War Thunder-spelare läcker militära dokument…IGEN

Robot
War Thunder-spelare läcker militära dokument…IGEN
Medlem

Dessa läckte:

Obs. det finns många varianter på både VT4:an och M2:an så jag vet inte exakt vilken variant som läckte.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Händer även i Sverige. Har handlat om i bland millitärt överintresserade och i bland bara kanske folk som gillar att besöka en bunker/nedlagt militärt område/ bergsrum av något slag.

Dom kan vara väldigt ivriga och gå in i sig själv/gruppen/ intresset och slåss om att posta det enda efter det andra, ritningar på hela skiten , massor med bilder. i bland har det rört sig om saker/grejer/ områden som inte ens är avyttrade, i bland kan dom stått toma för tillfället eller där delar av det används.

Det har postats hejvilt.

Jag har vart på dom i omgångar om att man bör tänka efter en tredje gång innan man postar det.

Sist jag sa till så var mitt ena argument att här behöver ju fienden inte ens åka och kolla utan det räcker att en kille är med i alla dom här grupperna. Man bockar enkelt av alla anläggningar.

Används, använd används inte.

förr i tiden behövde man hela kompanier med folk för att hämta information och det kostade hundratals miljoner. Man var tvungen att åka ut för att titta på plats, samt muta folk om man ville veta saker, i dag ger vi bort skiten gratis, eller ja dom här idioterna.

Det kan handla om så små detaljer i bland som. Vad använder man för filter.

Dom här idioterna har gett ut allt och gapat om det med megafoner så i dag har man ju inga hemligheter... Fienden vet vilka burkar man inte behöver bomba och kan då lägga allt på det lilla som finns kvar.

jag sa till i grupperna att håll det för er själva och avslöja det i sådan fall när ni träffas i stället.

Har fått medhåll av en del som arbetar i förvaret och med annat. Fiende ska inte veta något men allt låg helt öppet. Det var väl först i o med krigen i Ukraina som folk började åka dit för det.

Det blir ju enormt kostsamt för ska man ha något hemligt så får man i princip bygga nytt och det kostar medans annat fungerar som det är. men mycket måste ändå byggas om och förnyas som tur är.

Det är ju samma sak med dom här fordonen, det är ju så små skillnader och detaljer som i bland kan göra enorm skillnad. Så man ska hålla sånt folk stenhårt, Upplys/Anmäl Admin/ moderatorer där ute direkt så att det blir bortplockat, Copypasta och anmäl det till militären. Anmäler man till polis så riskerar man att det inte tas på allvar och fifflas bort, finns ju folk som aldrig kan fatta allvaret.

En Svensk Tiger !!!

Medlem

Vart får dom tillgång till det här om det ska vara hemligt?

Medlem
Skrivet av nils45:

Vart får dom tillgång till det här om det ska vara hemligt?

Dem jobbar själva inom militären eller har åtkomst till dokumenten. Eller så rotar dem i obskyra forum tills dem hittar det dem vill ha för att sen presentera som fakta så de kan visa att de har rätt.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vart får dom tillgång till det här om det ska vara hemligt?

En del har ju "Jobbat med det" civilt eller haft inblick militärt och det kan vara bra många år från prototypstadiet till färdig produkt så det kan vara mycket folk och många år som ger exponering och en risk. Eller så råkar folk leta upp saker på nätet som dom drar slutsatser med. Har man det här som intresse så är det i bland inte särskilt svårt att lagga ett pussel. En del lägger ju mycket tid och har man själv suttit och ritat och byggt exakta modeller och kanske sett delar av en ritning så kan man ju räkna ut sjukt mycket särskilt om man har utbildningar som är nära. En del kanske skulle klara av att bygga en sån maskin rakt av och då räcker det ju med en liten detalj eller två så är det ju ett aha.

Det är därför man är väldigt noga inom det militära att enbart dom som måste veta den del man jobbar med men man delar inte ut info alls om det man själv vet även till sin bordsgranne. Säkerheten är rigorös men kan ju få svackor som i vårt land när ingen trodde att det alls var någon fara.

En annan risk är att nån blir sur, man kanske fått sparken. Eller har någon tro eller ideologi som mer liknar fiendens sida,

1
Skriv svar