Hogwarts Legacy har bästa premiärveckan i Europa i år

Robot
Hogwarts Legacy har bästa premiärveckan i Europa i år
Gnällkuk

Oj, hade ingen aning om att basket var så poppis i EU?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag fattar inte första tabellen, min verklighet är en lögn?

edit;: JAHA det är bara för en vecka??? trodde det var för året


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Sjukt. Varken jag eller någon av mina vänner spelar NBA. Så det känns på något sätt overkligt att spelet är såå populärt.

Var är alla som spelar NBA?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Oj, hade ingen aning om att basket var så poppis i EU?

Basket är mycket populärt i Europa. Bara vi nordbor som hellre kollar på hockey efter fotbollen Framförallt på Balkan, Grekland och även Spanien och Italien.

Jag spelade en del NBA2K tidigare men har tröttnat ju mer 2K har försökt mjölka spelserien.

Redaktör
Skrivet av dTexN:

Jag fattar inte första tabellen, min verklighet är en lögn?

edit;: JAHA det är bara för en vecka??? trodde det var för året

Missade "per vecka" i titeln där, sorry!


signatur
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Oj, hade ingen aning om att basket var så poppis i EU?

Skrivet av Hanzo:

Sjukt. Varken jag eller någon av mina vänner, så vidt vad jag spelar NBA.

Var är alla som spelar NBA?

Basket är väl rätt stort i många länder inom EU. Exempelvis är 6 av de 10 högst rankade länderna på fibas världsranking från Europa. Däremot är det väldigt litet här i Sverige, vilket också återspeglas på rankingen där vi ligger på 49e plats.

Gnällkuk
Skrivet av Mutumba:

Basket är mycket populärt i Europa. Bara vi nordbor som hellre kollar på hockey efter fotbollen Framförallt på Balkan, Grekland och även Spanien och Italien.

Jag spelade en del NBA2K tidigare men har tröttnat ju mer 2K har försökt mjölka spelserien.

Skrivet av Kalliban:

Basket är väl rätt stort i många länder inom EU. Exempelvis är 6 av de 10 högst rankade länderna på fibas världsranking från Europa. Däremot är det väldigt litet här i Sverige, vilket också återspeglas på rankingen där vi ligger på 49e plats.

Ja, man är väl så otroligt inrutad i sig själv att man inte tänker på att andra nationer spelat på en rätt hög nivå internationellt. Vann inte typ Tyskland eller något VM nyss också för första gången? Kan tänka mig att det boostar en del med


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hogwarts Legacy var ju ett pangspel med!
Det som förvånar mig är att FIFA 23 ligger så långt ner. Det trodde jag verkligen inte.

Medlem

Oj, bra gjort trots att det släpps på streaming/gp dag ett.

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Basket är mycket populärt i Europa. Bara vi nordbor som hellre kollar på hockey efter fotbollen Framförallt på Balkan, Grekland och även Spanien och Italien.

Jag spelade en del NBA2K tidigare men har tröttnat ju mer 2K har försökt mjölka spelserien.

Kan säga att Basket är populärt här uppe i Umeå och Luleå.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan säga att Basket är populärt här uppe i Umeå och Luleå.

Ja det stämmer ju! En liten enklav där uppe

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Ja det stämmer ju! En liten enklav där uppe

Tror i och för sig det mer är dam-basket än herr-basket som är populärt? Men det är rätt stort.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox

Jisses, det är ju fenomenalt bra för Starfield.


signatur

Jump in.

Medlem

Tråkigt att Diablo fick andra plats. Uselt spel. Får hoppas på att Blizzard fixar det.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Sådan här ranking är dock mer ett VM i marknadsföring än någon trovärdig indikator på hur bra ett spel är rent kvalitetsmässigt. (Eller kanske EM i det här fallet )

Det som skulle vara intressant är att se hur stor andel av en försäljning består av preorders till exempel. Jag tror vi då skulle se att spel som hypats länge av marknadsföring ligger mycket högt på preorders men att försäljningen dalar fort efter första veckan när verkligheten börjar göra sig påmind. Diablo 4 skulle nog bara ett passande exempel och jag tror även att Starfield hör till den skaran.

Starfield är inte ett dåligt spel. Har över 300 timmar i det nu. Men det är inte heller årets spel material utan hålls både tillbaka av den game engine man valt som sätter tydliga begränsningar samt av designval Bethesda gjort som begränsar upplevelsen. Det är ett av de bästa Bethesda spelet i genren anser jag (även om jag håller Daggerfall mycket högt när det gäller frihet och character development). Trots detta är spelet ändå ganska mellanmjölk. En sexa eller sjua på en tiogradig skala, vilket inte är dåligt alls men man hade väntat sig lite mer från hypen.

Bethesda kommer dra in kosing på detta och fortsätta mjölka det med olika nyutgåvor och DLC, som de gjort med sina spel sedan Oblivion. Men årets spel är de definitivt inte. Jag ser dock fram emot de DLC de kommer släppa, även om det blir horse armor in space.

Medlem

Blir mest imponerad över att Zelda ligger så högt trots att man inte räknar med digital försäljning.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hogwarts Legacy var ju ett pangspel med!
Det som förvånar mig är att FIFA 23 ligger så långt ner. Det trodde jag verkligen inte.

Tycker det är bra för att spel som släpptes september 2022

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir mest imponerad över att Zelda ligger så högt trots att man inte räknar med digital försäljning.

Ja, med tanke på hur stor del av försäljningen som är digital så ligger det säkert etta om den räknats med.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja, med tanke på hur stor del av försäljningen som är digital så ligger det säkert etta om den räknats med.

Ja, det känns som att det är ett rimligt antagande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Thane:

Tycker det är bra för att spel som släpptes september 2022

Haha just fan! Det har du rätt i!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tråkigt att Diablo fick andra plats. Uselt spel. Får hoppas på att Blizzard fixar det.

Tbh, näe. Det är inte spelet det är fel på, det är de som medvetet gör allt de rör vid till skit. Diablo hade kunnat varit bra med en tiondel av alla skitstats som ett item kan rolla, större stash, tidigare drop av unika (som i tvåan), set items, billigare rerolls...
Listan kan göras lång, men intresset finns inte kvar hos det där förbannade företaget.

De har slutat göra spel för konsumenterna, de gör spel för Activision-Blizzard, ingen annan. Spelet är inte ens produkten längre...Du är.

Medlem

vad är det här för lista? Var ar BG3?

Märklig lista.

1
Skriv svar