Vad gör ni nu?
Sitter på pizzerian och väntar på min hämtpizza. En capricciosa med ananas
Inte så dum måste jag säga!
Funderar på om jag tappat intresset för spelindustrin.
Inte för spel i sig då jag haft riktigt kul med flera spel i år men hur industrin ser ut idag.
Känner ingen hype alls längre. Vet knappt vad som väntar framöver. Inte för att hype behöver vara bra men det känns som att vi förlorade något väldigt viktigt när E3 gick i graven. Någon sorts gemensam knytpunkt där vi kunde diskutera nyheter och längta efter mer information.
Jag saknar väl helt enkelt att ha mer att se fram emot när det kommer till spelmarknaden idag.
Har precis kommit hem från jobbet och tänkte ordna level 50 i Final Fantasy 16 innan jag slutligen tar mig vidare till sista området i spelet. Ska bli riktigt kul, gillar verkligen det här spelet!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Höstlov här. Så det är bara jag och grabbarna hemma då mor och dotter i huset är på spa...
Så vi gör så lite som möjligt medan tvättmaskinen är igång...
Väntar bara på att äldsta grabben ska starta Switchen och se att jag köpte Mario maker till honom igår...
Men än så länge så är det Astro bot som gäller...
Håller på att möblera om...
Jag anser att mitt vardagsrum är tragiskt.. Två recliner fotöljer som sitter ihop som en soffa med en konsol i mitten med förvaring och mugghållare. En möblering som kretsar kring att TV och surround är i fokus.
Med ett vardagsrum som har en dörr eller öppning på alla fyra väggar är det svårt få till något vettigt. Ont om plats (två sittplatser) när det kommer gäster vilket gör att man altid hamnar i köket där det iaf finns plats för fyra
Så nu testar jag vrida runt saker ett kvarts varv innan jag beställer ny soffa. Resultatet blir att tv och ljud får lägst prio, surround avvecklas helt, TV blir inknuffad i ett hörn lite på sniskan...
Men vilket jävla lyft det blir sett till möjlighet till umgänge, det blir mycket luftigare, bättre möjlighet till att inreda så det blir mysigt och trivsamt.
Så får ha det så här nu några dagar å känna efter.
Vad gör jag på kvällarna? Jo sitter med hunden i soffan, tittar på film/serier eller spelar tv-spel... Så kanske är dumt, men redan nu är det ändå mer trivsamt
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Försöker mentalt förbereda mig för ett akut tandläkarbesök på förmiddagen då jag bet av en bit av min molar 36 i natt. (Tackar min lyckliga stjärna för att det inte gav någon smärta överhuvudtaget i alla fall.)
Har tandläkarskräck från helvetet, så ångestdämpande medicin har behövts bara för att klara av natten.
Plånboken gråter också då jag dessutom fick gå till optikern igår och fick konstaterad keratokonus på ena ögat. Ser spejsat ut att ha ett ärr i form av en virvelvind på hornhinnan.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Försöker mentalt förbereda mig för ett akut tandläkarbesök på förmiddagen då jag bet av en bit av min molar 36 i natt. (Tackar min lyckliga stjärna för att det inte gav någon smärta överhuvudtaget i alla fall.)
Har tandläkarskräck från helvetet, så ångestdämpande medicin har behövts bara för att klara av natten.
Plånboken gråter också då jag dessutom fick gå till optikern igår och fick konstaterad keratokonus på ena ögat. Ser spejsat ut att ha ett ärr i form av en virvelvind på hornhinnan.
Jag hade också tandläkarskräck, rätt ordentlig sådan i många år. För mig hjälper det att jag tar bedövning så fort dom ska rota i princip men detta är ju individuellt såklart.
Lider med dig! Håll i, håll ut.
Jag hade också tandläkarskräck, rätt ordentlig sådan i många år. För mig hjälper det att jag tar bedövning så fort dom ska rota i princip men detta är ju individuellt såklart.
Lider med dig! Håll i, håll ut.
Ja, jag ska försöka nämna det för kliniken sen - valde en lite större/dyrare just för att de kan ha lite mer personal/erfarenhet/förståelse, och just det där med svårigheter för beröring och taktilitet som kommer med autismen gör inte direkt saken lättare. Den där "kratsen" läkare använder... jag ryser bokstavligen i hela kroppen och börjar hyperventilera bara jag tänker på skiten. Hjärnan är jävla märklig ibland. Är liksom utbildad i akutsjukvård och har i skarpa situationer gjort alltifrån HLR till att stoppa akuta blödningar till att förhindra att människor kvävs i sina egna spyor, till att hantera chock och panikattacker hos andra, men sådana här enkla skitgrejer fixar jag inte...
Jag får väl säkert "skylla mig själv" dessutom då jag varit alldeles för livrädd (och mentalt/samhälleligt icke fungerande) för att ha ett tandläkarbesök på måånga år, och inte orkat tänka på saker som munskölj och tandtråd flera gånger om dagen. Heh, nästan ett stort steg bara att fixa tandborstning minst en gång dagligen.
Tack som fasen för peppen, det betyder mycket. <3
Ja, jag ska försöka nämna det för kliniken sen - valde en lite större/dyrare just för att de kan ha lite mer personal/erfarenhet/förståelse, och just det där med svårigheter för beröring och taktilitet som kommer med autismen gör inte direkt saken lättare. Den där "kratsen" läkare använder... jag ryser bokstavligen i hela kroppen och börjar hyperventilera bara jag tänker på skiten. Hjärnan är jävla märklig ibland. Är liksom utbildad i akutsjukvård och har i skarpa situationer gjort alltifrån HLR till att stoppa akuta blödningar till att förhindra att människor kvävs i sina egna spyor, till att hantera chock och panikattacker hos andra, men sådana här enkla skitgrejer fixar jag inte...
Jag får väl säkert "skylla mig själv" dessutom då jag varit alldeles för livrädd (och mentalt/samhälleligt icke fungerande) för att ha ett tandläkarbesök på måånga år, och inte orkat tänka på saker som munskölj och tandtråd flera gånger om dagen. Heh, nästan ett stort steg bara att fixa tandborstning minst en gång dagligen.
Tack som fasen för peppen, det betyder mycket. <3
Bara att bita i det sura äpplet. Jag gick till tandläkaren då det var på kniven och sa att hade problem med att just gå till tandläkaren, då fick jag en kille som var bra med folk som mig.
Visdomständer hade långsamt tryckt sönder tänderna framför och i kombination av läsk+slarvig tandborstning (för mycket Lanande typ), det blev lite av ett helvete skall jag säga. Men jag är sjukt glad att jag fixade det där för 20 år sedan nu.
Detta var bara bak i munnen, så det var typ ingen som såg att det var dåligt med tänderna heller, det bidrog ju till att man inte gick och det onda doldes i stället.
En sak som är bra att veta är att det läker otroligt snabbt i munnen, efter en vecka av alla de där ingreppen som gjordes så var jag förvånad att det hade läkt så snabbt och efter typ 3 veckor så var det som att inget hade hänt, alltså, det hade läkt så fint och bra att man inte såg att några ingrepp hade gjorts eller att det ens varit någon skada.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Bara att bita i det sura äpplet. Jag gick till tandläkaren då det var på kniven och sa att hade problem med att just gå till tandläkaren, då fick jag en kille som var bra med folk som mig.
Visdomständer hade långsamt tryckt sönder tänderna framför och i kombination av läsk+slarvig tandborstning (för mycket Lanande typ), det blev lite av ett helvete skall jag säga. Men jag är sjukt glad att jag fixade det där för 20 år sedan nu.
Detta var bara bak i munnen, så det var typ ingen som såg att det var dåligt med tänderna heller, det bidrog ju till att man inte gick och det onda doldes i stället.
En sak som är bra att veta är att det läker otroligt snabbt i munnen, efter en vecka av alla de där ingreppen som gjordes så var jag förvånad att det hade läkt så snabbt och efter typ 3 veckor så var det som att inget hade hänt, alltså, det hade läkt så fint och bra att man inte såg att några ingrepp hade gjorts eller att det ens varit någon skada.
Ja, en stor del är väl bemötandet antar jag. Har inte prövat varken något rökbart eller en endaste prilla i hela mitt liv, så det är väl skönt att inte lägga till riskerna det innebär. Men läsk konsumerar jag väl rätt bra mycket mer än genomsnittet å andra sidan. Jag har dock så gott som aldrig ont i munnen, någon ilning då och då (jag har aldrig under alla mina år kunnat bita i isglass med framtänderna 😅) kanske. Sen är framtänderna lite missfärgade efter en gammal kass lagning efter en faceplant på cykel för snart 30 år sen.
Jag hoppas mest det inte är något stort som måste göras egentligen, just det där med beröring och taktilitet, och inte minst i ansiktet (ögon, näsa, mun, öron), har jag riktigt svårt för. Inte nödvändigtvis smärtan i sig. Jag får väl hålla tummarna.
Är på jobbet, har börjat lyssna på Metro 2033 som ljudbok. Är ca 2timmar in av totalt ca 24.
Intressant inledning och ser fram emot fortsättningen.
Planen/tanken är att lyssna på första boken för att sen spela spelet.. sen fortsätta med 2an och 3an på samma sätt.
Känns som ett ”mysigt” vinterprojekt
Jobbigt med tandläkarkräck.
Får skatta mig lycklig att jag inte har några fobier.
Kommer nog ta bedövning om jag behöver laga en tand igen dock för det ilade som satan när jag skippade förra gången.
Tycker ändå förståelsen från de som jobbade var bra överlag, långt mycket bättre än skräckexemplen jag har från när jag var tonåring för sisådär hundra 20 år sen. Känns som att de är liiiite mer måna om patientens välbefinnande nowadays.
Det där jäkla verktyget de har för att krafsa med och bedövningssprutan var ju det som var klart värst, utöver räkningen då. Men ja, bedövningen gjorde ju processen klart acceptabel sen. Inga direkta problem, en förhållandevis liten fraktur som orsakats av ett mindre kariesangrepp - gick att slipa bort karies och fylla hålet och frakturen och så blev det klart godkänt sen.
Känns ändå rätt imponerande, första riktiga kariesangreppet jag någonsin haft, och då har jag varit beroende av coca-cola (med socker) i typ 25 år. 😅 Men är väl samtidigt dags att försöka leva sundare... mycket man borde göra här i livet.
Har äntligen fått upp Speedball-postern (signerad av Dan Malone) på väggen, köpte den när jag stödde en bok om Bitmap Brothers på Kickstarter 2016
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Har äntligen fått upp Speedball-postern (signerad av Dan Malone) på väggen, köpte den när jag stödde en bok om Bitmap Brothers på Kickstarter 2016
<Uppladdad bildlänk>
mer information för oss som inte vet, please :). ser grym ut.
Vet att jag kan googla men vill hellre höra det från någon som är ett fan.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
mer information för oss som inte vet, please :). ser grym ut.
Vet att jag kan googla men vill hellre höra det från någon som är ett fan.
Vet inte vad mer finns att säga? Du kanske tänkte jag träffat Dan Malone men så är det inte, det var helt genom kickstartern för boken jag köpte allt, och både printen och boken finns fortfarande att köpa på: https://readonlymemory.com/shop/print/speedball-2-brutal-deluxe-print/
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Kom precis in från en "rensa tankarna för nu tänker jag alldeles för många negativa sådana"-promenad. Unna sig ett bad innan man sätter tänderna i Sea of Stars igen står härnäst på agendan.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Sitter vid datorn och nojjar över min blåsa. Det har pågått jättelänge att jag blir akut kissnödig trots litet vätskeintag. Det är så sjukt nära att jag kissar på mig (vilket faktiskt har hänt vid enstaka tillfällen senaste året 😱).
Efter att jag pinkat en deciliter eller två (max) så känner jag mig fortfarande kissnödig. Försöker att ta i för familj och fosterland men det kommer bara några droppar. 😓
Min hypokondriska ådra drar slutsatsen att jag är döende i cancer, men det tycker min rationella sida är lite extremt.
Någon som känner igen sig?
Jag är knappt 40 år gammal (ung).
Ännu en dag i paradiset.
Sitter vid datorn och nojjar över min blåsa. Det har pågått jättelänge att jag blir akut kissnödig trots litet vätskeintag. Det är så sjukt nära att jag kissar på mig (vilket faktiskt har hänt vid enstaka tillfällen senaste året 😱).
Efter att jag pinkat en deciliter eller två (max) så känner jag mig fortfarande kissnödig. Försöker att ta i för familj och fosterland men det kommer bara några droppar. 😓
Min hypokondriska ådra drar slutsatsen att jag är döende i cancer, men det tycker min rationella sida är lite extremt.
Kolllat prostatan?
Diabetes skulle kunna resultera i sånt också.
Vettigaste du kan göra är att ta kontakt med urolog via sjukvården och kolla upp det.
Jag börjar närma mig 40 och har inte begärt prostataundersökning än men det börjar bli dags.
Inte säkert det är nåt farligt, men helt klart något du bör kolla upp snarast.
Kolllat prostatan?
Vettigaste du kan göra är att ta kontakt med urolog via sjukvården och kolla upp det.
Jag börjar närma mig 40 och har inte begärt prostataundersökning än men det börjar bli dags.
Är nog rätt lugnt om du inte har några problem, rekommendationen är 50+
Kolllat prostatan?
Inte säkert det är nåt farligt, men helt klart något du bör kolla upp snarast.
Är nog rätt lugnt om du inte har några problem, rekommendationen är 50+
Jag har kollat prostatan (tror jag?) två gånger. Båda gångerna skedde det i korridoren genom att de smeta in något kleg runt härligheten och körde med någon form av scanner. Detta var under pandemin.
Diabetes känns rimligt i min värld. Många år av överkonsumtion av öl/alkohol med mängder av godis som följd är väl typ ett recept på diabetes. Har även flertalet släktingar i de äldre generationerna som har det. 😱
En sak jag reagerar på är att pinket luktar nästan som godis, mer specifikt som kalaspuffar. 🎅
Får väl kontakta min husläkare och nysta vidare. 🧐
Ännu en dag i paradiset.
Jag har kollat prostatan (tror jag?) två gånger. Båda gångerna skedde det i korridoren genom att de smeta in något kleg runt härligheten och körde med någon form av scanner. Detta var under pandemin.
Diabetes känns rimligt i min värld. Många år av överkonsumtion av öl/alkohol med mängder av godis som följd är väl typ ett recept på diabetes. Har även flertalet släktingar i de äldre generationerna som har det. 😱
En sak jag reagerar på är att pinket luktar nästan som godis, mer specifikt som kalaspuffar. 🎅
Får väl kontakta min husläkare och nysta vidare. 🧐
Låter klokt. Sötluktande urin kan också tyda på diabetes, även om det inte måste vara det. Så för att vara på den säkra sidan är ett läkarbesök befogat.