Allt vi vet om Playstation VR2 - headsetet, releasespelen, framtiden
Playstation VR2 närmar sig. Vi ger er svaren på frågorna om nästa generations PSVR.
Skulle vilja se spel framtaget bara för VR, inga vanliga spel som bara portas över till VR kontroller.
Dom flesta spel är ju VR spel.
Sen är lär ju portningen av Re village göra att spelet känns som ett VR spel.
Om man jämför med hur Re4 till Quest 2 var så var det bra gjort med vapen och inventory hanteringen.
Visst man kanske inte kommer kunna interagera med alla objekt i miljön så mycket om man inte kunde göra det i vanliga versionen.
Re village kommer ändå vara mycket roligare i VR än originalspelet och dom som testat säger att det ser mycket bättre ut också
Glöm för "guds" skull inte att Startenders också får gratis uppgradering! Nästan alla spel är riktiga vr spel. Såg en video idag på Youtube. Dom är uppe i 93 spel nu som är påväg till psvr2 för eller senare. Och en sak till spara hörlurarna som kommer med och använd dom bara i nödfall. Köp riktiga hörlurar direkt! Har själv redan köpt 10 vr spel inför Psvr2 släppet. Men kommer antagligen att köpa fler innan den 22 februari.
Tycker det är så synd att det är ett plattformskrig kring VR. Det är en sån himla nischad marknad att man skulle vilja att företag släppte spelen lite bredare för att få bollen lite mer i rullning. Med så dyra produkter kan man ju inte köpa en för PS, en för Occulus och en för PC...
Tycker det är så synd att det är ett plattformskrig kring VR. Det är en sån himla nischad marknad att man skulle vilja att företag släppte spelen lite bredare för att få bollen lite mer i rullning. Med så dyra produkter kan man ju inte köpa en för PS, en för Occulus och en för PC...
Tekniskt sett så räcker det ju med 2 så fall. PSVR och Quest då du kan köra PCVR med Quest
Jag ser fram emot PSVR2 jättemycket. Klart det blir dyrt, men lyckas precis sälja min PS5 för nästan 8 tusen (med lite spel), så jag borde ha råd.
Hype!
Hade du två PS5 eller vad?
Hade du två PS5 eller vad?
Nä, vadå?
Nä, vadå?
PSVR2 är inte ett fristående vr-headset.
Enheten kräver en PS5 för att fungera.
Ta dock LTT med en nypa salt, han har väldigt dålig koll på vissa saker i videon.
Jag tänker då på bland annat kontrollernas tracking som flera andra modeller av VR hade problem med på mässan och berodde på störningar från annan utrustning, vilket inte kommer krångla när du fått hem dem.
Gaaah kan inte släppa prissättningen bara.
Förstår å ena sidan att det kostar att tillverka, men å andra sidan lär det knappast bli generationen som gör att VR slår igenom med en prisnivå som är högre än konsolen … ?
Ska bli spännande att se hur den säljer!
Den är väldigt billig med tanke på vad du får, PSVR1 var inte tekniskt imponerande när den släpptes i jämförelse och Quest 2 var ca 10% av prestandan.
Jämför du priset emellan PSVR1 vid release med allt du behöver så skiljer det ca 50$ och då är det inte inflation medräknat.
Väldigt många av dem inom branschen som testat headsetet verkar också väldigt imponerade.
Jag tror helt klart att detta kan vara det som får VR att slå igenom på större skala, nu finns det kvalité och prestanda som kan tilltala den stora massan.
Jämför du PS5 priset med förra generationen(50% höjning som stigit upp till 85%) och vad mobiltelefoner kostar idag så är det ingen utmärkande nivå. Quest gick ju upp 1000Kr i pris och ligger på 5300Kr nu också.
Nä, vadå?
Haha vilken besvikelse det hade vart om man sålde som PS5 för en PSVR2, och kom hem med ett purfärskt PSVR2 och upptäckte att man måste ha en PS5a också 😂
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Haha vilken besvikelse det hade vart om man sålde som PS5 för en PSVR2, och kom hem med ett purfärskt PSVR2 och upptäckte att man måste ha en PS5a också 😂
Ja herregud😂😂 Då är det riktigt illa, noll koll på läget så att säga.
Någon kan ha skitit ordentligt i det blå skåpet 🙀
Ännu en dag i paradiset.
Jag ser fram emot PSVR2 jättemycket. Klart det blir dyrt, men lyckas precis sälja min PS5 för nästan 8 tusen (med lite spel), så jag borde ha råd.
Hype!
Hur tänkte du nu?
Hype!
Ojoj, hoppas du har en PS5a till annars är du ju lite rökt.... eller skämtar du bara? 😜
Även jag är intresserad av att hoppa på VR med PSVR2 då jag redan har en PS5:a och min PC är lite för trött för att motivera ett köp av VR till den platformen. Min förhoppning är att det ska vara mer plug-and-play då man rör sig inom samma ekosystem.
Den stora frågan är ju om Half-Life: Alyx kommer att släppas till PSVR2.. man kan ju hoppas för det är nog det VR-spel jag är mest sugen på.
Även jag är intresserad av att hoppa på VR med PSVR2 då jag redan har en PS5:a och min PC är lite för trött för att motivera ett köp av VR till den platformen. Min förhoppning är att det ska vara mer plug-and-play då man rör sig inom samma ekosystem.
Den stora frågan är ju om Half-Life: Alyx kommer att släppas till PSVR2.. man kan ju hoppas för det är nog det VR-spel jag är mest sugen på.
Kan bli dags för VR-premiär med detta ifall HL Alyx anländer.
Gaben har teasat lite med Alyx på andra plattformar som orkar driva det och det har väl gått rykten.
Kanske blir höstens spel? Tror inte att det kommer till release, speciellt med tanke på att det redan är överfullt med spel då. GT7, RE8, Call of the mountain är starka AAA spel. Sedan så har du ju extremt många AA spel såsom No man sky, Switch back, After the fall, Alvo, Fireteam, Saints and dinners 1-2 med flera. Själv så ser jag fram emot Pistol Whip och Synth riders. Beat saber är inte bekräftat för release, men det kommer också.
Den är väldigt billig med tanke på vad du får, PSVR1 var inte tekniskt imponerande när den släpptes i jämförelse och Quest 2 var ca 10% av prestandan.
Jämför du priset emellan PSVR1 vid release med allt du behöver så skiljer det ca 50$ och då är det inte inflation medräknat.
Väldigt många av dem inom branschen som testat headsetet verkar också väldigt imponerade.
Jag tror helt klart att detta kan vara det som får VR att slå igenom på större skala, nu finns det kvalité och prestanda som kan tilltala den stora massan.
Jämför du PS5 priset med förra generationen(50% höjning som stigit upp till 85%) och vad mobiltelefoner kostar idag så är det ingen utmärkande nivå. Quest gick ju upp 1000Kr i pris och ligger på 5300Kr nu också.
Jag har fortfarande svårt att se att den stora massa ska köpa ett VR-headset som är högre prissatt än konsolen det används med, oavsett hur mycket man får för pengarna.
Det vore en sak om ”alla” spel gick att spela i VR, men det som också gör att jag tvekar är osäkerheten i vad som kommer släppas.
Och vad jag menar med bred front är minst 50% av PS5 basen.
Edit: jag är taggad på PSVR2. Jag köpte själv en oculus dev kit när det begav sig. Jag hopps verkligen att det tar sig.
Men för mig går nog gränsen kring 3500-4000:-.
Jag hade 50 timmars speltid på min PS5 förra priset. Säg att nån form av best case skulle vara att en PSVR2 tar 50% av min speltid…. Går inte att motivera ett inköp på 7-8kkr för 25 timmar underhållning per år.
Jag har fortfarande svårt att se att den stora massa ska köpa ett VR-headset som är högre prissatt än konsolen det används med, oavsett hur mycket man får för pengarna.
Det vore en sak om ”alla” spel gick att spela i VR, men det som också gör att jag tvekar är osäkerheten i vad som kommer släppas.
Och vad jag menar med bred front är minst 50% av PS5 basen.
Edit: jag är taggad på PSVR2. Jag köpte själv en oculus dev kit när det begav sig. Jag hopps verkligen att det tar sig.
Men för mig går nog gränsen kring 3500-4000:-.
Jag hade 50 timmars speltid på min PS5 förra priset. Säg att nån form av best case skulle vara att en PSVR2 tar 50% av min speltid…. Går inte att motivera ett inköp på 7-8kkr för 25 timmar underhållning per år.
Headsetets pris i förhållande till vad som driver den har ingen relevans. Jag har listat flera toppspel som blir tillgängliga redan vid release som slår de flesta konsol lanseringarna både i kvalité och antal.
Så du menar alltså att PSVR2 bör sälja mer än hela Xbox One generationen för att den ska anses som lyckad? Låter ju orimligt för teknik som inte passar alla levnadsförhållanden. Jag hoppas och tror på över 20miljoner, vilket även det kan ses som optimistiskt och stor succé i så fall. Tekniken börjar bli mogen, men det du begär är lite väl extremt.
Du får knappt någon teknik för 4000kr idag, många betalar betydligt mer för deras hobbys/intressen.
50 timmar är oerhört lågt, jag kan förstå att det är svårt att motivera priset då. Man kan utan problem få ut mer timmar med väldigt god underhållning än så både på PS5 och PSVR2, många spel hinner man inte ens slutföra på den tiden och i ett MP spel så är det oerhört lite.
Alla plattformar har osäkerhet i vad som kommer släppas, så det är inget konstigt där.
Du kanske inte behöver ha en vid release utan borde vänta eller prova hos en kompis först. Jag tror att även du kommer att bli imponerad framöver, likt många journalister VR experter är redan idag.
Kan bli dags för VR-premiär med detta ifall HL Alyx anländer.
Ja, vore otroligt trevligt om Alyx kommer till PSVR2! En sådan bundle lär kunna locka en del folk! Vi får hoppas på en E3-reveal (den blir av va?)!