David Gaider är huvudförfattare för #Biowares Dragon Age-serie, och med 14 år på studion har han också varit med om att göra exempelvis #Baldur's Gate II: Shadows of Amn. Men nuförtiden försöker han undvika företagets officiella forum, eftersom de kritiska fansen får honom att känna sig negativ kring Biowares spel, samt livet i allmänhet.
Utdrag ur David Gaiders blogginlägg:
I tend to largely avoid them these days, myself. Why? Because spending too much time there starts to make me feel negative— not just about the games we make, but about myself and life in general. That’s not a good feeling to have. I’m sure there are folks there who would bristle at that comment, suggesting that all negative feedback is justifiable and that ignoring it is the equivalent of us sticking our heads in the sand. How will we ever improve unless we listen to their scolding and take our lumps like good little developers? That is, of course, ignoring the idea that we haven’t already digested a mountain of feedback— both positive and negative— and there’s really only so much of it you can take. Eventually you make decisions (informed by that feedback, though only in part— it can only ever be in part) and move on.
Läs hela David Gaiders blogginlägg här. Där tycks han också medge att Biowares nuvarande spel kanske inte riktigt "tillfredsställer" core-fansen på samma sätt som förr.