De mest frustrerande bossarna

Skribent

Foten i Snake Rattle'n'Roll på NES. Det tog fan 2 h och slicka ihjäl den som två spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bruch i Evil West, blev så sur att jag avinstallerad spelet och aldrig återvände. Var ändå ett riktigt tråkigt och repetetivt spel där du mest skulle clerara ett område, slåss mot en boss och sen började du om - med någon mellanboss i mixen ibland också. Riktigt tråkigt då det började bra och intressant med annorlunda western men det var mest seg bossbonanza.

Medlem

Klarade ju faktiskt Ninja Gaiden som typ tio-åring, men har svaga minnen av att spelet var riktigt svårt.

Jobbigaste bossarna är ändå de som man behöver springa några minuter till, se en cutscene som inte går att avbryta. Varje gång man dör...

Skrivet av Johan Lorentzon:

Foten i Snake Rattle'n'Roll på NES. Det tog fan 2 h och slicka ihjäl den som två spelare.

Problemet är ju att foten får full hp igen om man missar för länge, går att klara den på nån minut om man är duktig!

Skribent
Skrivet av caracarn:

Klarade ju faktiskt Ninja Gaiden som typ tio-åring, men har svaga minnen av att spelet var riktigt svårt.

Jobbigaste bossarna är ändå de som man behöver springa några minuter till, se en cutscene som inte går att avbryta. Varje gång man dör...

Problemet är ju att foten får full hp igen om man missar för länge, går att klara den på nån minut om man är duktig!

Är det så??? Fotjävel!!! 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av piddau:

Sista bossen i Sekiru(Den riktiga). 3 faser där den ena är svårare än den andra för mig. Blev så förbannad att jag avinstallerade spelet. Har gjort ett nytt försök nu att köra igenom, är snart framme till denna idiot till boss igen..

Sekiro är det bästa mest frustrererande spelet jag spelat. Jag provade igen och kände att jag inte orkar lägga ner så mycket tid och energi på det. Jag kanske inte kommer spela det igen. Ändå vill jag inte sälja det. Det är konstigt nog kul att spela, trots att bossarna är rövhål, och coolt att äga ett av de mest frustrerande spelen nånsin.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sekiro är det bästa mest frustrererande spelet jag spelat. Jag provade igen och kände att jag inte orkar lägga ner så mycket tid och energi på det. Jag kanske inte kommer spela det igen. Ändå vill jag inte sälja det. Det är konstigt nog kul att spela, trots att bossarna är rövhål, och coolt att äga ett av de mest frustrerande spelen nånsin.

Känner så för alla souls spel. Kom inte ens förbi första bossen i dark souls till PS5, men Ninja gaiden till Xbox var inga problem.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Känner så för alla souls spel. Kom inte ens förbi första bossen i dark souls till PS5, men Ninja gaiden till Xbox var inga problem.

Ja, känns som man måste sälja sin själ för att klara de där spelen

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Är det så??? Fotjävel!!! 🤣

Fast den var väl optional vill jag minnas.

Skribent
Skrivet av Lauchen:

Fast den var väl optional vill jag minnas.

Nä alltså, den gröna foten som är sista bossen. Den man möter på månen eller vad det nu är.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sista bossen i Wondwr Boy III monster lair. Bossen i sig är inte jättesvår men man får inte använda continues på sista banan vilket är sjuk frustrerande. Har för mig man kunde göra det enklare genom att aktivera spelare 2 om man är på väg att torska.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä alltså, den gröna foten som är sista bossen. Den man möter på månen eller vad det nu är.

Aha, just det ja. Hade förträngt. Sjukt svårt spel.

Medlem

Efter noga övervägning så landar min röst på Fire Giant i Elden Ring. Har aldrig googlat så mycket hatiska saker som första gången jag mötte den bossen. Idag är det inga större problem, men attans vilken tröskel han var för mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar