Releasehästryttare
Tribes

Unreal och Quake i all ära, men saknar ett Tribes liknande spel, varje gång jag loggar in på tribes ascend och det inte är någon online blir man lite tårögd,

Testade midway när det släpptes men det va en tydligt nersteg från TA

Hoppas innerligt att Tribes får en reboot snart, saknar det verkligen!

Edit: laddade ner det och försökte spela men servrarna är offline..

Medlem

Ja, det är därför jag rekommenderar alla att fet-bojkotta allt high-rez gör för all framtid framöver ända tills de konkar eller startar upp Ascend igen.

Hade jäkligt kul när jag spelade det, blev mycket besviken när de stängde ner. Det är nog det enda spelet jag faktiskt saknar att spela online...

Midway skall ju vara med som klassiska Tribes, men Ascend var mycket bättre. Pallade inte spela Midway särskilt länge alls.

Vad spelade du för klasser?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Visst menar ni "Midair"?

Tribes1 var en aning före min tid, minns att jag spelade det men då var det ISDN som gällde och mest singleplayer spel för min del.
Tribes2 lirade jag en hel del dock fast aldrig i klan, ett av de bästa spel jag minns (säkerligen med en hel del nostalgi).

Tribes Vengeance var enligt mig ett oerhört bra spel, minns att det fick topp betyg här på fragzone, men tyvärr nådde de aldrig ut till spelare och utvecklingen/supporten till spelet stoppades innan det knappt släppts.

Tribes Ascend...Ja vad säger man, ett galet roligt spel som faktiskt lyckades bygga ett community kring en spelgenre som är/var näst intill död, bara för att sedan totalmördas av de vidriga kräken på HiRez...Alla löften och lovord, allt skitsnack de skrev på forumet....fyfan vad jag avskyr dem efter hur de hanterade Tribes. Det fanns så mycket potential, både i Ascend och i ett potentiellt MMO.

Hur mycket jag skulle önska att namnet Tribes kom tillbaka, på ett eller annat sätt, så ser jag inte en marknad för den typen av spel idag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Älskade Tribes 2, körde dock inget av de andra efter det.

Medlem

Jag minns att jag dräglade över Tribes 1 och 2 men tror vi fortfarande hade uppringd uppkoppling i föräldrahemmet då.
Tribes Ascend har jag lagt en del timmar i och hade väldigt roligt med farten på skidåkningen och utmaningen att överhuvudtaget träffa en fiende med disc launchern. Duktigt adrenalinpåslag när man tog flaggan i hög hastighet Jag hade bara som avsikt att spela lite casual så att det fanns balansproblem är inte något jag direkt märkte av. Spelet funkade bra som jag minns det. Minns inte varför jag slutade spela det.

Edit: spinfuser heter ju bössan, inte disc launcher:)

Medlem
Skrivet av Soulless:

Visst menar ni "Midair"?

Tribes1 var en aning före min tid, minns att jag spelade det men då var det ISDN som gällde och mest singleplayer spel för min del.
Tribes2 lirade jag en hel del dock fast aldrig i klan, ett av de bästa spel jag minns (säkerligen med en hel del nostalgi).

Tribes Vengeance var enligt mig ett oerhört bra spel, minns att det fick topp betyg här på fragzone, men tyvärr nådde de aldrig ut till spelare och utvecklingen/supporten till spelet stoppades innan det knappt släppts.

Tribes Ascend...Ja vad säger man, ett galet roligt spel som faktiskt lyckades bygga ett community kring en spelgenre som är/var näst intill död, bara för att sedan totalmördas av de vidriga kräken på HiRez...Alla löften och lovord, allt skitsnack de skrev på forumet....fyfan vad jag avskyr dem efter hur de hanterade Tribes. Det fanns så mycket potential, både i Ascend och i ett potentiellt MMO.

Hur mycket jag skulle önska att namnet Tribes kom tillbaka, på ett eller annat sätt, så ser jag inte en marknad för den typen av spel idag.

Midair ja, blev förvirrad...

Och nej, det finns igen marknad för dessa spel, speciellt inte idag. Men high-rez ströp medans många fortfarande spelade och inte för att de inte hade pengar...

Aja, the memories på Miasma, Arx Novena, Katabatic, mfl... gotta go fast.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Midair ja, blev förvirrad...

Och nej, det finns igen marknad för dessa spel, speciellt inte idag. Men high-rez ströp medans många fortfarande spelade och inte för att de inte hade pengar...

Aja, the memories på Miasma, Arx Novena, Katabatic, mfl... gotta go fast.

Katabatic o raindance 😍🥰

Kunde spendera en hel natt på valfri kata 24/7 server…fan vilken nostalgi som kröp igenom mig nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Ja, det är därför jag rekommenderar alla att fet-bojkotta allt high-rez gör för all framtid framöver ända tills de konkar eller startar upp Ascend igen.

Hade jäkligt kul när jag spelade det, blev mycket besviken när de stängde ner. Det är nog det enda spelet jag faktiskt saknar att spela online...

Midway skall ju vara med som klassiska Tribes, men Ascend var mycket bättre. Pallade inte spela Midway särskilt länge alls.

Vad spelade du för klasser?

Eftersom vi inte kan logga in så kan jag inte se statistiken vilken klass jag spelat mest, men älskade att spela light och cappa flaggan, vilken adrenalin rush varje gång man blir jagad!

Skrivet av Soulless:

Visst menar ni "Midair"?

Tribes1 var en aning före min tid, minns att jag spelade det men då var det ISDN som gällde och mest singleplayer spel för min del.
Tribes2 lirade jag en hel del dock fast aldrig i klan, ett av de bästa spel jag minns (säkerligen med en hel del nostalgi).

Tribes Vengeance var enligt mig ett oerhört bra spel, minns att det fick topp betyg här på fragzone, men tyvärr nådde de aldrig ut till spelare och utvecklingen/supporten till spelet stoppades innan det knappt släppts.

Tribes Ascend...Ja vad säger man, ett galet roligt spel som faktiskt lyckades bygga ett community kring en spelgenre som är/var näst intill död, bara för att sedan totalmördas av de vidriga kräken på HiRez...Alla löften och lovord, allt skitsnack de skrev på forumet....fyfan vad jag avskyr dem efter hur de hanterade Tribes. Det fanns så mycket potential, både i Ascend och i ett potentiellt MMO.

Hur mycket jag skulle önska att namnet Tribes kom tillbaka, på ett eller annat sätt, så ser jag inte en marknad för den typen av spel idag.

Midair va det ja , opsie!

Releasehästryttare

Det va denna videon som fick mig att börja spela spelet, gud vilken nostalgi att kolla på den igen.

Spinfusurn i all ära men lights crossbow va va ruskigt rolig att spela med.

Medlem

Saknar TB så sjukt mycket… 😔


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Saknar TB så sjukt mycket… 😔

Han va en legend, tror spelmediet hade sett annorlunda ut nu om han varit vid liv :/

Releasehästryttare

Jag skrek lite när jag såg detta!

Det är ett nytt Tribes under utveckling och det ser jätte bra ut!

Medlem

Jag kan knappt tro det är sant! Började nästan hyperventilera när jag såg din post XD

Vansinne vad kul att det är liv i serien igen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@FZ, nyhet för tusan!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Wtf=??!!!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Soulless:

@FZ, nyhet för tusan!

#nyhetstips fungerar bäst!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Tack!

Hoppas de uppdaterar trailern på sidan dock, känns lite oseriöst med folk som pratar och spelar musik i bakgrunden ^^

Releasehästryttare

"När man talar om trollen"

Såg att Midair 2 har också en Steamsida nu https://store.steampowered.com/app/1231210/Midair_2/

Lika bra att wishlista och se om de fixat problemen som gjorde Midair 1 tråkigt.

Releasehästryttare
Medlem

Midair 2 är ju verkligen dömt att misslyckas nu när Tribes 3 kommer. Midair var ju inte mycket att ha innan... och nu...
Felet är att Tribes Ascend var så mycket bättre för att det var lite mera mainstream än vad Midair är, som är mera hardcore, men i ett spel som redan har så liten publik så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fick en nyckel och hann bara småtesta förra testet. Ska starta ett nytt på torsdag/fredag o då hoppas jag få bönka mig ordentligt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Fick en nyckel och hann bara småtesta förra testet. Ska starta ett nytt på torsdag/fredag o då hoppas jag få bönka mig ordentligt!

Grattis!

Releasehästryttare

De postade precis detta på Steam:

Hey all! We wanted to share some information on our upcoming playtest and how you can potentially get involved!

Some Details
We expect the next playtest to start Thursday evening (Dec 7), and to end Friday evening (Dec 8). All times in ET.
We'll be testing out matches with larger team sizes than 5 v. 5 (still TBD)
We expect to send significantly more keys for this next playtest than in the last one, or we'll use Steam's playtest feature if it's available at the time
We highly encourage anyone on here to join our official community Discord[discord.gg] where you can find lots of like-minded players and helpful resources!

https://steamcommunity.com/games/2687970/announcements/detail...

Releasehästryttare

@Soulless när du kört sen så vad tycker du om att engineer klassen inte finns i t3? om man kollar på gameplay så saknar jag den.

Medlem
Skrivet av Devan:

@Soulless när du kört sen så vad tycker du om att engineer klassen inte finns i t3? om man kollar på gameplay så saknar jag den.

Jag hann inte spela mycket men ja som det verkar nu är det väldigt lite "byggande", midfieldern kunde slänga ut ett turret som inte verkade göra någon nytta alls.
Jag vill ju få lägga upp 3-4 turrets och massa minor XD Tvinga capparna att rensa flaggan innan de sätter sina smutsiga fötter där!

Spelet är så oerhört tidigt i utvecklingen så man kan väl inte förvänta sig mycket än, klasser och loadouts kommer förmodligen förändras nästan helt innan spelet närmar sig färdigt.
Men initialt känns det som att utvecklarna vill få till mindre matcher där alla aktivt jagar och jagas. Personligen hoppas jag de på allvar tar tillbaka försvarsrollen med turrets och minor framöver, det känns som en stor del av Tribes försvinner utan det.

Men det var kul att flyga fram över ängarna igen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare
Skrivet av Soulless:

Jag hann inte spela mycket men ja som det verkar nu är det väldigt lite "byggande", midfieldern kunde slänga ut ett turret som inte verkade göra någon nytta alls.
Jag vill ju få lägga upp 3-4 turrets och massa minor XD Tvinga capparna att rensa flaggan innan de sätter sina smutsiga fötter där!

Spelet är så oerhört tidigt i utvecklingen så man kan väl inte förvänta sig mycket än, klasser och loadouts kommer förmodligen förändras nästan helt innan spelet närmar sig färdigt.
Men initialt känns det som att utvecklarna vill få till mindre matcher där alla aktivt jagar och jagas. Personligen hoppas jag de på allvar tar tillbaka försvarsrollen med turrets och minor framöver, det känns som en stor del av Tribes försvinner utan det.

Men det var kul att flyga fram över ängarna igen!

Ja, och det finns inga generatorer att ha sönder längre, känns som de går mer åt tävlings inriktat spel och tar bort några element som vi casuals gillade i förra tribes.

Hoppas lava kartan kommer tillbaks, jaga och bli jagad på den kartan är ju något som jag har starka minnen av!

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag hann inte spela mycket men ja som det verkar nu är det väldigt lite "byggande", midfieldern kunde slänga ut ett turret som inte verkade göra någon nytta alls.
Jag vill ju få lägga upp 3-4 turrets och massa minor XD Tvinga capparna att rensa flaggan innan de sätter sina smutsiga fötter där!

Spelet är så oerhört tidigt i utvecklingen så man kan väl inte förvänta sig mycket än, klasser och loadouts kommer förmodligen förändras nästan helt innan spelet närmar sig färdigt.
Men initialt känns det som att utvecklarna vill få till mindre matcher där alla aktivt jagar och jagas. Personligen hoppas jag de på allvar tar tillbaka försvarsrollen med turrets och minor framöver, det känns som en stor del av Tribes försvinner utan det.

Men det var kul att flyga fram över ängarna igen!

Kan man fortfarande spela HOF med någon sorts Doombringer och kasta minor och vara fet på flaggan? Jag spelade detta väldigt mycket och blev väldigt bra på det efter ett tag, spotta och hoppa i rätt tid och sådant där, det var kul att ha en sådan roll, nästan som en målvakt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kan man fortfarande spela HOF med någon sorts Doombringer och kasta minor och vara fet på flaggan? Jag spelade detta väldigt mycket och blev väldigt bra på det efter ett tag, spotta och hoppa i rätt tid och sådant där, det var kul att ha en sådan roll, nästan som en målvakt.

Det finns en Heavy och jag vet inte exakt vilka prylar de kan ha men nån sorts fet kastare fanns det iaf.
Just minor såg jag aldrig till dock, kanske finns där men inget jag märkte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

Körde precis första matchen, sjukt ovant.

Saknar text chatten

Skrivet av Soulless:

Det finns en Heavy och jag vet inte exakt vilka prylar de kan ha men nån sorts fet kastare fanns det iaf.
Just minor såg jag aldrig till dock, kanske finns där men inget jag märkte.

De har ändrat nu, så generatorer är i spelet igen! heavy kan ta repair gun istället för 3e vapen!

-

Det är för få som spelar nu, 5 min väntetid för match 1 och 2, väntar på 3e och är redan uppe i 15 min -.-
Sen behöver de få ner laddningstiderna när man väl kommer in i en match, 1 minuts laddningstider kommer få folk att avinstallera fort -.-

4e gamet kom in direkt och blev kickad lika fort då jag fick ett meddelande att mitt anti cheat inte kunde verifieras ...
samma med 5e gamet, och då hade jag ändå väntat 5 minuter -.-

Har haft klienten öppen nu i 80 minuter och av de så har jag fått spela ungefär 15 ...

123
Skriv svar