Ubisoft skrotar gratisskjutaren The Division Heartland

Robot
Ubisoft skrotar gratisskjutaren The Division Heartland

Resurserna ska istället läggas på Xdefiant och Rainbow Six.

#The-division-heartland, #Ubisoft, #nyhetstips


Moderator | Testpilot

Ser gärna att det blir ett The Division 3 istället för något free to play-variant


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser gärna att det blir ett The Division 3 istället för något free to play-variant

är på väg

ign

Hoppas dom inte kastar bort allt dom lärt sig iom all extraction shooter grejer dom hade i heartland, skulle gärna vilja se lite mer fokus på dark zone in Division 3.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Piigge:

är på väg

ign

Hoppas dom inte kastar bort allt dom lärt sig iom all extraction shooter grejer dom hade i heartland, skulle gärna vilja se lite mer fokus på dark zone in Division 3.

Jo jag tycker mig läst att det är något de arbetat med. Precis det jag menar också att allt borde bara ha lagts på att göra uppföljaren bra. Första spelet var mycket uppskattat och andra har haft en del del problem genom åren men blev ändå ett riktigt bra spel tillslut. Att då försöka göra någon gratis-variant som dummar ned spelet ännu mer är bara tråkigt.

Ska dock inte klandra dem för mycket då beslutet mest troligen togs när alla ville göra den typen av spel. Skönt att de tog sig själva i nackskinnet och stänger ned.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ojj, vilken jäkla bomb...Heartland var ju mer eller mindre klart att släppas.
Man kan ju hoppas på att Ubi är så pass smarta att åtminstone återanvänder assets från Heartland till 3:an för att snabba på utvecklingen.
Meeeen det vore ju att hoppas för mycket.

Medlem

Riktig jäkla tråkigt Hoppas dom skickar över allt till Sverige, så division avdelningen får ta del av allt som är gjort.

Gen
Medlem
Skrivet av Decado:

Ojj, vilken jäkla bomb...Heartland var ju mer eller mindre klart att släppas.
Man kan ju hoppas på att Ubi är så pass smarta att åtminstone återanvänder assets från Heartland till 3:an för att snabba på utvecklingen.
Meeeen det vore ju att hoppas för mycket.

Man undrar ju varför ett sådant beslut tas om nu spelet i princip är klart. Lite som att baka en tårta och när sista jordgubben ska läggas på toppen så ångrar man sig och slänger hela tårtan

Medlem
Skrivet av Gen:

Man undrar ju varför ett sådant beslut tas om nu spelet i princip är klart. Lite som att baka en tårta och när sista jordgubben ska läggas på toppen så ångrar man sig och slänger hela tårtan

Ja det är jättemärkligt, man skulle verkligen vilja vara en fluga på väggen när sådana här beslut fattas.
Måste vara sjukt jobbigt för dom som varit med och utvecklat spelet i mer eller mindre 3 år för att sedan kastas i papperskorgen och aldrig se dagens ljus igen.
Snacka om att sänka motivationen för teamet som jobbat med det.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man undrar ju varför ett sådant beslut tas om nu spelet i princip är klart. Lite som att baka en tårta och när sista jordgubben ska läggas på toppen så ångrar man sig och slänger hela tårtan

Det var kanske inte kul? Det vore ju inte första gången det händer precis. Oftast flyttar man fram släppdatumet men i det här fallet kanske man ansåg att det inte skulle vara värt det.

Medlem
Skrivet av Curik:

Det var kanske inte kul? Det vore ju inte första gången det händer precis. Oftast flyttar man fram släppdatumet men i det här fallet kanske man ansåg att det inte skulle vara värt det.

Vad man hört från dom som testat spelet, så var det uppskattat och många nya roliga saker. Men jag tror att dom skickat det vidare till Sverige. Så på något sätt kommer det inplanteras i Division

1
Skriv svar