Därför blev Heroes of Might and Magic III en pixelskandal
Ubisoft förklarar varför originalet blev så kantigt i jämförelse med deras HD-version.
#ubisoft, #heroes-of-might-and-magic-iii-hd-edition, #heroes-of-might-and-magic-iii
Ganska dumt gjort av dem att skala upp adventure map karaktärerna som är väldigt små jämfört med de man strider med. Klart att det uppstår missförstånd då. Man måste ju lira på en enorm monitor på minst 60" för att kunna se skillnaden lika dramatiskt som Ubisoft valde att visa i sin jämförelse.
Men hur fult är det inte att jämföra adventure map modellerna med de omgjorda battle modellerna? Lurendrejeri
De jämför adventure-modellerna från båda spelen. Det de däremot har gjort är att ha placerat dem på bakgrunden för stridsläget. Man måste vara oerhört naiv om man verkligen tror att de inte haft några som helst baktankar i hur detta sköttes. Om inte detta exploderat på internet med en sådan kraft så kan man räkna med att något "förtydligande" aldrig hade gjorts. Samma gamla damage control som man sett otaliga gånger förut, på ubifronten inget nytt.
fattar man inte 32167 är man ingen heros spelare!
Bull, jag fattade inte - var tvungen att kolla upp det.
Jag har spelat homm1, homm2, homm3, homm4, homm5 och tyvärr homm6 - väntar på homm7.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ubisoft förväntade sig nog att folk skulle fatta det, det krävs inte mycket kan jag säga. Du var en av dem som inte gjorde det.
Förblindad av hat för ett företag, väx upp!
Jag undrar i vilket skede av internets historia som vanligt folk på allvar började agera riddare åt multimiljardsföretag som ger blanka fan i dem, och ännu mindre betalar dem. Vad tjänar de (du) på detta? Om du på fullt allvar tror att Ubisofts marknadsföringsavdelning är oskyldiga små lamm som publicerade detta helt utan någon form av baktanke så är du mer än lovligt naiv. Som sagt, uppskalade äventyrsmodeller på stridsbakgrund för att få förbättringen att se så maximal ut som möjligt. Detta kanske kommer som en nyhet för dig, men det är varken första eller sista gången de gör något sånt här, och ja jag avskyr Ubi. De har förstört mer än en av mina omtycka spelserier, och de har satt foten i klaveret så många gånger den sista tiden att det börjar bli löjligt.
Vi konsumenter borde stå på varandras sida. Om alla vore som du så skulle företagen kunna komma undan med vad fan som helst, och nog skulle de försöka. Men fortsätt du att försvara de stackars små företagen. En vacker dag när grisar lärt sig flyga kanske de belönar dig med en medalj som glimmar i guld.