Snabbkollen – Äger du aktier i spelföretag?
Den mer intressanta frågan är; hur många har investeringar överhuvud taget? Det mest oroväckande jag ser varje dag är människor som helt förlitar sig på systemet, pensionen eller deras arbetsgivare.
Så vad är alternativet?
- Korta svaret: Investera!
- Långa svaret: Lita inte på pension, sjukskrivning, staten, arbetsgivare m.m för att dom bryr sig inte!
Bästa investeringen?
- Dig själv först och sen annat exempelvis värdepapper på börsen, ädelmetaller, fastigheter, boskap, osv
The Cold is my teacher! ❄
Nu kan jag nästan noll om aktier och fonder. Men, precis innan gta 6 kommer ut då känns det som att det vore en bra idé att investera i take two/rockstar.
Edit; Lite Offtopic
🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb
Den mer intressanta frågan är; hur många har investeringar överhuvud taget? Det mest oroväckande jag ser varje dag är människor som helt förlitar sig på systemet, pensionen eller deras arbetsgivare.
Så vad är alternativet?
- Korta svaret: Investera!
- Långa svaret: Lita inte på pension, sjukskrivning, staten, arbetsgivare m.m för att dom bryr sig inte!
Bästa investeringen?
- Dig själv först och sen annat exempelvis värdepapper på börsen, ädelmetaller, fastigheter, boskap, osv
Investera i vapen, cigg och knark.
Viam inveniam aut faciam
Kanske det, om man har en death wish!
Kanske det, om man har en death wish!
Produkter med långsiktig tillväxt. ¯\_(ツ)_/¯
Viam inveniam aut faciam
Bästa investeringen?
Bästa visdomsorden denna veckan.
Jag vet inte om mina fonder äger innehav i något spelföretag.
Min teknologifond har Microsoft, tänker att det är tillräckligt nära 😄
Embracer hade jag, sålde när det gick ner
Starbreeze köpte jag som min första aktie, köpte för 500kr och courtagen var så hög så har legat på minus sedan dag 1. Började gå uppåt sen sket sig allt som vi alla vet.
Paradox köpte jag precis när dom började fucka upp sin verksamhet, sjönk snabbt med kanske 30% sen när den återhämtade sig så lämnade jag det sjunkande skeppet.
Nu har jag bara Starbreez kvar, sparar mest som ett minne för jag har inte investerat några pengar I det. Kanske går +-0 någon gång 🤣
Nu kan jag nästan noll om aktier och fonder. Men, precis innan gta 6 kommer ut då känns det som att det vore en bra idé att investera i take two/rockstar.
Edit; Lite Offtopic
Det kan vara värt att tänka på att det inte alltid fungerar så.
Förväntningarna på spelet kan ligga "inbyggda" i aktiekursen och inför släppet kan många storägare tänka att aktien nu är på topp och nästa stora spel är långt bort och säljer sina innehav.
Förväntningarna på spelet kan ligga "inbyggda" i aktiekursen och inför släppet kan många storägare tänka att aktien nu är på topp och nästa stora spel är långt bort och säljer sina innehav.
Tack för att du förtydligade detta.
"Jag är inte läkare men..."
Produkter med långsiktig tillväxt. ¯\_(ツ)_/¯
Sant, om du inte har något emot att se dig om axeln resten av livet. Ingenting jag rekommenderar.
De produkterna går bra när det är dåliga tider. Bra tips!
I övrigt har jag Starbreeze och Gold Town Games. Idel torsk med andra ord.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Som jag sa, kan inget om aktier. 😂
🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb
Embracer, Thunderful, Paradox, Remedy, Sony, Microsoft samt svenska datorchassi och gamingtillbehör-företaget Fractal.
Har gått dåligt i det mesta men Para borde man lagt ännu mer para i.
Köpte även en liten test-post i trackern GAMING AVA som följer de stora spelutvecklarna.
Hade tidigare Blizzard som köptes av Microsoft.
Har även en skitpost i det lilla svenska bolag som äger Resetera: MOBA Network. Fråga mig inte varför.
Japanska dataspelsbolag förutom amerikanska Sony har jag tyvärr inte eftersom det är så krångligt och dyrt att köpa.
Har bara LF Japanfond och tror inte den har något större innehav i japanska dataspelsbolag.