Är Concord på väg att göra en storslagen återkomst?
Tror inte det, var väl just det som många vände sig mot. Extremt generisk upplevelse som de försökte lyfta med sin design.
Det är en teambaserad hero pvp shooter. En genre som inte direkt är känd för innovation efter de första spelen släpptes. Det blir nästan en plattityd att kalla spelet generiskt.
Själva ordet generisk är också överanvänt. Prova lite varianter i stil med trött design, slentrianmässigt, själlöst.
Jag hade återlanserat med omgjorda karaktärer, där alla kvinnliga alternativ nu istället är heta babes och alla manliga är Dukenukem liknande Chads.
Alla taunts, sprays och voiceovers är så barnsligt opolitiskt korrekta som det bara går. Blod och gibssplatter som in i helvette. Förstörelse och chaos så långt ögat når.
Shareware freetoplay tänk, dvs man får spela allt gratis och resten av samtliga taunts, skins osv köper man till i enbart ett enda samlat 30$ paket.
Officiellt går ut med ett meddelande om hur förra designen var lame and sad.
Ingen marknadsföring, det kommer inte behövas.
Jag hade nog på allvar faktiskt spelat detta spel! Låter hysteriskt kul!
Jag hade nog på allvar faktiskt spelat detta spel! Låter hysteriskt kul!
Det är inte helt enkelt för dem att göra om karaktärerna nu. I så fall behöver de göra om även avsnittet från Secret Level som skall visas på Netflix i december. Själv är jag inte intresserad av hero shooter genren över huvud taget så jag vet inte vad som skulle göra spelet populärt men om jag förstått det rätt så är det flera problem med spelet inklusive generisk spelmekanik, tråkiga karaktärer och dålig kartdesign. Hur som helst måste detta vara den värsta katastrof-lanseringen genom tiderna. Jag har svårt att tänka mig att detta går att räddas oavsett vad de gör med spelet. Men jag hoppas jag har fel, det måste vara extremt tråkigt att vara utvecklare på ett spel som avslutats på detta sätt.
Givetvis kommer dom inte kasta ryktade 100-400 mille USD i soptunnan, ingen tror väl annat?
Störst sannolikhet är väl att försöka återlansera det som F2P och försöka ta igen förlusten med mikrotransaktioner och battlepass.
Frågan är om det kommer lyckas eller kosta mer än det smakar. Att dra runt den karusellen kommer kosta miljoner varje månad.
Jag hade återlanserat med omgjorda karaktärer, där alla kvinnliga alternativ nu istället är heta babes och alla manliga är Dukenukem liknande Chads.
Alla taunts, sprays och voiceovers är så barnsligt opolitiskt korrekta som det bara går. Blod och gibssplatter som in i helvette. Förstörelse och chaos så långt ögat når.
Shareware freetoplay tänk, dvs man får spela allt gratis och resten av samtliga taunts, skins osv köper man till i enbart ett enda samlat 30$ paket.
Officiellt går ut med ett meddelande om hur förra designen var lame and sad.
Ingen marknadsföring, det kommer inte behövas.
Vore komik på hög nivå om spelet gick från extrem-sweetbabyinc-woke till 1990tals "grabbigt" inkl. att man som i Duke kan ge dricks till strippor mm. och fälla klassiska kommentarer. Skulle älska de ängsliga rubrikerna hos den moderna amerikanska spelpressen. Tror ironiskt nog att spelet skulle prestera väsentligt bättre med frän kritik om sexism etc.
Det är en teambaserad hero pvp shooter. En genre som inte direkt är känd för innovation efter de första spelen släpptes. Det blir nästan en plattityd att kalla spelet generiskt.
Själva ordet generisk är också överanvänt. Prova lite varianter i stil med trött design, slentrianmässigt, själlöst.
Du håller mao med. I övrigt tackar jag för hjälpen med att skriva inlägg.
Det finns dock två läger, det ena skriver ”generic”, he whispered dramatically, his words drifting through the frosty night air like a ghostly echo.
Vi andra? tja, vi använder ”he said”.
1338 - One Step Above