inte gå miste om skivläsaren då jag äger en drös Xbox-spel på skiva.

Har X i vardagsrummet och har S i sovrummet! Köpte S då jag är team Playstation och ville ha S enbart för Halo och Gamepass typ men gillade Xboxen så mycket så det blev en X också tillslut som fick stå brevid PS5an😅

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tycker dom ska skippa sån skit och släppa en ordentlig konsol med ordentlig skivläsare istället. Tror ju tyvärr inte det handlar om att ge "valmöjligheter", det handlar bara om att försöka normalisera skivlösa konsoler så de kan slopa konsoler med skivläsare helt om några år...

Dags att flytta ifrån skogen och in i stan farfar, vi andra sitter på 1/1Gbit linor, digitalt är framtiden. Jag har hundratals NES/SNES/PS1/PS2/PS3 etc kasetter och skivor, jävla dret att samla på

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Dags att flytta ifrån skogen och in i stan farfar, vi andra sitter på 1/1Gbit linor, digitalt är framtiden. Jag har hundratals NES/SNES/PS1/PS2/PS3 etc kasetter och skivor, jävla dret att samla på

Nu låter du ju som en sån gammal farbror i 60-årsåldern som VÄGRAR LÄSA BÖCKER, SKA HAN LÄSA SÅ GÖR HAN DET PÅ PADDAN!! och skriver det givetvis i versaler, på facebook, där alla tuffa låtsas-ungdomliga 60-åringar hänger.

12
Skriv svar