Över tre miljoner exemplar av Final Fantasy XVI har skeppats och sålts

Robot
Över tre miljoner exemplar av Final Fantasy XVI har skeppats och sålts
Quake-konnässsör

Tycker det är roligt att de experimenterar med FF ska bli roligt och prova sen.

Medlem

Helt försjunken i det och älskar det Fortfarande ett storslaget Final Fantasy på alla sätt, men med nyare och mer innovativ gameplay som snarare för tankarna mot God of War. Story, karaktärer (och vilket röstskådespeleri) och relationer har alltid varit kärnan för vad som utgör Final Fantasy för mig och där levererar spelet stort!

FFXVI = Banalt men spektakulärt
En long play finns där någon varvar spelet på 30 timmar, 1 dag och 6 timmar. Så nej, inte långkörare. Så vad är FF 16 ? Arkadspel med häftiga effekter och CGI som påminner om Marvel men också ger mer djup. Mitt antagande är att - Enix vill lära sig "modern spel och film utveckling" med extrem vass CGI.
Vad ger FF16? Scener som är helt makalösa, slutstriden eller denna i mitten av spelet (se bild) vad visar den? Absolut kaos, total obegriplig, massa färger som får en tänka på modern konst mer än spel. I högra och vänstra hörnet har vi HP mätare, som i sann Street Fighter anda. Spelet och dess historia är någonlunda tänkeväckande , men känns rätt platt i överlag.

Bild 2 Visar på vanliga strider. Svärd, attack, många fiender, är det dark souls inspirerat? Verkligen men striderna och mätarna när man hackar sönder och samman fienden ger mer arkad action känsla. Varför? För barn gillar färger, barn gillar många saker samtidigt, visa hundratals poäng och attackstyrka så får dem en kick. Sen kör du samma karusell om och om, så det blir lite drogpåverkande att se igen denna färgsörja.

Tråkigt. Hade hoppas på ett nytt FF 12 när jag såg trailern. Påminde om riken, och intriger och konflikter däremellan blandat med "fantasi" och magi. Detta är mera följ snubben med svärdet och lyssna på dåliga röst inspelningar.

Bild 1

Bild 2

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

FFXVI = Banalt men spektakulärt
En long play finns där någon varvar spelet på 30 timmar, 1 dag och 6 timmar. Så nej, inte långkörare.

Varvar ett spel som har nästan 20 timmar cutscenes? Ok

Skrivet av Striva:

Varvar ett spel som har nästan 20 timmar cutscenes? Ok

Yepp det är kanske därför det blir vad det blir 30 - 17 = 13 timmar att spela? och 17 timmar att titta?

Gameplay: Klockar in på 30 timmar

All cutscenes: 17 timmar.

1
Skriv svar