Yoshi-P mer eller mindre bekräftar en pc-version av Final Fantasy XVI

Robot
Yoshi-P mer eller mindre bekräftar en pc-version av Final Fantasy XVI

Men räkna inte med att den släpps nära inpå PS5-versionen.

#Final-fantasy-xvi, #Square-enix


Gnällkuk

Najs! Har inget emot att vänta lite, får hoppas att portningen får lite kärlek och att det inte är ett team på två pers som får sitta och jobba...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag kommer nog vänta på PC versionen, tror den kommer 1-2 år efter PS5.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Lite off.topic men visst heter det väl "en demo" och inte "ett demo" - kort för "en demonstration"?

Skribent
Skrivet av Margy:

Lite off.topic men visst heter det väl "en demo" och inte "ett demo" - kort för "en demonstration"?

Har fram tills nu alltid skrivit "en demo", men eftersom folk har anmärkt på det (och den bestämda formen som således blir "demon") så har jag i ett par nyheter nu testat med "ett demo" för att känna av läget.

Svårt det där. Alltid nåt läger som tycker att det blir fel

Medlem

Ja alltså, jag har utgått ifrån det sedan första trailern.

Gnällkuk
Skrivet av Jonny Myrén:

Har fram tills nu alltid skrivit "en demo", men eftersom folk har anmärkt på det (och den bestämda formen som således blir "demon") så har jag i ett par nyheter nu testat med "ett demo" för att känna av läget.

Svårt det där. Alltid nåt läger som tycker att det blir fel

"I helgen samlades folk i ett demonstration mot.."

En demo skulle jag säga är helt korrekt svenska.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

"I helgen samlades folk i ett demonstration mot.."

En demo skulle jag säga är helt korrekt svenska.

Jag har också resonerat att det är en förkortning av demonstration, men jag tror att andra anser att det mer eller mindre är ett eget ord och därför kan ha ett annat genus.

Jag tackar för feedback och går med gott samvete tillbaka till "en demo" 👍

Medlem

Kommer spelet även till xbox? Eller har sony köpt och skrotat den versionen av spelet?

1
Skriv svar