Palworld
Jag tror att spelet blivit så populärt eftersom det är ett spel som många pokemon-fans längtat efter (minus kulsprutorna). Vi får ett open world med pals, men också friheten att bygga sin egen bas.
Tala för dig själv! Jag har alltid velat ha kulsprutor i Pokémon!
"Writer and Fighter"
Jag tror att spelet blivit så populärt eftersom det är ett spel som många pokemon-fans längtat efter (minus kulsprutorna). Vi får ett open world med pals, men också friheten att bygga sin egen bas.
Öh om fansen har längtat så är ju kulsprutor verkligen det som gör så att spelet sticker ut.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080
All publicitet i media har säkert hjälpt försäljningssiffrorna med. Jag får bara upp artiklar om palworld plagiat från PCgamer, IGN, Eurogamer m.m. på facebook och youtube.
Personligen tyckte jag det var rätt skoj i början men nu när jag spelat ca 20 timmar så börjar det kännas rätt meningslöst och buggigt. Jag har inte heller några förhoppningar på att utvecklaren kommer jobba vidare med spelet med tanke på deras tidigare och kommande spel. Dom verkar bara pumpa ut spel som är kopior på andra spel. Jag är ändå rätt imponerad på vad de åstadkommit i palworld, jag menar det är ju inget the day before på långa vägar.
Sen kan jag tycka personligen att det är rätt fult och meningslöst att kopiera så mycket design och liknande när man ändå lägger tid och energi på ett spel. Jag tror ju inte det hade påverkar populariteten om palsen sett mer unika ut och världen inte bestått av grejer tagna direkt ur zelda breath of the wild eller elden ring.
Frågan är vad juridiken säger? Vart går gränsen här? Det finns ju många "doom-kloner", men gör sin egen twist på det hela. Detta måste vara ett gränsland. Eller så är det kanske bara en tidsfråga innan Nintendo drar i handbromsen?
Ibland har det ju räckt med en pc-portning av zelda eller mario:
https://screenrant.com/super-mario-64-pc-nintendo-hd-copyrigh...
https://nordic.ign.com/the-legend-of-zelda-links-awakening/76...
Blir svettigt om Nintendo drar utvecklarna inför rätta och alla miljontals som betalt kräver en refund.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
All publicitet i media har säkert hjälpt försäljningssiffrorna med. Jag får bara upp artiklar om palworld plagiat från PCgamer, IGN, Eurogamer m.m. på facebook och youtube.
Personligen tyckte jag det var rätt skoj i början men nu när jag spelat ca 20 timmar så börjar det kännas rätt meningslöst och buggigt. Jag har inte heller några förhoppningar på att utvecklaren kommer jobba vidare med spelet med tanke på deras tidigare och kommande spel. Dom verkar bara pumpa ut spel som är kopior på andra spel. Jag är ändå rätt imponerad på vad de åstadkommit i palworld, jag menar det är ju inget the day before på långa vägar.
Sen kan jag tycka personligen att det är rätt fult och meningslöst att kopiera så mycket design och liknande när man ändå lägger tid och energi på ett spel. Jag tror ju inte det hade påverkar populariteten om palsen sett mer unika ut och världen inte bestått av grejer tagna direkt ur zelda breath of the wild eller elden ring.
Nu skall jag inte försvara Pocketpair för mycket men de patchade Craftopia senast förra veckan.
Vad har de kopierat från Elden ring?
Frågan är vad juridiken säger? Vart går gränsen här? Det finns ju många "doom-kloner", men gör sin egen twist på det hela. Detta måste vara ett gränsland. Eller så är det kanske bara en tidsfråga innan Nintendo drar i handbromsen?
Ibland har det ju räckt med en pc-portning av zelda eller mario:
https://screenrant.com/super-mario-64-pc-nintendo-hd-copyrigh...
https://nordic.ign.com/the-legend-of-zelda-links-awakening/76...
Blir svettigt om Nintendo drar utvecklarna inför rätta och alla miljontals som betalt kräver en refund.
"Ibland har det räckt" antyder att det skulle vara mindre rättsligt problematiskt att stjäla hela Nintendos spel och lägga upp för gratis distribution på en helt annan plattform än att ett tecknat monster i ett spel är vagt likt ett tecknat monster från Nintendos spel.
Frågan är vad juridiken säger? Vart går gränsen här? Det finns ju många "doom-kloner", men gör sin egen twist på det hela. Detta måste vara ett gränsland. Eller så är det kanske bara en tidsfråga innan Nintendo drar i handbromsen?
Ibland har det ju räckt med en pc-portning av zelda eller mario:
https://screenrant.com/super-mario-64-pc-nintendo-hd-copyrigh...
https://nordic.ign.com/the-legend-of-zelda-links-awakening/76...
Blir svettigt om Nintendo drar utvecklarna inför rätta och alla miljontals som betalt kräver en refund.
Ja det är frågan? Tänker på World of Warcraft, det spelet tog ju egentligen alla bra komponenter från andra MMOs som Everquest och sen gjorde ett eget MMO. Nu är det ju inte kopiering av modeller, men väl av funktioner och annat.
Det ska bli intressant att följa detta.
"Writer and Fighter"
"Ibland har det räckt" antyder att det skulle vara mindre rättsligt problematiskt att stjäla hela Nintendos spel och lägga upp för gratis distribution på en helt annan plattform än att ett tecknat monster i ett spel är vagt likt ett tecknat monster från Nintendos spel.
Ja det är frågan? Tänker på World of Warcraft, det spelet tog ju egentligen alla bra komponenter från andra MMOs som Everquest och sen gjorde ett eget MMO. Nu är det ju inte kopiering av modeller, men väl av funktioner och annat.
Det ska bli intressant att följa detta.
Man vet aldrig vad Nintendo får för sig, men spännande ja
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Rätta mig om jag har fel men kopierade inte typ Pokemon, Dragon Quest rätt ganska mycket?
Korrekt. Totalt plagiat.
Palworld känns som Zelda BoTW+Pokemon+Valheim för mig. Kört ca. 2-3 timmar. Det är ett OK spel när det funkar. Var 20:e minut får jag stänga av pga slut på RAM. Jag har 16 GB.
Spelet känns early access och det finns gott om buggar. Överlag är det kul. Tycker dock 300 kr är lite saftigt pris.
Pokémonsen är väääldigt lika dem i riktiga Pokémon. Det känns stundtals som jag spelar Pokémon. Om de ska kopiera Pokémons tycker jag de kunde ai genererat fram lite mer originella pokemons. Palsen känns något de AI genererat fram över en helg. Tha-dam 50 ”Pals” fixade på 3-4 timmar.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det är ett OK spel när det funkar. Var 20:e minut får jag stänga av pga slut på RAM. Jag har 16 GB.
Hmm har runt 140 timmar lagt på det nu och har inte råkat ut för detta alls. Har 16 GB ram, RX 6600, i3 12100F.
Bara igår kväll körde jag 5-6 timmar då frugan är sjuk och man inte hade något annat för sig, Väldigt beroendeframkallande.
Palworld känns som Zelda BoTW+Pokemon+Valheim för mig. Kört ca. 2-3 timmar. Det är ett OK spel när det funkar. Var 20:e minut får jag stänga av pga slut på RAM. Jag har 16 GB.
Spelet känns early access och det finns gott om buggar. Överlag är det kul. Tycker dock 300 kr är lite saftigt pris.
Pokémonsen är väääldigt lika dem i riktiga Pokémon. Det känns stundtals som jag spelar Pokémon. Om de ska kopiera Pokémons tycker jag de kunde ai genererat fram lite mer originella pokemons. Palsen känns något de AI genererat fram över en helg. Tha-dam 50 ”Pals” fixade på 3-4 timmar.
300:- mycket när man nu mera måste betala tusenlappen för att få ett helt spel?
Tycker personligen att 300:- är ett EXTREMT bra pris.
Inget spel för mig men alltid lika kul när indie överträffar dom stora drakarna med deras miljonbudgetar.
Sen återstår det ju att se om spelet blir "färdigt" vilket alltid är en risk.
Men vissa har väll redan passerat långt över 100 timmar på detta spel så då har man fått valuta för EA pengarna endå.
Anledningen varför det inte är så optimerat har bara en förklaring. UNREAL ENGINE!
Nej det är det inte
Nej det är det inte
Jag var ironiskt men om du arbetat i UE eller spelat ett UE spel senaste åren så borde du veta att den är sjukt dåligt optimerad. Väldigt få spel som flyter utan att hacka till och från. UE gör för mycket för tillfället och istället för att jobba på det som borde fixas så lägger dom bara till mer o mer grafiksnusk.
1# FZ Troll
Jag var ironiskt men om du arbetat i UE eller spelat ett UE spel senaste åren så borde du veta att den är sjukt dåligt optimerad. Väldigt få spel som flyter utan att hacka till och från. UE gör för mycket för tillfället och istället för att jobba på det som borde fixas så lägger dom bara till mer o mer grafiksnusk.
Det vet jag inte jag spelar ett spel som är gjort i UE och lagt ner mycket tid i det senaste året.
Det är dessutom ett VR spel nått som överlag måste optimeras än mer för att fungera tilfredställande vad gäller performance.
Spelet finns dessutom till mobil hårdvara som Meta Quest.
Så nog går det att driva UE, mycket ligger väll hos utvecklarnas skill.