Days Gone-studion gör live service-spel av AAA-snitt

Medlem

Div 2 är ett exempel hur ett live-service spel kan hålla i år.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Div 2 är ett exempel hur ett live-service spel kan hålla i år.

Väldigt bra exempel.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Du har absolut inte fel i det du skriver men det är en grav förenkling. Än så länge har uppdateringarna skett utan någon vidare hype från Arrowhead, utan spelarbasen har byggt hypen själv genom teasar, data mining etc.

Som tex den 3 rasen är inget som är bekräftat från Arrowhead.

Sen själva spelupplägget med att hela spelarbasen (PC+PS) spelar mot samma mål som mer eller mindre uppdateras i realtid med global statistik för respektive kampanj etc är grymt smart och bidrar nog till den relativt bra stämning som finns mellan spelare etc.

Tillägg: mer som ett komplement till ditt inlägg och verkligen ingen tillrättavisning.

Jag känner utvecklare på Arrowhead, den är bekräftad


signatur

I drank what?

Medlem

Frågan är om det är F2P eller ett betalt online-spel. Om det är F2P kommer jag köra det då det är gratis + gratis online; men om det är betalt online måste man köpa det OCH betala för PS+ vilket jag INTE är särskilt sugen på.

Ska bli spännande o se vad för typ av spel det blir

Appropå Days Gone så ligger det på runt 64/100 plats av populäraste spelen på Steam Deck mellan mars 2023 – mars 2024.
https://store.steampowered.com/sale/decktop100

Om man är en person med makt inom spelvärlden som gillar att tjäna pengar på spel så förstår man att en uppföljare bör göras omedelbums.

Medlem
Medlem

Får lite kräksmak i munnen när jag läser live service..


signatur
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Inget fel på liveservice när det görs rätt, som i Helldivers 2. Min upplevelse är att det ofta blir skräp och med tanke på hur mycket jag personligen gillade Days Gone så hade jag föredragit att se ett singleplayer-lir ifrån dem istället.

Dom flesta spel är skräp oavsett om det är live service eller ej.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ledningen måste vara korkade hos Bend studio som inte gör en uppföljare till ett av det mesta sålda spelet förra generationen alltså Days Gone. Sålde ju i 10millar. Andra spel serier säljer 2millar o får en uppföljare.
Det här skräpet de sysslat med i 6år nu kommer floppa stort. All vill ha Days Gone 2 så varför inte göra ett.

Sony är en stor besvikelse just nu. Tur är att de släppte så många bra spel serier under ps3 och 4 så de underhåller en fortfarande

12
Skriv svar