GTA V har dragit in 4 miljarder kr (!) på mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av john92:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.

Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.

Det är sant. Men samtidigt har jag svårt att tro att något spelföretag ska kunna göra nya intressanta uppdrag som räcker oavbrutet i 11 dagar (264 timmar) som jag för tillfället har spenderat i GTA Online.
Och sen tycker jag att det är viss skillnad på att kunna köpa kläder och liknande saker som egentligen bara förändrar utseendet på din karaktär (och som i grund och botten handlar om fåfänga) jämfört med att slänga in en femhundring (eller vad det nu kostar) och slippa levla din karaktär till högsta level.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har inga problem med mikrotransaktionerna i GTA. Man kan bara köpa pengar, inga saker som ger ett direkt övertag.
Samtidigt är ALLT nytt material gratis. Jämför det med i princip alla andra spel som släpper nytt content regelbundet, som man måste betala för att få spela.

Det kostar pengar för Rockstar att utveckla nytt innehåll, jag tycker att de har en perfekt lösning!

k3m
Medlem
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av john92:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.

Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.

Det är sant. Men samtidigt har jag svårt att tro att något spelföretag ska kunna göra nya intressanta uppdrag som räcker oavbrutet i 11 dagar (264 timmar) som jag för tillfället har spenderat i GTA Online.
Och sen tycker jag att det är viss skillnad på att kunna köpa kläder och liknande saker som egentligen bara förändrar utseendet på din karaktär (och som i grund och botten handlar om fåfänga) jämfört med att slänga in en femhundring (eller vad det nu kostar) och slippa levla din karaktär till högsta level.

ja visst. det finns sämre o bättre mikrotransaktioner. jag tycker oxå att det är bra att spel har lång livstid o att spelutveckkaren får pengar o spel mer material. dock så är mikrotransaktioner ett väldigt fult sätt att göra det på i många fall. i mitt ödmjukaste tycke. om vi skulle säga att Witcher, spel jag älskar får mikrotra av den dåliga sorten, då skulle jag fan rasa mot Red...

Gnällkuk

Vill ni se något mycket sjukare? Här är en topplista på de mest framgångsrika mobilspelen. Observera att det endast är dagens datum, iOS och USA..

https://thinkgaming.com/app-sales-data/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar