Arkane Austin säger hejdå med Redfalls sista uppdatering

Robot
Arkane Austin säger hejdå med Redfalls sista uppdatering
Releasehästryttare
Medlem

Det fanns alltid en gnutta hopp om att de skulle kunna fixa det till slut, men problemen var för många och för djupa, så i slutändan var det aldrig någon större mening. Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det fanns alltid en gnutta hopp om att de skulle kunna fixa det till slut, men problemen var för många och för djupa, så i slutändan var det aldrig någon större mening. Gör om, gör rätt.

Fast Cyberpunk blev räddat, det var ju en soppa.

Medlem

Med tanke på vilka spel studion en gång har producerat kommer de faktiskt att vara saknade. Kanske inte Redfall, men Dishonored var ju ett par riktigt bra spel och Prey var ju fenomenalt. Men de flesta personerna som jobbat med de här spelen är antagligen inte samma personer som en gång var hjärtat av Arkane Studios.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Vilken tur att ett helt år av live service har resulterat i noll innehåll och ”single player pausing”.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Med tanke på vilka spel studion en gång har producerat kommer de faktiskt att vara saknade. Kanske inte Redfall, men Dishonored var ju ett par riktigt bra spel och Prey var ju fenomenalt. Men de flesta personerna som jobbat med de här spelen är antagligen inte samma personer som en gång var grunden till Arkane.

Fast Dishonored är från Arkane Lyon inte amerikanska Arkane Austin, Prey var ju grymt synd att det inte blir fler sådana spel från dem.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Fast Dishonored är från Arkane Lyon inte amerikanska Arkane Austin, Prey var ju grymt istället synd att det inte blir fler sådana spel från dem.

Båda spelen är otroliga men jag skulle till och med gå så långt att säga Prey är ett bättre spel än Dishonored. Otroligt synd att studion läggs ner.

Skrivet av Siegfried:

Fast Cyberpunk blev räddat, det var ju en soppa.

Skulle nog våga påstå att hela världen tittade på Cyberpunk, men just nu är det bara vi i kommentarsfältet som nämner det och håller det aktuellt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Prey var fantastiskt bra spel 😊 verkligen en favorit bland de jag tagit mig igenom senaste åren. Jag kommer i alla fall sakna studion med tanke på vad de kunde göra när de fick bestämma och rätt förutsättningar.

Medlem

Bra att studion lägger ner. Skapar man något så gruvligt dåligt som Redfall så bör man upphöra att existera.

Många här verkar tro att en studio per automatik har kompetens att bygga bra grejor baserat på något de tidigare har byggt. Så funkar det inte. Människor kommer och går vilka, oftast, är de som avgör kvalitén på produkten. Vilket vi ser tydligt här.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Fast Cyberpunk blev räddat, det var ju en soppa.

Cyberpunk var i grund och botten ett bra spel från början, fast fyllt med buggar. Redfall var dåligt på nästan alla sätt du kan tänka dig.

Att fixa buggar är en sak, men att lyckas patcha in "rolighet" i ett spel är svårare...

Medlem

Väldigt synd med tanke på hur bra Prey var. Ett mycket bättre spel än Dishonored.

Medlem

Önskar att jag fått ett annat spel när jag köpte mitt grafikkort.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kom inte ens förbi registreringen. Har testat med fyra olika mejladresser men Bethesda svarar bara error. Låt vara då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Iggge:

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

Det är självklart gött att du tycker om det men konsensus inom kritikerkåren är att det är ett dåligt spel, det ligger på 56 på metacritic efter 75 recensioner.

Medlem

Fint att dom lägger till ett offline-läge iallafall så spelet inte bara försvinner sen.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Båda spelen är otroliga men jag skulle till och med gå så långt att säga Prey är ett bättre spel än Dishonored. Otroligt synd att studion läggs ner.

Prey var helt fantastiskt! Spelade det för ett par år sedan och blev helt tagen. En tragedi att vi inte fick en uppföljare

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är självklart gött att du tycker om det men konsensus inom kritikerkåren är att det är ett dåligt spel, det ligger på 56 på metacritic efter 75 recensioner.

Men det är ju lite lurigt, för de flesta recensionerna berör ju spelet vid release. Ett bra arbete med att uppdatera spelet till en rimlig kvalitetsnivå efter release syns ju inte på Metacritic?

Medlem
Skrivet av bluebird:

Men det är ju lite lurigt, för de flesta recensionerna berör ju spelet vid release. Ett bra arbete med att uppdatera spelet till en rimlig kvalitetsnivå efter release syns ju inte på Metacritic?

Rimlig kvalitetsnivå är ett lågt ställt krav känner jag, om det är det patchar och uppdateringar ska uppnå så är det ett problem.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Rimlig kvalitetsnivå är ett lågt ställt krav känner jag, om det är det patchar och uppdateringar ska uppnå så är det ett problem.

Ska man bara gå efter vad kritikerna säger så bör man vara beredd också på att bli missnöjd många ggr.

Cyberpunk nämndes tidigare i tråden tidigare.
Många kritiker verkade missa dess problem.

Det är illa om studios måste lägga ner för att "kritikerna" inte ger gott nog betyg.
Vissa spel får betygsavdra för ovesäntliga "skit orsaker" medans vissa spel är kritikerna helt blinda inför uppenbara fel både tekniskt och gameplay.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle kunna tänka mig testa det sen faktiskt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Hejdå Arkane Austin. Hoppas ni har lärt er någonting.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska man bara gå efter vad kritikerna säger så bör man vara beredd också på att bli missnöjd många ggr.

Cyberpunk nämndes tidigare i tråden tidigare.
Många kritiker verkade missa dess problem.

Det är illa om studios måste lägga ner för att "kritikerna" inte ger gott nog betyg.
Vissa spel får betygsavdra för ovesäntliga "skit orsaker" medans vissa spel är kritikerna helt blinda inför uppenbara fel både tekniskt och gameplay.

Jag tycker definitivt inte man bara ska gå på vad kritikerna säger MEN när ett spel snittar på 56/100 efter 75 recensioner, då är det läge att ta det på allvar tycker jag.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Jag tycker definitivt inte man bara ska gå på vad kritikerna säger MEN när ett spel snittar på 56/100 efter 75 recensioner, då är det läge att ta det på allvar tycker jag.

Jag menade specifikt inte Red fall det kunde jag redan dag 1 se var inget för mig.
Menade mer att stirra sig blint på kritiker och Metacritic kommer göra att mam blir besviken eller iaf missa en hel del.
Med det sagt jag vet att det finns folk som bara spelar AAA spel feån dom stora utgivarna och har dom "tryckt på rätt knappar" så blir det alltid topp betyg från "kritikerkåren" oavsett skick.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Iggge:

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

Verkar väldigt rimligt att ge spelet lågt betyg om man inte kom sig för att spela det i mer än 2h pga. dålig kvalitet.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Verkar väldigt rimligt att ge spelet lågt betyg om man inte kom sig för att spela det i mer än 2h pga. dålig kvalitet.

Tycker inte jag. Har flertalet spel jag spelat lite, som förövrigt är hyllade spel. Jag ger inte dessa spel dåligt omdömme på grund av det.
Av olika orsaker har jag inte fortsatt där orsaken kan vara allt från tidsbrist eller att spelet inte föll mig i smaken.

Samtidigt som jag på andra spel gett det en chans trots svag början som sedan visade sig vara för mig väldigt roande spel

Medlem
Skrivet av Iggge:

Tycker inte jag. Har flertalet spel jag spelat lite, som förövrigt är hyllade spel. Jag ger inte dessa spel dåligt omdömme på grund av det.
Av olika orsaker har jag inte fortsatt där orsaken kan vara allt från tidsbrist eller att spelet inte föll mig i smaken.

Samtidigt som jag på andra spel gett det en chans trots svag början som sedan visade sig vara för mig väldigt roande spel

Andra kanske inte orkade fortsätta spela Redfall pga. de tycker det är ett dåligt spel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Andra kanske inte orkade fortsätta spela Redfall pga. de tycker det är ett dåligt spel.

Ja, säkerligen en del. Men inte det jag syftar på för det finns alltid någon som tycker spelet är dåligt, i varierande omfattning.
Men jag tror inte Redfall i samma utsträckning fått så negativt omdömme om det inte vart sån negativitet mot det från första början.
Det hela började enligt mig med att PlayStation blev av med spelet och vi ser flera som sågar spelet utan att man ens testat det, vilket är fel enligt mig.

12
Skriv svar