Zero hour - fortsättningen på swat-serien?

Medlem
Zero hour - fortsättningen på swat-serien?

Tja!
Tänkte bara tipsa om zero hour på steam som är nedsatt med 40% fram till 8 september 2021. Spelet har fått riktigt bra omdömen och tyckte man om swat-serien så verkar detta gå i samma tecken. Du kan spela både Coop och team vs team. AI:n skall vara riktigt klurig, men också tyvärr bugga ibland, men så är det väl på early access spel med. Spelet kostar idag 5.99 euro.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Länk

Tack för tipset, ser kul ut. Ska kika på lite videos innan jag bestämmer mig!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Sitter och väntar på Ready or not tålmodigt.
Tror det är det enda som är på G att bli en värdig uppföljare till SWAT.

Medlem
Skrivet av loerk:

Sitter och väntar på Ready or not tålmodigt.
Tror det är det enda som är på G att bli en värdig uppföljare till SWAT.

Jag hoppas dom har kommit mycket längre och fixat gameplayet sen förra året, för då var det helt odugligt både med gameplay och buggar..

Jag tappade helt intresset efter det iallafall.

Medlem

Väntar på att utvecklaren ska implementera ett riktigt singel-player läge för oss som inte tar i online med tång.

Skrivet av loerk:

Sitter och väntar på Ready or not tålmodigt.
Tror det är det enda som är på G att bli en värdig uppföljare till SWAT.

Me too. Längtar efter ett nytt SWAT liknande spel med AI lagspelare i en singel player story.
Inget multiplayer tack.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Väntar på att utvecklaren ska implementera ett riktigt singel-player läge för oss som inte tar i online med tång.

Me too. Längtar efter ett nytt SWAT liknande spel med AI lagspelare i en singel player story.
Inget multiplayer tack.

Tror jag läste att zero hour kan spelas själv med bottar. Kallas tydligen "lone wolf".


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av loerk:

Sitter och väntar på Ready or not tålmodigt.
Tror det är det enda som är på G att bli en värdig uppföljare till SWAT.

Såg på en discord server att det var flertalet som höll med om att RoN stort sett var dött, pga orsaker jag inte riktigt minns detaljer av, men det verkar som att backer alphan inte uppdaterats på ett bra tag. Så det kan bli en lång väntan om vi har otur

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nosringar, rosa hår. Här kan man skriva vad som helst och få det att se ut som om du skrivit det. Uddevallare är den enda varmkorven man kan äta.

Köpte spelet i förrgår men inte fått prövat det än. Om det du skriver stämmer så har jag tydligen något att se fram emot

Har inte jag spelat typ Heroes and Generals eller något liknande med dig?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Köpte spelet i förrgår men inte fått prövat det än. Om det du skriver stämmer så har jag tydligen något att se fram emot

Har inte jag spelat typ Heroes and Generals eller något liknande med dig?

Jag har inte testat zero hour själv än, men jag blev tipsad om det på ett annat forum. Däremot verkar ju spelet fått bra recensioner om man ser på steam. Oavsett så kan du ju testa det gratis i 2 timmar innan du bestämmer dej, då ångerrätten på steam är antingen max 2 timmar spelat, eller upp till 14 dagar efter köp.

Jag har lirat en hel del h&g i mina dar så drt stämmer säkert. Jag har dock precis gått över till "hell Let loose" under semestern som är helt underbart och enligt mej är näsya logiska steg från både heroes and generals och red orcestra om du frågar mej 😁

Btw, lustigt det där med citat-rutan 😂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Såg på en discord server att det var flertalet som höll med om att RoN stort sett var dött, pga orsaker jag inte riktigt minns detaljer av, men det verkar som att backer alphan inte uppdaterats på ett bra tag. Så det kan bli en lång väntan om vi har otur

Sp delen är inte uppdaterad på väldigt länge. Däremot så delar void frikostigt med sig av utvecklingen av sp. Så jag är inte orolig. Men det är klart. Som sp nörd, så önskar man ju en uppdatering. Men slutresultatet är viktigast

Dött är det definitivt inte


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Väntar på att utvecklaren ska implementera ett riktigt singel-player läge för oss som inte tar i online med tång.

Me too. Längtar efter ett nytt SWAT liknande spel med AI lagspelare i en singel player story.
Inget multiplayer tack.

Hävdar fortfarande att SWAT 3 har bästa AI:n hitintills när det gäller lagkamrater. Hur de systematiskt gick igenom rummen och säkrade var imponerande att se. De öppnade ju fan till och med garderobsdörrar och tittade bakom duschdraperiet i badrummen. Man såg ju hur imponerande AI:n var om du satta dig själv som en vanlig polis i teamet, sedan lät Ai:n vara element leader och sköta strategin. De tog ju själva de taktiska besluten som krävdes för att klara banorna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hävdar fortfarande att SWAT 3 har bästa AI:n hitintills när det gäller lagkamrater. Hur de systematiskt gick igenom rummen och säkrade var imponerande att se. De öppnade ju fan till och med garderobsdörrar och tittade bakom duschdraperiet i badrummen. Man såg ju hur imponerande AI:n var om du satta dig själv som en vanlig polis i teamet, sedan lät Ai:n vara element leader och sköta strategin. De tog ju själva de taktiska besluten som krävdes för att klara banorna.

Swat 4 med elite force modden, hävdar jag är bättre. Senaste versionen 7.0 släpptes så sent som förra året. Lirar det av å till fortfarande, väldigt underhållande. 7.1 är på gång dessutom.

Var dock länge sedan jag lirade swat 3, så kan minnas fel


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem
Skrivet av kallandes:

Sp delen är inte uppdaterad på väldigt länge. Däremot så delar void frikostigt med sig av utvecklingen av sp. Så jag är inte orolig. Men det är klart. Som sp nörd, så önskar man ju en uppdatering. Men slutresultatet är viktigast

Dött är det definitivt inte

Fint att höra! Då kan man ju hoppas lite igen..
(Jag tolkar det som att MP är gammal, men att dom jobbar på SP, då du skrivit SP på båda)

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Fint att höra! Då kan man ju hoppas lite igen..
(Jag tolkar det som att MP är gammal, men att dom jobbar på SP, då du skrivit SP på båda)

Nä, mp delen har uppdaterats flera gånger. Men då jag bara testat den 1 gång i 10 minuter, för ett knappt år sedan. Så kan jag inte uttala mig. Även om mp, är helt fritt att prata om.

Sp delen är under nda, så inget av det vi får se av utvecklingen på supporter discorden. Får vi dela med oss av. Men jag tycker det ser väldigt lovande ut


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Skribent
Skrivet av kallandes:

Swat 4 med elite force modden, hävdar jag är bättre. Senaste versionen 7.0 släpptes så sent som förra året. Lirar det av å till fortfarande, väldigt underhållande. 7.1 är på gång dessutom.

Var dock länge sedan jag lirade swat 3, så kan minnas fel

Måste nog kolla in 4an lite mer nu då. Spelade det ju när det kom då var Ai:n sämre än i 3an, inte mycket, men det märktes på vissa saker. Spelade 3an otroligt mycket dock, minns att Rob Fung, en av producenterna till spelet körde mycket online. Var inte helt ovanligt att ibland hamna i samma team som honom om man körde co-op, var rätt ballt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Måste nog kolla in 4an lite mer nu då. Spelade det ju när det kom då var Ai:n sämre än i 3an, inte mycket, men det märktes på vissa saker. Spelade 3an otroligt mycket dock, minns att Rob Fung, en av producenterna till spelet körde mycket online. Var inte helt ovanligt att ibland hamna i samma team som honom om man körde co-op, var rätt ballt.

Ja gör det. Det har hänt väldigt mycket där, med elite force. Faktiskt levande comunity fortfarande, om man gillar mp. Jag skyr dock mp som pesten. Men helt klart ett större, och bättre spel med elite force.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Har spelat det en del och kan med stor säkerhet säga att svaret är ett stort fett NEJ. Det är både designmässigt och grafikmässigt 10 år gammalt. Nu är Zero Hour bara i early access, men jag har väldigt svårt att se hur dom ska lyckas få till det på ett bra sätt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av werme:

Jag hoppas dom har kommit mycket längre och fixat gameplayet sen förra året, för då var det helt odugligt både med gameplay och buggar..

Jag tappade helt intresset efter det iallafall.

Nja, störde mig mest på hur det testet mottogs. De släppte ju bara en liten arena så backers skulle få känna på vapen och komma med lite input.
Så börjar idiotiska youtubers driva igång någon jävla kampanj om att spelet suger och är dödsdömt för att det är en arenashooter och inte en uppföljare till SWAT.

Dummare människor får man leta efter.
Slutprodukten blir nog grym.

Medlem

Då är steams rea strax slut på denna vara, så ni som är intresserade får skynda på nu 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Är det någon som spelar Zero hour fortfarande?

1
Skriv svar