Marvel's Spider-Man 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av uberpwnage2.0:

Staden är densamme och man kan nog inte gå in i byggnadet mer än vad man kunde i de första två spelen.

Vilket känns okej. Staden är inte exakt likadan, och den innehåller ju andra uppdrag än sist. Blir väl sådär när båda spelen utspelas is amma stad

Skrivet av Jonas Vågström:

Hm, svårt att säga just nu. Staden är ju den ”samma”, precis som Uber säger, men den är ju uppdaterad med mer detaljer + att du kan ta dig till Brooklyn och Queens.

Man får ju röra sig in i byggnader under uppdragen men tror inte att man kan göra det i free mode 🤷🏼‍♂️

Märkte att jag formulerade mig konstigt också. Det är ju självklart samma stad, men den är fylld med nya och andra aktiviteter, mer detaljer, större och ser lite annorlunda ut då de arbetar med en mer kraftfull konsol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Om du bara spelat ettan tycker jag definitivt att du ska ta dig an Miles Morales också! Drygt 8-10h förträffligt äventyrsspel 👌🏻 🙂

jo jag körde den oxå men var inte lika imponerad av den, mkt kortare å samma sak spiderman remastered var the shit


signatur

//monster

Medlem

Blev en beställning på Marvel's Spider-Man 2 Limited Edition Playstation 5 Bundle! Grymt taggad 🔥

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jo jag körde den oxå men var inte lika imponerad av den, mkt kortare å samma sak spiderman remastered var the shit

Jag kände samma, bara spelat en liten stund dock. Det är ju riktiga Spindelmannen man vill spela, inte nån liten wannabe. Tror de går i fällan nu och gör spelen övermatade. Sen är det väl "tillbaka till rötterna" som de gör med Assassin's Creed. Den som gapar efter mycket.

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

jo jag körde den oxå men var inte lika imponerad av den, mkt kortare å samma sak spiderman remastered var the shit

Skrivet av scaryfoot:

Jag kände samma, bara spelat en liten stund dock. Det är ju riktiga Spindelmannen man vill spela, inte nån liten wannabe. Tror de går i fällan nu och gör spelen övermatade. Sen är det väl "tillbaka till rötterna" som de gör med Assassin's Creed. Den som gapar efter mycket.

Jag gillade ändå MM skarpt! jag upplevde nog också Miles som lite mjäkig till en början, men tycker att han växte med storyn.

Sen gör hans bioelektriska-attacker och kamouflage gameplayet mycket mer dynamiskt 🙂

Medlem

Lite cashgrab-varning på detta, ser ut som det kunde vara en mindre expansion till förra spelet..

Ett spel man längtar till 😁


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite cashgrab-varning på detta, ser ut som det kunde vara en mindre expansion till förra spelet..

Typ allt ser bättre ut?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite cashgrab-varning på detta, ser ut som det kunde vara en mindre expansion till förra spelet..

Cashgrab? Hade du syftat på Miles Morales så hade jag kunnat visa förståelse, då det kändes som en expansion. Detta däremot är en riktigt uppföljare till första spelet, kallar du alla uppföljare för cashcrab haha?

Kan du för en skull vara mindre negativ över allt? Du måste verkligen leva ett jävligt trist liv som är så pass gnällig hela tiden...där 9/10 av dina inlägg består av ren negativitet, där allt sammanfattas som skräp...Sorgligare är att du inte ens äger en PS5:a (av vad jag har läst tidigare) men sitter ändå och kommenterar Sony nyheter konstant...Jag själv t.ex, äger inte en PC, och har absolut inget intresse över att kommentera PC relaterade saker. Kanske något för dig att ta lärdom av?

Medlem

Önskar jag var tillräckligt flink i fingrarna för spel som dessa

Njaaee jag hoppar nog det spelet , har verkligen försökt att gilla Spider-Man men det går inte lol. Har testat både första spelet och Miles Morales men icke och det här ser för same same ut

RE4 I VR ska bli spännande sen i alla fall

Medlem
Skrivet av Thane:

Typ allt ser bättre ut?

Skrivet av Bullen86:

Cashgrab? Hade du syftat på Miles Morales så hade jag kunnat visa förståelse, då det kändes som en expansion. Detta däremot är en riktigt uppföljare till första spelet, kallar du alla uppföljare för cashcrab haha?

Kan du för en skull vara mindre negativ över allt? Du måste verkligen leva ett jävligt trist liv som är så pass gnällig hela tiden...där 9/10 av dina inlägg består av ren negativitet, där allt sammanfattas som skräp...Sorgligare är att du inte ens äger en PS5:a (av vad jag har läst tidigare) men sitter ändå och kommenterar Sony nyheter konstant...Jag själv t.ex, äger inte en PC, och har absolut inget intresse över att kommentera PC relaterade saker. Kanske något för dig att ta lärdom av?

Han trollar...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Önskar jag var tillräckligt flink i fingrarna för spel som dessa

Lugnt går nog att välja svårighetsgrad efter behov så till och med klump fingrar får vara med i matchen! Har för mig "extra easy" fanns i första spelet så det är nog bara att ge sig ut och svinga 👍

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Lugnt går nog att välja svårighetsgrad efter behov så till och med klump fingrar får vara med i matchen! Har för mig "extra easy" fanns i första spelet så det är nog bara att ge sig ut och svinga 👍

Kanske får prova någongång, har första spiderman men märkte att jag inte riktigt klarade av att svinga runt samtidigt som jag
skulle puckla på massor av motståndare så blev mest frustrerad hela tiden tillslut. Spel som God Of War och Jedi Survivor funkar hjälpligt, där är typ min gräns på multitasking

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Kanske får prova någongång, har första spiderman men märkte att jag inte riktigt klarade av att svinga runt samtidigt som jag
skulle puckla på massor av motståndare så blev mest frustrerad hela tiden tillslut.

I detta ska man förutom ett flertal olika svårighetsgrader även kunna ställa in så att strider går i valbar hastighet så att fler ska kunna hänga med.

Medlem
Skrivet av Margy:

I detta ska man förutom ett flertal olika svårighetsgrader även kunna ställa in så att strider går i valbar hastighet så att fler ska kunna hänga med.

Okej det låter jue bra
Är så himla kass verkligen, blandar fortfarande ihop Right och Left på kontrollen hela tiden efter alla dessa år haha.

Medlem

Spelade precis klart Miles Morales. Vilket pangspel! Bättre än Spider-Man. Nu är jag riktigt pepp på Spider-Man 2!!!

Skribent
Skrivet av Deekar:

Spelade precis klart Miles Morales. Vilket pangspel! Bättre än Spider-Man. Nu är jag riktigt pepp på Spider-Man 2!!!

Härligt! Gjorde samma sak i lagom tid innan förhandstitten och hann även med ett litet inhopp i Spider-Man Remastered 🙂

Tror också att du klarade av det i perfekt tid - nu hinner du smälta Miles äventyr innan det blir dags att ta tag i uppföljaren utan att du får en överdos av spindelmän 😅

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Härligt! Gjorde samma sak i lagom tid innan förhandstitten och hann även med ett litet inhopp i Spider-Man Remastered 🙂

Tror också att du klarade av det i perfekt tid - nu hinner du smälta Miles äventyr innan det blir dags att ta tag i uppföljaren utan att du får en överdos av spindelmän 😅

Ja, precis! Perfekt längd. Tog mig knappt en helg att köra igenom! Hade det varit 30h kanske man hade varit lite mätt😝

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Lite synd att man inte får välja själv om man vill spela enbart spider man eller miles morales.

Valmöjligheter är ju oftast något positivt.

I kampanjen så är det storyn som bestämmer men av vad de sa kan du byta mellan de båda hur du vill utanför kampanjuppdragen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av SunShine:

I kampanjen så är det storyn som bestämmer men av vad de sa kan du byta mellan de båda hur du vill utanför kampanjuppdragen.

Precis, om du börjar ett uppdrag kan går det inte att byta men det kan hända dynamiskt - exempelvis om Peter kontaktar Miles och sen skiftar perspektivet och man spela som honom.

Utanför uppdragen upplevde jag att det var mer fritt fram, men gissar att det kan hända saker i storyn som kan ta bort den möjligeheten också, exempelvis om någon av dem blir skada eller så 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Precis, om du börjar ett uppdrag kan går det inte att byta men det kan hända dynamiskt - exempelvis om Peter kontaktar Miles och sen skiftar perspektivet och man spela som honom.

Utanför uppdragen upplevde jag att det var mer fritt fram, men gissar att det kan hända saker i storyn som kan ta bort den möjligeheten också, exempelvis om någon av dem blir skada eller så 🤷🏼‍♂️

Ja, personligen gör det mig inget om själva kampanjen bestämmer vem man spelar med då jag tror båda har saker som kommer hända som skulle göra det märkligt om man spelade med "fel" karaktär då


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Ja, personligen gör det mig inget om själva kampanjen bestämmer vem man spelar med då jag tror båda har saker som kommer hända som skulle göra det märkligt om man spelade med "fel" karaktär då

Spela som Miles i uppdraget när man går på dejt med MJ hade kanske blivit kul?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Spela som Miles i uppdraget när man går på dejt med MJ hade kanske blivit kul?

haha iaf om det var programmerat så att hon hade reagerat på det Easter egg eller nått


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Crank:

Men frågan är när vi får se sådan grymma o snygga spel som Spider-Man och Forbidden West som verkligen maxar konsolens kraft på Xbox

Har vi tur så kommer Hellblade 2 suga i sig varenda teraflop också, dom har knåpat länge på det i Unreal Engine 5.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag sätter 100 kr på att du bara äger en PS5.

Jag har PS5, Xbox Series X, Switch och en bra PC, och en Xbox 360 i förrådet tillsammans med en gammal Nintendo Wii.

Du kan skicka 100kr till välgörenhet för jag behöver inte dom


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Välkänt att detta är ett Xbox forums så snart kommer dom negativa kommentarerna att hagla, spelet är inte snyggt grafiken dålig storyn inte djup mm.

FZ känns mer som PC forum! Är oftast mest högljudda iaf... och extremt känsliga om grafiken inte är bäst i världen eller om det går att hitta en bugg efter 3 dagars detektivarbete osv 😂 Men tror faktiskt inte många här har mycket negativt att säga om Spider-Man 2 (han är ju trots allt våran vänliga kvarter spindel) första spelet var grymt bra och de är dom flesta eniga om och 2an är säkert också ett riktigt pang spel👌Gissar på höga betyg och GOTY för många!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

FZ känns mer som PC forum! Är oftast mest högljudda iaf... och extremt känsliga om grafiken inte är bäst i världen eller om det går att hitta en bugg efter 3 dagars detektivarbete osv 😂 Men tror faktiskt inte många här har mycket negativt att säga om Spider-Man 2 (han är ju trots allt våran vänliga kvarter spindel) första spelet var grymt bra och de är dom flesta eniga om och 2an är säkert också ett riktigt pang spel👌Gissar på höga betyg och GOTY för många!

Håller med! Mycket pc vurmande här. Tycker om redaktionen så jag hänger kvar men det är lite sisådär med att se spel som konstform och inte som vilken bil som accelererar bäst. Inget illa mot någon såklart.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Crank:

Välkänt att detta är ett Xbox forums så snart kommer dom negativa kommentarerna att hagla, spelet är inte snyggt grafiken dålig storyn inte djup mm.

FZ-användare känns mest som ett gäng PC-spelare. Lätt att det slinker vidare till Xbox med Game pass som också finns till PC.

Skrivet av Rhymst:

FZ känns mer som PC forum! Är oftast mest högljudda iaf... och extremt känsliga om grafiken inte är bäst i världen eller om det går att hitta en bugg efter 3 dagars detektivarbete osv 😂 Men tror faktiskt inte många här har mycket negativt att säga om Spider-Man 2 (han är ju trots allt våran vänliga kvarter spindel) första spelet var grymt bra och de är dom flesta eniga om och 2an är säkert också ett riktigt pang spel👌Gissar på höga betyg och GOTY för många!

Inget fel med att vara känslig! Faktum är att många PC-releaser den senaste tiden varit riktigt undermåliga på många sätt, där Digital Foundry egentligen beskriver det bäst. Härliga med dem är att de alltid visar vad som är fel också och hur saker borde fungera. Någon form av standard ska det ju finnas

Skrivet av lasselason:

Håller med! Mycket pc vurmande här. Tycker om redaktionen så jag hänger kvar men det är lite sisådär med att se spel som konstform och inte som vilken bil som accelererar bäst. Inget illa mot någon såklart.

Det tekniska är viktigt. Många stör sig inte på att fps:en dippar i Breath of the Wild t ex men många gör det också. Och hade det inte ibland varit "laggit" och att bilden hackar till så hade alla varit glada


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra recension Någon som vet när FZ betyg släpps?

123
Skriv svar