Omöjligt skapa ett lokalt konto på en Xbox One?

Medlem
Omöjligt skapa ett lokalt konto på en Xbox One?

Mitt barn tycker om att spela Castle Crashers som hen nyss upptäckt genom att vi spelade igenom det tillsammans.
Problemet är att hen är intresserad av att spela det med sina kompisar men märkte till sin förskräckelse att kompisarnas karaktärer inte sparades om de loggade in som gäster på konsolen.

När jag försökte visa hur man skapar ett nytt konto så verkar det som att Microsoft tar för givet att du ska använda dig av ditt Microsoft-konto.
På äldre datorer så var en lösning att sätta datorn i offlineläge och då kunde man lägga upp en lokal användare när jag försökte mig på det på Xbox One så krävde den internetuppkoppling för att ens kunna ge sig på att gå in på alternativet "skapa ny användare".

På PS5 går det trots allt fortfarande att lägga upp lokala användare men har Microsoft låst ner det helt?
På Xbox 360 minns jag också att man bara kunde skapa en ny användare som senare kunde kopplas upp till ett Microsoft-konto om man ville men var inget krav.

Känns bra bökigt att hjälpa alla hans kompisar att skapa Microsoft-konton bara för att de ska kunna spela ett sketet spel tillsammans.

Medlem

Microsoft har verkligen lyckats göra Xbox One och Series sjukt oanvändarvänlig för lokal multiplayer. Att kunna göra enkla offlineprofilen borde vara en självklarhet.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Microsoft har verkligen lyckats göra Xbox One och Series sjukt oanvändarvänlig för lokal multiplayer. Att kunna göra enkla offlineprofilen borde vara en självklarhet.

Håller med. Det enda jag hittar hos Microsoft är att de rekommenderar att man loggar in såna användare som gäst men som nämnt ovan så blir det väldigt bökigt i ett spel där du levlar upp en karaktär och förväntar dig att den ska finnas kvar på kontot när de kommer tillbaka en annan dag.

1
Skriv svar