Demon Hunter-spelare nådde leveltaket i World of Warcraft: Legion på under 6 timmar

Gen
Medlem
Skrivet av Cybersoul:

6 timmar content, nä det var bättre förr

Har kört tre kvällar i rad och är knappt lvl 104. Personen i artikeln hade ett enda syfte - göra detta så fort som möjligt.

Medlem

Har spenderat sex timmar på en level, tar det lugnt och njuter av storyn och miljöerna, riktigt episkt och kul!!

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av Cybersoul:

6 timmar content, nä det var bättre förr

Tror du på riktigt han spelat genom all content i WoW på 6 timmar?

Du har nog aldrig spelat WoW i så fall.. Lägg på en nolla eller två.

Jo jag lirade WoW 2004-2008 på 6 timmar var man lvl 10 av 60 och till max lvl tog det 360 timmar + endgame. 6 timmar + endgame är inte mycket

Folk nådde maxlevel i princip lika fort i alla expansioner... Men visst, på med nostalgiglasögonen.

TL:dr Jag håller med dig.

Tbc och framförallt vanilj gick långsammare idag men det hade som jag skrev lite längre upp, inte med en jämn fin leveling kurva att göra, det hade snarare att göra med avsaknaden av content där man många gånger hade 2 zoner att välja på för sin lvl och när man gjort alla quests där hade man fortfarande 2/3 level kvar innan ding och man fick nästa quests, dvs banka mob x i 2 timmar för att grinda till nästa lvl. Typ. Vanilla om något var egentligen otroligt fattigt på content jämfört med hur det ser ut nu och redan i TBC förbättrades detta. Fanns inga raids alls i början, fåtal dungeons som visserligen tog lång tid men det hade med spelmekaniken på den tiden att göra, dvs jävla massa downtime. Samt att man först fick spendera typ 1 timme med att leta efter folk för att göra en dungeon om man inte kände 5 pers som alla var villiga just då att gå till just den instansen.
På den tiden var dessutom 90% av spelarbasen utestängd från stora delar av innehållet pga de fanatiska kraven för raidande. Visst dagens LFR osv har kanske tagit bort en del av charmen men det ger iaf alla en möjlighet att ta del av allt innehåll.

Folk har en enorm förmåga att försköna hur wow var för 10-12 år sedan, hälften av de som drar paralleller spelade säkert inte ens då men det har blivit the new thing att säga att wow var bättre förr. Vanilj var ett otroligt bra spel, men det var samtidigt trasigt på så otroligt många sätt. Wow i dag är långt ifrån felfritt och det finns många saker jag tycker de gjort galet men över lag tycker jag nog att Wow är ett bättre och mognare spel idag än det var för 12 år sedan.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Cybersoul:

6 timmar content, nä det var bättre förr

Har kört tre kvällar i rad och är knappt lvl 104. Personen i artikeln hade ett enda syfte - göra detta så fort som möjligt.

Jag är inte ens 101, men skyller på CDON som inte levererar saker i tid.

Medlem
Skrivet av Komured:

Folk har en enorm förmåga att försköna hur wow var för 10-12 år sedan, hälften av de som drar paralleller spelade säkert inte ens då men det har blivit the new thing att säga att wow var bättre förr. Vanilj var ett otroligt bra spel, men det var samtidigt trasigt på så otroligt många sätt. Wow i dag är långt ifrån felfritt och det finns många saker jag tycker de gjort galet men över lag tycker jag nog att Wow är ett bättre och mognare spel idag än det var för 12 år sedan.

Min erfarenhet var att wow blev bättre och bättre hela tiden. Men för varje grej de fixade blev spelet tråkigt. Det var de tråkiga grejorna som skapade roliga minnen. LFG var tydligast, det var astråkigt att leta folk halvvägs genom en dungeon som gått lite halvdåligt. LFG löste det, men då kändes det mest som en jävla grind helt plötsligt. Att sitta fast, vilsen i sunken temple, med en tank som inte förstått konceptet aggro än. Det var inte roligt då, men det var fan roligt efteråt.

Medlem
Skrivet av Jelen:

Folk nådde maxlevel i princip lika fort i alla expansioner... Men visst, på med nostalgiglasögonen.

Eller inte alls....

60->70 = 28 timmar

http://www.videogamer.com/pc/wow_the_burning_crusade/news/fre...

70->80 = 27 timmar

http://arstechnica.com/gaming/2008/11/wow-first-level-80-in-w...

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Komured:

Folk har en enorm förmåga att försköna hur wow var för 10-12 år sedan, hälften av de som drar paralleller spelade säkert inte ens då men det har blivit the new thing att säga att wow var bättre förr. Vanilj var ett otroligt bra spel, men det var samtidigt trasigt på så otroligt många sätt. Wow i dag är långt ifrån felfritt och det finns många saker jag tycker de gjort galet men över lag tycker jag nog att Wow är ett bättre och mognare spel idag än det var för 12 år sedan.

Min erfarenhet var att wow blev bättre och bättre hela tiden. Men för varje grej de fixade blev spelet tråkigt. Det var de tråkiga grejorna som skapade roliga minnen. LFG var tydligast, det var astråkigt att leta folk halvvägs genom en dungeon som gått lite halvdåligt. LFG löste det, men då kändes det mest som en jävla grind helt plötsligt. Att sitta fast, vilsen i sunken temple, med en tank som inte förstått konceptet aggro än. Det var inte roligt då, men det var fan roligt efteråt.

Optimala hade väl vart att behålla LFG men inte göra instanserna så förbannat lätta som de är nu. De hade kanske inte behövt vara lika knepiga som förr där man fick sitta å diskutera taktik i 10 min med varje person man inte spelat med tidigare men nu är instancer i princip pare PALALOOOOOL! Å sen springa rakt igenom, Största problemet som healer idag när man levlar är inte att hantera mana eller cds, det är att försöka hinna kasta din 2.5 sec spell innan tanken sprungit utom räckhåll.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Komured:

Folk har en enorm förmåga att försköna hur wow var för 10-12 år sedan, hälften av de som drar paralleller spelade säkert inte ens då men det har blivit the new thing att säga att wow var bättre förr. Vanilj var ett otroligt bra spel, men det var samtidigt trasigt på så otroligt många sätt. Wow i dag är långt ifrån felfritt och det finns många saker jag tycker de gjort galet men över lag tycker jag nog att Wow är ett bättre och mognare spel idag än det var för 12 år sedan.

Min erfarenhet var att wow blev bättre och bättre hela tiden. Men för varje grej de fixade blev spelet tråkigt. Det var de tråkiga grejorna som skapade roliga minnen. LFG var tydligast, det var astråkigt att leta folk halvvägs genom en dungeon som gått lite halvdåligt. LFG löste det, men då kändes det mest som en jävla grind helt plötsligt. Att sitta fast, vilsen i sunken temple, med en tank som inte förstått konceptet aggro än. Det var inte roligt då, men det var fan roligt efteråt.

Optimala hade väl vart att behålla LFG men inte göra instanserna så förbannat lätta som de är nu. De hade kanske inte behövt vara lika knepiga som förr där man fick sitta å diskutera taktik i 10 min med varje person man inte spelat med tidigare men nu är instancer i princip pare PALALOOOOOL! Å sen springa rakt igenom, Största problemet som healer idag när man levlar är inte att hantera mana eller cds, det är att försöka hinna kasta din 2.5 sec spell innan tanken sprungit utom räckhåll.

Jag har inte spelat sen firelands, men jag minns att LFG och svårare heroics inte var direkt fantastiskt heller. LFG var bra när man skulle få sin daily gjord på så kort tid som möjligt. Men att grinda dungeons var inte den roliga biten, den roliga biten var ju att ge sin i Shadow Lab. något undergearade med några kompisar och råka dubbelpulla 2 packs + patrull i rummet innan andra bossen, och inte wipe:a. Fast alla dog utan 2 då, men iaf. Hade det var LFG hade alla lämnat samma sekund som man råkade tabba sig i pullen.

Har vart sjuk den här veckan och haft supertråkigt, så var väldigt nära på att hoppa på tåget igen. Men jag vet att den biten av spelet jag gillade bäst inte kommer att komma tillbaka. Det är ett annat spel nu, bättre, men något annat. De som gillar det får gilla det, kul för dem, men inte för mig.

Medlem
Skrivet av maucau:
Skrivet av Komured:
Skrivet av maucau:
Skrivet av Komured:

Folk har en enorm förmåga att försköna hur wow var för 10-12 år sedan, hälften av de som drar paralleller spelade säkert inte ens då men det har blivit the new thing att säga att wow var bättre förr. Vanilj var ett otroligt bra spel, men det var samtidigt trasigt på så otroligt många sätt. Wow i dag är långt ifrån felfritt och det finns många saker jag tycker de gjort galet men över lag tycker jag nog att Wow är ett bättre och mognare spel idag än det var för 12 år sedan.

Min erfarenhet var att wow blev bättre och bättre hela tiden. Men för varje grej de fixade blev spelet tråkigt. Det var de tråkiga grejorna som skapade roliga minnen. LFG var tydligast, det var astråkigt att leta folk halvvägs genom en dungeon som gått lite halvdåligt. LFG löste det, men då kändes det mest som en jävla grind helt plötsligt. Att sitta fast, vilsen i sunken temple, med en tank som inte förstått konceptet aggro än. Det var inte roligt då, men det var fan roligt efteråt.

Optimala hade väl vart att behålla LFG men inte göra instanserna så förbannat lätta som de är nu. De hade kanske inte behövt vara lika knepiga som förr där man fick sitta å diskutera taktik i 10 min med varje person man inte spelat med tidigare men nu är instancer i princip pare PALALOOOOOL! Å sen springa rakt igenom, Största problemet som healer idag när man levlar är inte att hantera mana eller cds, det är att försöka hinna kasta din 2.5 sec spell innan tanken sprungit utom räckhåll.

Jag har inte spelat sen firelands, men jag minns att LFG och svårare heroics inte var direkt fantastiskt heller. LFG var bra när man skulle få sin daily gjord på så kort tid som möjligt. Men att grinda dungeons var inte den roliga biten, den roliga biten var ju att ge sin i Shadow Lab. något undergearade med några kompisar och råka dubbelpulla 2 packs + patrull i rummet innan andra bossen, och inte wipe:a. Fast alla dog utan 2 då, men iaf. Hade det var LFG hade alla lämnat samma sekund som man råkade tabba sig i pullen.

Har vart sjuk den här veckan och haft supertråkigt, så var väldigt nära på att hoppa på tåget igen. Men jag vet att den biten av spelet jag gillade bäst inte kommer att komma tillbaka. Det är ett annat spel nu, bättre, men något annat. De som gillar det får gilla det, kul för dem, men inte för mig.

Problemet med heroic/mythic är att de efter ett tag blir utgearade av många så att de blir faceroll ändå :/

Medlem

Tog 15-16 nånting för mig..

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Cybersoul:

jo det klart de gjorde men 16-17 timmar är allt för kort ändå, det blir att man lvlar fort och sen får man ingen patch på 20 månader som med WoD

Nu ser jag att du inte har någon läsförståelse (eller ens verklighetsförståelse):

Blizzard har redan utannonserat 7.1 (Return to Karazhan), som namnet antyder blir en uppdaterad version av ett av dom populäraste raidsen genom åren. Nya versionen kommer dock vara en 5-manna "mega dungeon" med 9 bossar, och Mythic/Mythic+ endast. Det gamla raidet kommer inte försvinna (annan ingång).

Emerald Nightmare är första raid tieren, och öppnas 21:e September (fullt öppen för alla svårighetsgrader 26:e Oktober).

Nästa raid tier släpps tidigt 2017, och nya Karazhan kommer nånstans däremellan (okt/november 2016). Så några "20 månader" får du inte vänta. Det behövde man inte ens med WoD, men du verkar gilla att överdriva om mycket. Från dagen då Hellfire Citadel släpptes, till Legion släpptes var det nästan exakt 14 månader. (24:e Juni 2015 - 30:e Augusti 2016)

Höftade med siffran 20 var ju ganska nära, 14m ånader utan content är illa nog

Medlem

How do you kill that which has no life?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Höftade med siffran 20 var ju ganska nära, 14m ånader utan content är illa nog

Det har även Blizzard erkänt. Men visst, 6 månader hit eller dit. Gör väl ingen skillnad eller? Jössenamn...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

rav
Medlem

De som levlar så här fort går in för det och använder sig oftast av knep så som att spara massa Quests som är färdiga från förra expansionen. Sedan lämnar de bara in de när nya kommer.
Ingen sätter sig och spelar igenom Legion (så som det är tänkt) på 6tim bara så där.
Så tolka det inte som att Legion är 6 timmars content.

Medlem
Skrivet av rav:

De som levlar så här fort går in för det och använder sig oftast av knep så som att spara massa Quests som är färdiga från förra expansionen. Sedan lämnar de bara in de när nya kommer.
Ingen sätter sig och spelar igenom Legion (så som det är tänkt) på 6tim bara så där.
Så tolka det inte som att Legion är 6 timmars content.

Jag tolkar det på följande sätt:

Om BC tog 28 timmar att powergame:a igenom och Legion tar 5.5 timmar, så är tiden jag kommer få ut av att levla upp i samma relation.

DVS behövde jag 90 timmar att nå max level tak i BC så kommer jag behöva 18 timmar i Legion ( 5 gånger mindre speltid och leveling content ).

12
Skriv svar