Youtubern John ”TotalBiscuit” Bain hedras i Space Marine 2

Robot
Youtubern John ”TotalBiscuit” Bain hedras i Space Marine 2
Medlem

"Tragiskt nog gick Bain bort i cancer 2015 efter att ha fått diagnosen bara ett år tidigare."

Liten rättelse, han annonsera sin cancer 2014(det första man upptäckte gick i remission efter behandling men sen upptäckte man att det spridit sig) och gick bort 2018.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag saknar honom.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av Fezk:

"Tragiskt nog gick Bain bort i cancer 2015 efter att ha fått diagnosen bara ett år tidigare."

Liten rättelse, han annonsera sin cancer 2014(det första man upptäckte gick i remission efter behandling men sen upptäckte man att det spridit sig) och gick bort 2018.

Tack! Blev lite förvirrad, fixar

signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Jag saknar honom.

Det finns fortfarande ett hålrum som inte har fyllts igen efter honom.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

“Ladies and gentlemen”

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag håller med. Ingen annan når upp till hans integritet och noggrannhet.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag saknar honom.

Jag med, den bästa vi haft inom sitt område. Blev nästan tårögd när jag läste rubriken, ibland vet man inte hur mycket man saknar någon eller något.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Saknad.

signatur

osv.

Medlem

Saknad, men aldrig glömd.

signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro

Releasehästryttare

Jag står vid mitt tidigare uttalande att hade han fortfarande levt så hade spelindustrin varit betydlig mer hälsosammare än vad den är nu.

Lite ironiskt ändå är att TB hade 100% varit emot att spela före alla andra om du betalar mer så som Space marine 2 gjorde!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelvärlden är inte densamma utan honom, otroligt saknad!

signatur

Who Dares, Wins

Medlem

Man kan ju inte vara en heretic och lägga upp en sådan här nyhet utan att länka till TB´s episka test av demot till Space Marine.

https://www.youtube.com/watch?v=nb50aAFiOpM

Skribent
Skrivet av Decado:

Man kan ju inte vara en heretic och lägga upp en sådan här nyhet utan att länka till TB´s episka test av demot till Space Marine.

https://www.youtube.com/watch?v=nb50aAFiOpM

Tack! Jag tror jag lägger in denna i nyheten till och med

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fantastiskt fin gest av utvecklingsteamet, men jag hade gärna upplevt den hedringen utan att få den spoilad av FZ.

Hårfint om det är en spoiler eller inte, men kanske värt att vänta med såna här ”nyheter” tills vi dödliga konsumenter haft chansen att upptäcka det själva?

Medlem

Han var grym, fint att han hedras.

Medlem

Fint gjort. Formatet och noggrannheten i hans förhandstittar saknas än idag, framförallt med tanke på hur korrupt hela speltest-industrin har blivit där folk är villiga att ljuga om vad som helst för ett tidigt exemplar (*host*Dragon’s Dogma 2).

Medlem

Fint gjort av dem att hedra honom! Kändes även konstigt att höra TotalBiscuits röst igen efter så många år. Fy fan vad man saknar honom. Inte bara för hans underbara videos, men även för den kamp han förde mot utvecklare för att skydda våra rättigheter.

Medlem

Hedrar dom honom med en FOV-slider?

Medlem
Skrivet av Nope:

Haha, det var han som fick upp mina ögon för den inställningen. Sjukt vad mycket en sån enkel slider kan göra för upplevelsen.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag saknar honom än idag, finns ingen inom gaming som jag följde som TB. Han lämnade ett tomrum efter sig som aldrig har fyllts ut.

Medlem

Jag saknar honom av hela mitt hjärta och förbannar den dag cancer tog honom. Jag höll inte med honom i allt och det är ju sällan man gör överhuvudtaget. Han var den som fick mig på allvar att kritisera spel, att sluta med förbokningar men framförallt trasiga sådana. Att ta reda på information, fakta om spelföretag och deras lanseringar, ja han var den som fick mig att börja rösta med plånboken på allvar helt enkelt. Det känns så riktigt och rätt att John "TB" Bain hedras på detta sätt.

Jag kommer alltid att minnas honom med glädje samt hur han började varje program.

"Ladies and gentlemen, my name is TotalBiscuit"

Medlem
Skrivet av Nope:

Tyvärr saknas en sådan.

Medlem
Skrivet av Billyballong:

Fantastiskt fin gest av utvecklingsteamet, men jag hade gärna upplevt den hedringen utan att få den spoilad av FZ.

Hårfint om det är en spoiler eller inte, men kanske värt att vänta med såna här ”nyheter” tills vi dödliga konsumenter haft chansen att upptäcka det själva?

Hur många tror du sitter kvar och läser eftertexterna i spel? Typ 5 personer? Detta är ju inte direkt en spoiler...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Många spel hade blivigt sågade idag av TotalBiscuit

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är många gånger jag kommer på mig själv att tänka "jag undrar vad TB hade tyckt om det här" sedan han gick bort. :/
Träffade honom någon gång IRL, han verkade rätt bufflig, men det fanns få med hans engagemang och integritet.
Saknad, inte glömd.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Blev lite nostalgisk så jag letade fram en av dom t-shirts jag beställde från honom med Game of Thrones tema och det är väl 9-10 år sedan, vilket märks då jag på den tiden kunde ha small i storlek, låt oss bara säga att det kan jag inte ha nu.

Dessa ord är något jag kör på än idag. Det har både sparat mig pengar och huvudvärk.

Slänger med videon för t-shirten då den påminner mig om att den här mannen även kunde ha humor också.

https://www.youtube.com/watch?v=r7jhfJLkS7s

Och som en del av er har varit inne på här redan, Jag undrar vad han hade sagt om spelindustrin idag. Skulle varit intressant att höra hans åsikt. Tror inte den hade varit nådig.

Medlem
Skrivet av Idon:

Och som en del av er har varit inne på här redan, Jag undrar vad han hade sagt om spelindustrin idag. Skulle varit intressant att höra hans åsikt. Tror inte den hade varit nådig.

Tror seriöst att spelindustrin hade inte hade sett ut som den gör idag ifall han var i livet. Han hade ett enormt inflytande redan då, som bara blev större och större upp till punkten då han blev sjuk. Han må bara ha varit en snubbe, men han var ett positivt inflytande för hela industrin.

Totalbiscuit var unik som kreatör inom spelbranschen och var så otroligt skicklig. Dagen han dog är den enda gången jag fällt en tår över en offentlig persons bortgång. Men så verkade han vara en väldigt fin person.

Medlem

Tänkte även passa på att slänga in dessa 2 videos ifrån Totalbiscuit <3
Warhammer lore (in a minute)
https://www.youtube.com/watch?v=-MeVxKZBOfM

Admiral Biscuit:
https://www.youtube.com/watch?v=vhHJC3PAN4A

12
Skriv svar