Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?
Arizona, eller varför inte Utah med lite galna mormonsekter.
Testat wasteland 2?
Jag är inte superhaj på geografi i USA och kanske inte loren heller, men Colorado har jag länge tänkt skulle passa.. Så grymt som snölandskapet var i Skyrim skulle jag verkligen vilja ha lite snö i Fallout! Colorado kan väl ha både snö och sol samtidigt - Rocky mountains?
Då borde du spela Wasteland 3
Om det följer gränserna inom the USA, så kanske Hawaii skulle vara rätt trevligt... Eller varför inte Alaska
Om jag inte minns fel så finns det en expansion till Fallout 3 som heter Operation Anchorage där man kutar runt i Alaska, så det har dom redan nosat på.
Personligen så tycker jag New York vore en frän setting. Många trevliga landmärken och ett vidsträckt tunnelbanenät att springa runt i.
Testat wasteland 2?
Testade det lite, men har svårt för topdown isometriska rpgs tyvärr.
Min första idé var av någon anledning Tierp så vi kör på det 💪 Blir en rätt liten karta men så länge innehållet är bra så gör det ju inte så mycket 🤷
I USA har de sina flyover states. I Sverige har vi Tierp.
Märks att det är många i tråden som tullat på nubben. ^^
Detroit med omnejd hade varit lite intressant då det var en tämligen betydande industristad under 1900-talet, går säkert att göra retrofuturistisk postapokalypssetting av som passar som handen i handsken. Seattle (som nämnts, bl.a. nedan) är likaså en intressant kandidat. Kalifornien blir väl lite tjatigt efter Fallout och Fallout 2, och NV som utspelar sig i Nevada precis på gränsen till Kalifornien. Wasteland och Wasteland 2 är ju också i ungefär samma trakter.
San Francisco, Seattle, Los Angeles.
Men tyckte Boston var grymt i FO4
San Francisco och Los Angeles har vi besökt i Fallout tidigare.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Mjölby
Näh, det blir lite väl mycket fiktion och hittepå för att förvandla ett utopiskt potatissamhälle till nedgången ödemark.