Paradox visar upp den voxelbaserade fabriksbyggaren Foundry

Robot
Paradox visar upp den voxelbaserade fabriksbyggaren Foundry

I samma anda som Factorio och Satisfactory.

#Channel-3-entertainment, #Foundry, #Paradox


Medlem

Det är nog inte bara jag som undrade…

Vadå Voxelbaserat?

En voxel är en tredimensionell motsvarighet till en pixel, ett volymelement. Voxlar kan inte som pixlar direkt representeras på en bildskärm. Fördelarna är i stället att kunna representera volymer inom datorgrafik på ett matematiskt förhållandevis enkelt sätt.

En voxel bland voxlar.

Kanske är det:
pixel + volym = voxel?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Först undrade jag vad dom kan tillföra till genren när Satisfatory och Factorio båda är fantastiska och komplexa spel.
Sen insåg jag att det här kan bli som ett automatiserat Minecraft om man kan skapa egna gruvor och liknande.
Nu tänker jag att det kanske kan bli lite kul ändå.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Först undrade jag vad dom kan tillföra till genren när Satisfatory och Factorio båda är fantastiska och komplexa spel.
Sen insåg jag att det här kan bli som ett automatiserat Minecraft om man kan skapa egna gruvor och liknande.
Nu tänker jag att det kanske kan bli lite kul ändå.

Precis så! Ser lite ut som Minecraft med tech-mods eller en hybrid av Satisfactory och Minecraft. Så är hypad! Varningsflaggan är väl att det verkar vara en okänd studio och early access så ska väl inte hoppas på för mycket..

Medlem
Skrivet av Hota:

Precis så! Ser lite ut som Minecraft med tech-mods eller en hybrid av Satisfactory och Minecraft. Så är hypad! Varningsflaggan är väl att det verkar vara en okänd studio och early access så ska väl inte hoppas på för mycket..

Absolut men samtidigt agerar Paradox utgivare och förutom bekymret med Vampire Masquerade så har väl spelen de ger ut hållt en hög AA kvalitet och varit generellt fria från bekymmer?

Men håller med dig, nog bättre att vara återhållsam med förhoppningarna.

Releasehästryttare

Spelade en tidig version av detta förra våren och va inte imponerad, det kommer inte i närheten av minecraft/satisfactory/factorio i form av spelglädje, tvivlar på att spelet blivit roligare sen dess.

Medlem

Ännu ett crafting, basebuilding, procedurally generated world spel i early access. Nej tack.
Kanske plockar upp det om 5 år när(/om) det är klart.

Medlem

hade hellre sett det att man flög runt top down lite som black and white istället för att vara en enhet på marken.

Medlem

lite väl likt Satisfactory, som är ganska välutvecklat i nutid. förmodligen bättre även. coop finns där också.


signatur

//monster

Medlem

Paradox... då blir väl varje ore en DLC

Medlem
Skrivet av pippen1001:

hade hellre sett det att man flög runt top down lite som black and white istället för att vara en enhet på marken.

Du flyger inte omkring, styr fortfarande din robot på marken, men det är åtminstone top-down... och förbaskat kul

https://store.steampowered.com/app/1366540/Dyson_Sphere_Progr...

1
Skriv svar