Diskutera – Viktigast med nästa konsol är...

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag tycker tvärt om. Har haft fantastiska upplevelser den här generationen. Jag menade dock mer att det borde fokuseras helt på den nya generationen när den släpps och inte släppa samma spel även till förra generationen som håller tillbaka vad som går att göra med de.

Äger ingen ps5a själv men inget som kommit har lockat mig. Det mesta fanns ju på förra generationen känns det som. Och kör xCloud så kan spela allt microsoftigt där på steam decken. Och det är la inte mycket att hänga i julgranen heller. Ingen av parterna har väl haft några storspel förrutom MS med Starfield som vi alla vet var mer än mediokert men ser fram emot uppdateringarna.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Så länge det står playstation på min så kan dom släppa vad dom vill!

Medlem
Skrivet av robbis:

Äger ingen ps5a själv men inget som kommit har lockat mig. Det mesta fanns ju på förra generationen känns det som. Och kör xCloud så kan spela allt microsoftigt där på steam decken. Och det är la inte mycket att hänga i julgranen heller. Ingen av parterna har väl haft några storspel förrutom MS med Starfield som vi alla vet var mer än mediokert men ser fram emot uppdateringarna.

Nej det har ju faktiskt inte kommit jättemånga spel som inte gått att spela på förra generationen också men praktiskt taget varenda spel jag testat som även finns till last gen har funkat så pass mycket bättre att uppgraderingen varit värt sina pengar tycker jag. Men det hade ju varit trevligt med exklusiviteter dag ett vid varje nytt konsolsläpp som sagt.

Medlem

För mig som gillar att samla spel och att köpa begagnat är det viktigast att vi får ha kvar fysiska spel i framtiden och inte bara digitala. Tycker personligen det är fruktansvärda priser på digitala spel. På reaor kan det var okay, men på playstation store är det helt tokigt höga priser på nya spel IMHO.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Jag vill att nästa gen ska vara enbart prenumeration. Ingen blu-ray, sladdar, ssd, ram eller kontroller. /s

Absolut värsta tänkbara scenario 🤢

Medlem

Viktigast att spelen släpps fysiskt så man kan sälja spelen man är klar med. Och att konsolerna inte blir mer lika PC. Det sabbar spelglädjen totalt.

Medlem

Att alla går över till PC.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Exklusiva spel är det som avgör vilken/vilka konsoler jag köper.
Men det finns andra nice to have faktorer som gör att jag föredrar det ena över det andra.
Så det ser väl ut typ såhär:

1: Exklusiva (och bra) spel.
2: Bakåtkompabilitet.
3: Portabilitet (i love you switch!)
4: Skön handkontroll.

Men det är typ där det ligger för mig, resten bryr jag mig knappt om resten.
Hög prestanda och sånt får jag alltid bäst på PC, så därför spelar det ingen roll när det gäller konsol.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Absolut värsta tänkbara scenario 🤢

Verkligen, men frågan är om i alla fall inte Xbox kommer försöka gå den vägen - speciellt som nästa generations "Series S" ryktas bli bärbar hybrid-svar på Switch.

ZF
Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Att alla går över till PC.

Måste komma ett vettigt OS först, som inte bara osar krångel och ångest redan vid start.

Valve har ju nu ett bra läge att göra det. Men jösses vad de såsar med en allmänt distribuerad version av SteamOS.

Annars borde någon annan försöka. Kanske ett 3DO-liknande initiativ, fast för mjukvaran, kan fungera om det sköts på samma sätt som andra "standarder" flera företag ställer sig bakom.

Självklart kommer det i vanlig ordning bli två sådana som måste göra upp innan det blir en standard. Kanske tom Panasonic, Sanyo och LG ställer sig pp samma sida igen.

Om Microsoft och Sony ställer sig på den sida de tror minst på eller på båda är det enda osäkra vadet.

Medlem

För mig är råstyrka viktigast. Kosta vad det kostar, jag vill se ett rejält grafiskt kliv OCH en bilduppdatering på 60 fps. Tyvärr verkar det vara för mycket begärt då spelutvecklare vet att majoriteten av spelarna inte ens vet vad frames per second är. Man satsar på att göra så stora och tunga spel som möjligt, och då blir fps:en upp till 30. Rockstar bryr sig inte om en liten klick hardcore gamers som vill ha 60 fps, utan GTA 6 kommer att vara upp till 30 fps, även på PS5 Pro. Sen lär spelet re-release:as till PS6 och PS7, så det lär bli tidigast 2028 till PS6 som konsolspelare äntligen kan köra det i 60 fps. Om inte det sker på PS7-tiden...

Råstyrka MED sextio bildrutor är mitt svar, men det verkar vara för mycket begärt.

Medlem

Den konsol jag kan lira Elder Scrolls & Fallout på…

ZF
Medlem
Skrivet av Jim128:

jag vill se ett rejält grafiskt kliv

Två generationer för sent. Kommer aldrig hända igen.

Om så varenda spel nästa generation ser ut som Matrix-demon i 60 så kommer de flesta inte utbrista i något "WOAH!" då heller.

Medlem

Skulle gärna se bättre kvalitet på kontrollerna. Har 4 ps5 kontroller där 2 st driftar. Av 4 Switch kontroller är det 3 som driftar. Kanske bara jag som haft otur men det är fan bedrövligt. Sedan tycker jag max taket gällande pris är nått, åtminstonne för Playstation.

Medlem

60 fps. Allt annat är ett skämt numera.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av ZF:

Måste komma ett vettigt OS först, som inte bara osar krångel och ångest redan vid start.

Valve har ju nu ett bra läge att göra det. Men jösses vad de såsar med en allmänt distribuerad version av SteamOS.

Annars borde någon annan försöka. Kanske ett 3DO-liknande initiativ, fast för mjukvaran, kan fungera om det sköts på samma sätt som andra "standarder" flera företag ställer sig bakom.

Självklart kommer det i vanlig ordning bli två sådana som måste göra upp innan det blir en standard. Kanske tom Panasonic, Sanyo och LG ställer sig pp samma sida igen.

Om Microsoft och Sony ställer sig på den sida de tror minst på eller på båda är det enda osäkra vadet.

Mitt win 10 krånglar aldrig,har haft det sedan det lanserades ock det jag gjort under alla de åren var en lätt formatering(finns 3 olika lägen)ock det var för att rensa bort en del skräp.
Win 10 är idiotsäkert,jag kan inte göra fel,om du gör fel varnar den ock fortsätter jag kallar dom mej idiot på ett lite fint sätt.
Skojar bara men det är svårt att få det att krångla.
Använder bara win:s eget antivirus ock brandvägg ock har aldrig haft problem.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Tycker dagens maskiner har prestandan redan så vet inte vad dom borde focus på. Mer inne på mer crossplay i spel

Medlem

Om man får drömma lite vill jag ha mycket kraft, en grym handkontroll och många bra storydrivna singelplayerspel. Med andra ord: ge mig en PS5 på steroider nästa generation.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Att alla spel kommer direkt till Pc..

Instämmer.

Skrivet av Jim128:

För mig är råstyrka viktigast. Kosta vad det kostar, jag vill se ett rejält grafiskt kliv OCH en bilduppdatering på 60 fps. Tyvärr verkar det vara för mycket begärt då spelutvecklare vet att majoriteten av spelarna inte ens vet vad frames per second är. Man satsar på att göra så stora och tunga spel som möjligt, och då blir fps:en upp till 30. Rockstar bryr sig inte om en liten klick hardcore gamers som vill ha 60 fps, utan GTA 6 kommer att vara upp till 30 fps, även på PS5 Pro. Sen lär spelet re-release:as till PS6 och PS7, så det lär bli tidigast 2028 till PS6 som konsolspelare äntligen kan köra det i 60 fps. Om inte det sker på PS7-tiden...

Råstyrka MED sextio bildrutor är mitt svar, men det verkar vara för mycket begärt.

Om det får kosta vad det kostar så kan du ju köpa en dator att spela på. Det finns mängder av råstyrka för den som har råd och vill.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Fin grafik och spelvärde. Betalar gärna 6-700kr om spelet är välgjort. Spelsläpp med buggar som tar 2-3 år innan åtgärdade (läs Diablo 4) är inte okej.

Max

Medlem

Prestanda & strömsnål, bra med lagringsutrymme och snabba installationer + bakåtkompatibel . Lång batteritid på kontrollen.

Gärna menyer liknande Xbox 360

Medlem

Pris, bakåtkompatibilitet, bevarande av fysiska media, enkelt/oirriterande gränssnitt,

Medlem

Minst 1440p och 60 fps var nöjd först denna generationen men sen märkte man sakta men säkert att nuvarande konsoler inte klarar det alls när spelen blir tyngre och tyngre så blev en ny gaming pc istället visst dyrare men är nöjd iaf.

Medlem

Jag vill ha en dedikerad push 2 talk-knapp på handkontrollen

Medlem

Prestanda.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag önskar att min nästa konsol tillverkas av Sega. En uppföljare till Dreamcast skulle kunna röra om lite i grytan.

Medlem

Hade gärna sett att den hade stöd för UHD Blu-ray, med Dolby Vision/Dolby Atmos.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Jag önskar att min nästa konsol tillverkas av Sega. En uppföljare till Dreamcast skulle kunna röra om lite i grytan.

Det hade varit något, hade köpt direkt.

Medlem

Tycker dagens konsoler (PS5 och XsX) är rätt ok men de har svårt att konkurrera med PC, har inte köpt någon current gen konsol än. Sen skulle dom behöva släppa uppdaterade versioner med tätare mellanrum men det verkar ju bli fallet också. Bakåtkompatibilitet är också viktigt. Skulle inte tacka nej till en bärbar Xbox som kan köra spel på från samtliga Xbox generationer. Gillar Switch konceptet men prestanda i dockat läge bättre vara högre för att det ska vara intressant.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Mer kraft, lägre pris. Som när PS4 släpptes för 3999kr.

Jag köpte nytt PS4 Pro för 3500 kr. 🤔

Skriv svar