Destiny 2-expansionen The Final Shape försenas till juni 2024

Robot
Destiny 2-expansionen The Final Shape försenas till juni 2024

Och Season of the Wish förlängs till expansionssläppet.

#Bungie, #Destiny-2, #The-final-shape


Medlem

Anledningen till att jag inte spelar eller betalar för dessa expansioner är för att det inte är regelrätta utökning av innehåll utan bara handlar om stats o loot o skit som jag inte bryr mig om det minsta.

Medlem
Skrivet av pazu:

Anledningen till att jag inte spelar eller betalar för dessa expansioner är för att det inte är regelrätta utökning av innehåll utan bara handlar om stats o loot o skit som jag inte bryr mig om det minsta.

Fast... det rör ju sig om nytt innehåll Ny story, nya områden, nya subklasser, nya raider, nya dungeons med mera.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Quake-konnässsör

Tar de snart bort det gamla innehållet igen då. De hade ett bra spel, de gjorde det till F2P, sen fallera hela deras IP enligt mig. Blev livrädd och betala dyra pengar för expansioner som de när som helst kan bara ta bort och aldrig igen få möjlighet att spela, idiot utvecklare helt enkelt. Eller ja, kanske inte utvecklarna, men företaget i sig. Tittar hellre på den komiskt dåliga storyn sammanställt på Youtube och skrattar.

Skulle vara intressant och se försäljningssiffrorna på alla expansioner dock, det låter som de inte har så mycket valmöjligheter att göra fler dåliga expansioner. Men sen, så glömmer alla fanboys bort hur företagen har behandlat dem tidigare och köper skiten endå

Det känns så tråkigt, då jag gillade Destiny 2 när det först kom ut. Det kändes tillfredställande och hoppa runt och skjuta saker, vapen var roliga och använda, raidsen var underhållande, PvP var relativt bra. Jag skulle vilja tycka om det, men går inte att förlåta dem hur de behandlar spelarbasen och deras egna anställda.

Medlem

Har varit sugen på att börja spela lite Destiny igen men alla jävla expansioner gör att man tappar sugen. Vart ska man ens börja? De kan väl bara släppa en komplett dlc variant för ett rimligt pris? Synd hade rätt kul med spelet första tiden.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Fast... det rör ju sig om nytt innehåll Ny story, nya områden, nya subklasser, nya raider, nya dungeons med mera.

  • Ny story - visst, så länge det håller högre kvalité än Lightfall... om det inte är på minst Witch Queen nivå så blir jag besviken. Vågar inte köpa mer av spelet.

  • Nya subclasser - nej. Bara 3 supers. En ny Solar till Warlock, en Void till Titan och en Arc till Hunters. Inget mer än så.

  • Nya raids - en ny raid, ja. Inget mer har bekräftats.

  • Nya dungeons - nej. Det har inte något med expansionet att göra då det köps separat.

  • Mera - I wish...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
  • Ny story - visst, så länge det håller högre kvalité än Lightfall... om det inte är på minst Witch Queen nivå så blir jag besviken. Vågar inte köpa mer av spelet.

  • Nya subclasser - nej. Bara 3 supers. En ny Solar till Warlock, en Void till Titan och en Arc till Hunters. Inget mer än så.

  • Nya raids - en ny raid, ja. Inget mer har bekräftats.

  • Nya dungeons - nej. Det har inte något med expansionet att göra då det köps separat.

  • Mera - I wish...

Jag menade generellt i expansionerna som har släppts. Inte att allt det där nödvändigtvis kommer vara med i TFS. Förhoppningsvis använder de de extra månaderna till att lägga till mer o finslipa ordentligt.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Jag menade generellt i expansionerna som har släppts. Inte att allt det där nödvändigtvis kommer vara med i TFS. Förhoppningsvis använder de de extra månaderna till att lägga till mer o finslipa ordentligt.

Ah, okej, my bad. Jag är väldigt pessimistisk kring spelet för tillfället men jag vill inte heller säga att jag aldrig kommer spela det igen, men jag kommer inte spela det i nuläget längre. För mycket drama och annat skit som ställt till det för mig på sistone. Jag kommer fortsätta kolla på Aztecross och andra streamers för att hålla mig up to date med deras saker och ting dock.

Det räcker i och för sig inte för mig längre det som nämndes oavsett. Jag började och fortsatte spela Destiny för dess loot och det är nog den mest bristande aspekten i Destiny just nu enligt mig. Det och dess bristande core-activities, men tycker att Crucible sett förbättring åtminstone, men kan inte säga detsamma om Vanguard och särskilt inte Gambit.

Jag är även inte nöjd med dess seasonal modell eller content, eller event activities. Så mycket som jag förväntar mig mer av ett spel med dess kostnad som jag tycker jag ser andra spel uppnår. Att det ständigt är server problem är inte heller så värst tilltalande. Vanligtvis kan jag förlåta sådant om resten av spelet kompenserar för det, vilket jag bara inte tycker det gör i nuläget.

Men jag hoppas det kommer förbättras. Jag tror inte Destiny kommer att "dö", även om det är dött just nu för mig personligen.

1
Skriv svar