”Cal Kestis” bekräftar uppföljare till Star Wars Jedi: Survivor

Robot
”Cal Kestis” bekräftar uppföljare till Star Wars Jedi: Survivor
Medlem

Rimligt, kändes väldigt väldigt upplagt för en uppföljare. Utgår från att det blir en trilogi åtminstone.

Medlem

Tråkigt nog har jag inte lirat Survivor ännu då PC-versionen fortfarande verkar ha problem. Det verkar som problemen aldrig riktigt kommer bli fixade heller då det är något i fundamentet som är galet, riktigt tråkigt om så är fallet.

Man kanske lirar det ändå en dag och får leva med dom skavanker PC-versionen har.

Vi får väl hålla tummarna att tredje spelet får bättre optimering.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Älskade verkligen första spelet. Andra spelet saknade dock den där magin som första hade. Tycker inte spelet gör sig bra som open world och ser hellre en mer strömlinjeformad tredje installation.

Medlem

Hoppas de tar steget och byter till UE5 och även skippar last gen.
Som jag förstår det så klarar inte UE4 av den typ av open-area/world som Jedi-spelen, men även andra spel som t.ex. Hogwarts och Satisfactory har. Den gamla (UE4) motorn har helt enkelt för många begränsningar (enligt utvecklare) för att klara stora områden med många objekt, vilket (som jag tolkar det) är en av de större anledningarna till att spelen är svåra att optimera utan att bokstavligen ta bort saker från spelen, vara det objekt eller rent av områden man annars ska springa runt i.
Just detta har Coffee Stain pratat om i de videos och dyl. de gjort angående deras byte till UE5.
Hur byte av motorn kommer hjälpa vet inte jag då jag inte är spelutvecklare, men jag gissar att UE5 ritar upp objekt och spelvärlden på ett sätt som inte kräver lika mycket av hårdvaran som UE4 gör, vilket då översätts till bättre prestanda för spelare.

Men som skrivit, jag är inte spelutvecklare, så jag går bara efter vad utvecklarna av spelen som har usel prestanda förmedlar, och min egen tolkning av det (vilket så klart kan vara fel). Om det bara är PR för de inte bryr sig ett skit eller att Epic helt enkelt är för lata för att förbättra UE4 för de istället vill göra UE5 och få nya köpare av motorn kan inte jag svara på, jag hoppas bara Respawn skär bort lite av det ruttna köttet när de utvecklar Jedi-3.
Om man går efter pandemi-siffrorna så kan Jedi-3 släppas hösten 2026, men det kan ju också gå snabbare nu när folk kan arbeta på plats igen.

Medlem

Det ska inte jag köpa.

Medlem

Mjölka mjölken


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Fezk:

Tråkigt nog har jag inte lirat Survivor ännu då PC-versionen fortfarande verkar ha problem.

Jag har inga problem med Jedi survivor.
På min gamla dator hade jag inga problem med Elden ring, men med min nya dator och mitt rtx 4090 laggar Elden ring.

Vad jag hört är att man kan stänga av hyperthreading i bios eller tillfälligt vilket verkar laga en del spel. Testa om det hjälper. Ska pröva det på Elden Ring när jag är ledig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Stort fan av ettan och tåvan, ser framemot en trilogi.

Medlem

Härliga nyheter! Ser fram emot 3:an!

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har inga problem med Jedi survivor.

Ok, skönt att höra.

Kollade t.ex. Digital Foundrys senaste video om det då dom gick in på djupet, det verkar fortfarande ha en hel del problem(det dom upplevde då).

Även läst runt lite och många verkar tyvärr fortfarande uppleva diverse problem som DF tar upp.

Vi får väl se, kanske har tur när man väl lirar det och inte upplever något liknande.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hyffsad serie, dock nyligen kört klart Survivor, ser gärna en paus på minst 2 år.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har inga problem med Jedi survivor.
På min gamla dator hade jag inga problem med Elden ring, men med min nya dator och mitt rtx 4090 laggar Elden ring.

Vad jag hört är att man kan stänga av hyperthreading i bios eller tillfälligt vilket verkar laga en del spel. Testa om det hjälper. Ska pröva det på Elden Ring när jag är ledig.

Ja det är skumt det där. Har läst om det med flera spel. Har själv galet med stutter i Survivor. 9900K + 4090.
Lika mycket stutter med eller utan DLSS, Low eller EPic settings osv. Antar det är prollen. Ska uppgradera när 14th gen kommer, hoppas det hjälper..

Medlem

Gör klart tvåan innan ni gör trean kanske? Fortfarande trasigt på PC! Men det är klart, pengarna har redan kommit in så lönar sig väl inte.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ja det är skumt det där. Har läst om det med flera spel. Har själv galet med stutter i Survivor. 9900K + 4090.
Lika mycket stutter med eller utan DLSS, Low eller EPic settings osv. Antar det är prollen. Ska uppgradera när 14th gen kommer, hoppas det hjälper..

Vad jag förstår av hyperthreading är att den simulerar extra virtuella kärnor? Och det funkar inte så bra i vissa spel men är bra i grafik och videoprogram som stödjer flera kärnor. Enligt olika forum kan det ge fps boost av att stänga av hyperthreading.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Får se hur det sista spelet blir. Stig Asmussen som varit director för de två första spelen ville ju alltid göra en trilogi men nu bestämde han sig nyligen för att lämna EA innan hans trilogi vart klar.

Testpilot
Skrivet av lonian:

Jag har inga problem med Jedi survivor.
På min gamla dator hade jag inga problem med Elden ring, men med min nya dator och mitt rtx 4090 laggar Elden ring.

Vad jag hört är att man kan stänga av hyperthreading i bios eller tillfälligt vilket verkar laga en del spel. Testa om det hjälper. Ska pröva det på Elden Ring när jag är ledig.

Kommer inte att hjälpa i Jedi Survivor eftersom felen de har är i spelmotorn i sig.

Skrivet av Fezk:

Ok, skönt att höra.

Kollade t.ex. Digital Foundrys senaste video om det då dom gick in på djupet, det verkar fortfarande ha en hel del problem(det dom upplevde då).

https://www.youtube.com/watch?v=lsskwVyPoxs

Även läst runt lite och många verkar tyvärr fortfarande uppleva diverse problem som DF tar upp.

Vi får väl se, kanske har tur när man väl lirar det och inte upplever något liknande.

Skrivet av Tiggaren:

Ja det är skumt det där. Har läst om det med flera spel. Har själv galet med stutter i Survivor. 9900K + 4090.
Lika mycket stutter med eller utan DLSS, Low eller EPic settings osv. Antar det är prollen. Ska uppgradera när 14th gen kommer, hoppas det hjälper..

Det kommer knappt att hjälpa. Jag fick med spelet med min nya 7800X3D processor vilket anses vara en av de bästa på marknaden just nu.
Klart den hjälper att minimera problemet men jag irriterade mig oerhört på shader stutter och traversal stutter (som du kan se de visar i digital foundry videon)

Det irriterande är ju att varje uppstart av spelet startar ett shader compilation pass vilken i princip är där för att lura oss att de fixar problemen , den hjälper inte eller så har de missat massor. Det grisiga är att de har optimerat på konsolerna men lämnar oss på PC i sticket.

Det är som nämts i tråden djupgåående bitar i hur UE4 motorn fungerar och som kräver mycket handpålägg för att kompensera felen vilket man tycker EA/Respawn borde har resurser till men de verkar skurit bort alla dessa resurser till nya projekt.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Älskade verkligen första spelet. Andra spelet saknade dock den där magin som första hade. Tycker inte spelet gör sig bra som open world och ser hellre en mer strömlinjeformad tredje installation.

Detta. Open world fyllde inget som helst syfte men än att mörda prestandan.


signatur

I drank what?

Medlem

Najs, gillade verkligen båda spelen.

Hade aldrig några problem på PC

Medlem
Skrivet av lonian:

Vad jag förstår av hyperthreading är att den simulerar extra virtuella kärnor? Och det funkar inte så bra i vissa spel men är bra i grafik och videoprogram som stödjer flera kärnor. Enligt olika forum kan det ge fps boost av att stänga av hyperthreading.

Det hjälpte faktiskt en del!
Testade värsta spotten som för mig är Koboh - Fort Kahlis (eller vad det hette).
Klart mindre stutter. Även i Cantinan brukar det stuttra en hel del nu när det är fullt med NPC:s där men där var det också bättre nu.

Skrivet av Harakiri:

Kommer inte att hjälpa i Jedi Survivor eftersom felen de har är i spelmotorn i sig.

Det kommer knappt att hjälpa. Jag fick med spelet med min nya 7800X3D processor vilket anses vara en av de bästa på marknaden just nu.
Klart den hjälper att minimera problemet men jag irriterade mig oerhört på shader stutter och traversal stutter (som du kan se de visar i digital foundry videon)

Det irriterande är ju att varje uppstart av spelet startar ett shader compilation pass vilken i princip är där för att lura oss att de fixar problemen , den hjälper inte eller så har de missat massor. Det grisiga är att de har optimerat på konsolerna men lämnar oss på PC i sticket.

Det är som nämts i tråden djupgåående bitar i hur UE4 motorn fungerar och som kräver mycket handpålägg för att kompensera felen vilket man tycker EA/Respawn borde har resurser till men de verkar skurit bort alla dessa resurser till nya projekt.

Stängde av HT på min 9900K nyss och det verkar hjälpa. Det tog inte bort stuttret helt men 50-60% kanske.
Synd att dom inte optimerat det bättre på PC. Spelet är faktiskt väldigt bra annars tycker.
UE4 har nästan alltid stutter-problem känns det som. Man kan iaf stänga av shadergrejen men lite ini tweak.
https://steamcommunity.com/app/1774580/discussions/0/38286661...

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Kommer inte att hjälpa i Jedi Survivor eftersom felen de har är i spelmotorn i sig.

The Force will be with you, always

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det hjälpte faktiskt en del!
Testade värsta spotten som för mig är Koboh - Fort Kahlis (eller vad det hette).
Klart mindre stutter. Även i Cantinan brukar det stuttra en hel del nu när det är fullt med NPC:s där men där var det också bättre nu.

Stängde av HT på min 9900K nyss och det verkar hjälpa. Det tog inte bort stuttret helt men 50-60% kanske.
Synd att dom inte optimerat det bättre på PC. Spelet är faktiskt väldigt bra annars tycker.
UE4 har nästan alltid stutter-problem känns det som. Man kan iaf stänga av shadergrejen men lite ini tweak.
https://steamcommunity.com/app/1774580/discussions/0/38286661...

Kul att det funkar för dig .

Jag lagade Elden ring genom att avbryta easyanticheat vilket var det som segar ner hela spelet, fast då går det inte att spela online. Så jäkla dumt att klämma in ett anti cheat system som segar ner allt trots att datorn pallar spelet hur lätt som helst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Testpilot
Skrivet av Tiggaren:

Det hjälpte faktiskt en del!
Testade värsta spotten som för mig är Koboh - Fort Kahlis (eller vad det hette).
Klart mindre stutter. Även i Cantinan brukar det stuttra en hel del nu när det är fullt med NPC:s där men där var det också bättre nu.

Stängde av HT på min 9900K nyss och det verkar hjälpa. Det tog inte bort stuttret helt men 50-60% kanske.
Synd att dom inte optimerat det bättre på PC. Spelet är faktiskt väldigt bra annars tycker.
UE4 har nästan alltid stutter-problem känns det som. Man kan iaf stänga av shadergrejen men lite ini tweak.
https://steamcommunity.com/app/1774580/discussions/0/38286661...

Att döda HT låter extremt och vet ej om det hjälper mer än i tanken. Tror DF videon nämnde nåt om HT också.

Det man får tänka på är att när väl sakerna laddats in 1a gången så flyter ju spelet på fint förutom när du förflyttar dej i större öppna areor.
För min egen del så tyckte jag de mest roliga sektionerna var just pusslen i de olika templen och inomhus miljöer där allt hinner laddas in och man stannar kvar i arean en stund utan att ladda nytt material.

Medlem

Snälla byt ut pojken till en riktig man istället, eller en hård brud. Senaste spelet såg faktiskt ut som de fått till rätt bra, men pallar inte denna skådisen.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kul att det funkar för dig .

Jag lagade Elden ring genom att avbryta easyanticheat vilket var det som segar ner hela spelet, fast då går det inte att spela online. Så jäkla dumt att klämma in ett anti cheat system som segar ner allt trots att datorn pallar spelet hur lätt som helst.

*Denuvo has entered the chat*


signatur

I drank what?

Medlem

Star Wars drar in pengar. Jag växte upp med originaltrilogin och såg dom på bio på 80-talet. Då var det magi. Jag gillar The Mandalorian och Uslingarna, men det är inte samma magi. Jag tycker att de kunde lägga ner Star Wars nu, men det komer de inte göra. De tjänar pengar på det. George Lucas sa att hans Star Wars inte är samma som nu. Han tycker att varje generation ska ha sin egen Star Wars. Han kanske har en poäng, men jag känner inte så. Speciellt inte som de släpper plastiga produkter utan hjärta.

För att citera GTA Vice City, "Thanks for the money, sucker"

Medlem

Sen på bollen men åå, ja! Hade hoppat över dessa spel fram tills för någon månad sedan och spelade båda spelen på raken, jag har inte varit så insugen i en spelvärld sen RDR2 och båda spelen kvalade direkt in på min topp 10 lista av spel någonsin. (Och jag är inte ens ett starwarsfan, inte förrän "star wars serierna" det har intresserat mig över huvud taget)

Angående problemen som vissa pratar om så upplevde jag FPS-drops inne i "storbyn" (som jag såklart redan glömt vad den hette) men i övrigt inga som helst bekymmer med RTX 3070 och en 10700.

Ser sjukt mycket fram emot en uppföljare och jag hoppas innerligt att min önskan om storyn blir verklighet


signatur

PC -x- Hp Reverb G2 -x- Nintendo Switch

1
Skriv svar