Rapport: Alla Super Smash Bros. Ultimate-karaktärer vinner lika mycket
Låter helt okej, spel ska inte vara 100% balanserade heller. Huvudsaken är att det är intressant och man kan utforska möjligheter.
Edit: Sen att ha en statistik på ALLA spelare är ju intressant men visar inte hela bilden. Bland top 1% spelarna kan ju en karaktär ha 60%+ winrate och en annan 40% eller lägre som exempel. Vissa karaktärer kan ju lämpa sig bättre för "dåliga" spelare och andra för "bättre" spelare
Låter helt okej, spel ska inte vara 100% balanserade heller. Huvudsaken är att det är intressant och man kan utforska möjligheter.
Edit: Sen att ha en statistik på ALLA spelare är ju intressant men visar inte hela bilden. Bland top 1% spelarna kan ju en karaktär ha 60%+ winrate och en annan 40% eller lägre som exempel. Vissa karaktärer kan ju lämpa sig bättre för "dåliga" spelare och andra för "bättre" spelare
"Helt okej"? Med 89 spelbara karaktärer och en marginal på 4% är det ingenting jag ens vågat drömma om.
Oavsett underskattat spel.
Folk har inga problem att spela skräp som street fighter osv men när man föreslår ett parti Super smash ska det rynkas på näsan.
Enda jag skulle kunna klaga på spelet är att det är för måga fire emblem karaktärer
"Helt okej"? Med 89 spelbara karaktärer och en marginal på 4% är det ingenting jag ens vågat drömma om.
låter helt okej
Oavsett underskattat spel.
Folk har inga problem att spela skräp som street fighter osv men när man föreslår ett parti Super smash ska det rynkas på näsan.
Enda jag skulle kunna klaga på spelet är att det är för måga fire emblem karaktärer
Smash-spelen är för snabba och ättriga för min del.
Spel som Virtua Fighter och Street Fighter är snabba nog för min del.
Sen hjälper det inte att man har en polare som har över 1500 speltimmar på Smash Ultimate, följer youtube-kanaler om spelet osv. Kommer man in och knappt vet vart hoppa-knappen sitter eller vad gubbarna har för abilities, så är det ingen kul. Han var för övrigt överlägsen redan på N64:a-tiden. Han hade säkert över 1000 speltimmar bara där.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Smash-spelen är för snabba och ättriga för min del.
Spel som Virtua Fighter och Street Fighter är snabba nog för min del.
Sen hjälper det inte att man har en polare som har över 1500 speltimmar på Smash Ultimate. Kommer man in och knappt vet vart hoppa-knappen sitter eller vad gubbarna har för abilities, så är det ingen kul. Han var överlägset duktig redan på N64:an.
Ja just smash är ett spel jag inte spelar för att inte bli för bra 😅
Spelar jag själv skapar jag olika gimmick matcher. Men jag förstår det där med fightingspel, inte kul att ständigt förlora.
47%?
Hade detta varit data från exempelvis League of Legends hade den karaktären med dessa siffror fått sig en sådan fet buff att den hoppat från F till S-rank inom en handfull av patchcyklar.
Det är väldigt intressant att följa de stora e-sport-spelen rent statistiskt när det kommer till balansering. Släggan svingar varmt i ett försök att jämna ut kurvan, åt båda hållen.
Särskilt intressant blir det när spelet balanseras utefter topp-spelarna. Vilket är rimligen hur det bör skötas också. Om proffsen kan gå relativt nära 50/50 med en given gubbe, då spelar det inte någon roll om "bronze spelare" inte ens kan nå 30% vinst. Den sämre spelaren är uppenbarligen för kass för att nyttja potentialen kort sagt, och alla data från denna gruppering blir meningslös i balanssyfte.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >