Vad gör ni nu?

Releasehästryttare
Skrivet av Loxus:

Vilken affär?

En Willys

Medlem

Min äldsta dotter skulle byta rum idag. Vi behövde flytta en garderob för att hon skulle få det som hon ville.
Bakom den uppenbarade sig en vattenskada och mögel.
Så dagen har ägnats åt riva istället för att flytta.

Det positiva är att hon blev lite glad när jag berättade att hon kunde få välja hur golv och väggar får se ut när det är färdigt🙂

Imorgon kommer snickare och kollar på det då jag insåg att jag inte fixar det själv!

Är så tacksam över att mina barn är så fantastiska och förstående! De har hjälp till även fast det vart tråkigt för dom🙂♥️

Medlem
Skrivet av Devan:

Kom precis tillbaks från affären

Där såg jag en anställd ta upp ett bröd från golvet (de som är färskt bakade utan heltäckande påse runt) och la tillbaks den i hyllan som inget hänt...

https://i.pinimg.com/originals/40/b4/1d/40b41d46a779193ebf7bf...

Äh. Var det mer än 5 sekunder?

Medlem

Sitter och dricker bärs i husbilen i Florida. Hunnit med Miami, Key West, Everglades. Nu sitter vi på någons uppfart i Venice på väg mot Tampa och Busch Gardens..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Sitter och dricker bärs i husbilen i Florida. Hunnit med Miami, Key West, Everglades. Nu sitter vi på någons uppfart i Venice på väg mot Tampa och Busch Gardens..

Vad är målet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad är målet?

Finns inga direkta mål, jag och min vän har varit kassa på planera 🤣
Vi flög till Miami, firade nyår, sen plockade vi upp husbilen och tar dagarna som dom kommer. Snackar med de vi får kontakt med som är väldigt hjälpsamma med tips.
Bokar camping dag för dag.
Fick tips om Ginnies Springs (tror jag det hette) och Devil’s Den, så vi lär ju leta oss dit 😊
Flyger hem den 14e igen


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Finns inga direkta mål, jag och min vän har varit kassa på planera 🤣
Vi flög till Miami, firade nyår, sen plockade vi upp husbilen och tar dagarna som dom kommer. Snackar med de vi får kontakt med som är väldigt hjälpsamma med tips.
Bokar camping dag för dag.
Fick tips om Ginnies Springs (tror jag det hette) och Devil’s Den, så vi lär ju leta oss dit 😊
Flyger hem den 14e igen

Låter jäkligt avslappnat och kul! 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter jäkligt avslappnat och kul! 😀

Det här med att inte ha fasta planer.
Polaren fick nys om att SpaceX skulle skjuta upp en raket från Kennedy Space Center, så istället för att åka till Tampa för att gå på Busch Gardens brände vi vi över till östkusten och kollade in en uppskjutning
Så det bli Universal studios i Orlando imorgon istället för Busch Gardens 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Releasehästryttare
Skrivet av Zidious G:

Äh. Var det mer än 5 sekunder?

Ni skojar, men tänk på den stackaren som köper det brödet och om det har det som rutin att inte slänga varor som legat på golvet ...

Vem vet vad för varor som man köpt där som inte behandlas rätt!

Medlem
Skrivet av Devan:

Ni skojar, men tänk på den stackaren som köper det brödet och om det har det som rutin att inte slänga varor som legat på golvet ...

Vem vet vad för varor som man köpt där som inte behandlas rätt!

Ja riktigt sunkigt, tänk på alla skor och kängor som klampat runt där med tuggummi/snöslask/hundskit under sulorna.

Fyfan, hade aldrig gått till den affären igen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Ja riktigt sunkigt, tänk på alla skor och kängor som klampat runt där med tuggummi/snöslask/hundskit under sulorna.

Fyfan, hade aldrig gått till den affären igen.

Det är det man inte ser man ska vara orolig för 😉

Medlem

Väntar på ovädret, i en husbil i skogen 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Funderade på att "förbereda mig" idag men det blev inget. Imorgon kanske.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Ja riktigt sunkigt, tänk på alla skor och kängor som klampat runt där med tuggummi/snöslask/hundskit under sulorna.

Fyfan, hade aldrig gått till den affären igen.

Ni ska bara veta vad som händer i restaurangkök runt om i landet... själv har jag nästan helt slutat att äta ute pga det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ni ska bara veta vad som händer i restaurangkök runt om i landet... själv har jag nästan helt slutat att äta ute pga det.

Berätta! Vad händer där?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Berätta! Vad händer där?

Massor. Tappad mat som putsas av med handen för att sedan serveras, vegetarisk mat som innehållet kött/fågel, mögel som skrapas av från ytan för att sedan serveras, fyllegrejor där det hälls köttspad i vegetariska soppor, folk som nyser i händerna för att sedan hantera sallad/bröd, med mycket mera.

Vill dock förtydliga att jag inte ser detta som normen, nästan alltid sköts det bra och folk är duktiga, men jag personligen har blivit skadad av detta och drar mig för att äta ute pga det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kollar recensioner av Prince of Persia: The Lost Crown. Ytterligare ett riktigt bra Ubisoft spel som det verkar. Synd bara att FZ så sällan är på bollen med en dag ett recension nu för tiden.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Synd bara att FZ så sällan är på bollen med en dag ett recension nu för tiden.

Gör det spelet sämre menar du? Om det finns massor av recensioner som ger tumme upp, räcker inte det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Planerar två st FPS jag vill göra... undrar mest om det ens går att göra två st på ett år... troligen inte alls, inte i närheten. Får nog göra ett och sedan se... måste komma ikapp dock, ville göra fps för typ 10 år sedan. Hade kunnat göra i alla fall 4 eller 5 vid det här laget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gör det spelet sämre menar du? Om det finns massor av recensioner som ger tumme upp, räcker inte det?

Det var en väldigt konstig tolkning. Är det fel att jag skulle önska en recension av spelsidan jag hänger mest på?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Det var en väldigt konstig tolkning. Är det fel att jag skulle önska en recension av spelsidan jag hänger mest på?

Självklart inte. Men det lät som om det vore ett problem för dig, att FZ inte recenserat. Vilket är konstigt om spelet redan har övertygat dig via andra recensioner. Spelet blir ju varken bättre eller sämre oavsett om FZ recenserar eller ej.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Självklart inte. Men det lät som om det vore ett problem för dig, att FZ inte recenserat. Vilket är konstigt om spelet redan har övertygat dig via andra recensioner. Spelet blir ju varken bättre eller sämre oavsett om FZ recenserar eller ej.

Ok, då behöver ju ingen recensera det i så fall. Blir ju inte bättre eller sämre för det... Förstår inte din logik. Tycker bara det är lite trist att vi ganska ofta inte får dag ett recensioner från FZ längre. En recension är ju dessutom inte endast konsumentvägledning utan också "underhållning". Förstår att det är en prioriteringsfråga o.s.v. Men låt mig tycka att det vore kul med snabbare recensioner i många fall... En dag ett recension känns ofta för mig ärligare dessutom då man inte tagit intryck av andra.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Freakon:

Massor. Tappad mat som putsas av med handen för att sedan serveras, vegetarisk mat som innehållet kött/fågel, mögel som skrapas av från ytan för att sedan serveras, fyllegrejor där det hälls köttspad i vegetariska soppor, folk som nyser i händerna för att sedan hantera sallad/bröd, med mycket mera.

Vill dock förtydliga att jag inte ser detta som normen, nästan alltid sköts det bra och folk är duktiga, men jag personligen har blivit skadad av detta och drar mig för att äta ute pga det.

Riktigt vidrigt det där och kan faktiskt bli livsfarligt. Matförgiftning är inte att leka med.

Avstängd

Kommer inte ihåg sist jag hade en svår förkylning, men nu hände det. Hoppas den försvinner fort. Skall ta en promenad, finns fint gjort för promenader där jag bor. Kolla på någon film, serie.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av alias:

Ok, då behöver ju ingen recensera det i så fall. Blir ju inte bättre eller sämre för det... Förstår inte din logik. Tycker bara det är lite trist att vi ganska ofta inte får dag ett recensioner från FZ längre. En recension är ju dessutom inte endast konsumentvägledning utan också "underhållning". Förstår att det är en prioriteringsfråga o.s.v. Men låt mig tycka att det vore kul med snabbare recensioner i många fall... En dag ett recension känns ofta för mig ärligare dessutom då man inte tagit intryck av andra.

Du skrev att det finns massor av fina recensioner av spelet och jag undrade varför inte dem räcker?

Men skitsamma, detta är en onödig diskussion som inte kommer att leda någon vart.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Riktigt vidrigt det där och kan faktiskt bli livsfarligt. Matförgiftning är inte att leka med.

Ja det är äckligt och dumt. Och då man aldrig riktigt kan veta hur det ligger till så blir iaf jag nojig. Alldeles säkert i onödan med tanke på hur ovanligt det är att folk faktiskt blir dåliga av mat på restaurang, men ändå.

Just vegetarianer tycker jag lite extra synd om. Så mycket skit dem får bakom kulisserna. Visst, jag förstår varför vegetarianer/veganer kan skapa frustration i ett kök när allt de önskar är specielgrejor utanför menyn vilket kan skapa röra under service, men att ex hälla i oxfond i en tomatsås är elakt och fel. Dock måste jag tillägga att det är när sådana saker görs som köket får komplimanger från veggos. Lite kul på nåt sätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lite småkrasslig och kan inte sova. Dricker lite Jäger för att "ta udden av det". Seriöst den enda sortens starksprit jag kan tolerera smaken av.

Skrivet av Freakon:

Just vegetarianer tycker jag lite extra synd om. Så mycket skit dem får bakom kulisserna. Visst, jag förstår varför vegetarianer/veganer kan skapa frustration i ett kök när allt de önskar är specielgrejor utanför menyn vilket kan skapa röra under service, men att ex hälla i oxfond i en tomatsås är elakt och fel. Dock måste jag tillägga att det är när sådana saker görs som köket får komplimanger från veggos. Lite kul på nåt sätt.

Om det nu är för att få veggos att gilla maten och komma tillbaka tycker jag väl inte det är fel egentligen. Det är inte synd om dem för det. Om någon däremot la i gift eller deras husdjur i maten så vore det ju däremot elakt. Skulle personligen inte bli kränkt ens om jag fått veta att jag blivit lurad att käka nått i stil med hundkött. Så länge det inte var min hund så får det passera.
Med all halvsyntetisk skit det är i maten så är det nog det minsta bekymret veggos och vi andra har om det dimper ned lite oxfond i grytan.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Lite småkrasslig och kan inte sova. Dricker lite Jäger för att "ta udden av det". Seriöst den enda sortens starksprit jag kan tolerera smaken av.

Om det nu är för att få veggos att gilla maten och komma tillbaka tycker jag väl inte det är fel egentligen. Det är inte synd om dem för det. Om någon däremot la i gift eller deras husdjur i maten så vore det ju däremot elakt. Skulle personligen inte bli kränkt ens om jag fått veta att jag blivit lurad att käka nått i stil med hundkött. Så länge det inte var min hund så får det passera.
Med all halvsyntetisk skit det är i maten så är det nog det minsta bekymret veggos och vi andra har om det dimper ned lite oxfond i grytan.

Kan förstå ditt tänk, men om någon har valt en viss kost och någon lurar i denne sådant denne har valt att inte äta (och samtidigt ta betalt för det) så tycker jag att det är fel. Elakt är väl kanske att ta i, men respektlöst är det onekligen.

Att maten uppskattas säger ju att gästen är nöjd och på så sätt är det ingen fara på taket. Men det är grundat i lögn och då blir det fel.

En sak jag kom att tänka på med just vegetarianer är att det är hyffsat vanligt att de vill ha vegetarisk mat för att sedan äta godis och desserter som innehåller gelatin. 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Slutat jobb och ska strax bege mig hemåt. Vill så gärna spela mer Elden Ring men är i slutet på min senaste runda och vill inte att det ska ta slut. Visst, jag kan köra NG+ och prova fler builds, men det känns ändå sorgligt.

Måtte expansionen komma fort. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska spela. Froms spel har en tendens att få alla andra spel att blekna. Måste iofs köra klart Lies of P, det kliar på typ rätt ställe även om det på flera sätt saknar briljansen från Froms alster.

Påbörjade iofs en ny runda i Fenyx Rising häromveckan, kanske fortsätter på det. Mysigt och hjärndött är rätt skönt ibland.

Helst av allt vill jag dock bara radera mina minnen och börja om på nytt med Elden Ring. Fy fan vilket mästerverk det är.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det här med att inte ha fasta planer.
Polaren fick nys om att SpaceX skulle skjuta upp en raket från Kennedy Space Center, så istället för att åka till Tampa för att gå på Busch Gardens brände vi vi över till östkusten och kollade in en uppskjutning
Så det bli Universal studios i Orlando imorgon istället för Busch Gardens 🤣

Lever du och din polare? 😅


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar