PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Testar o beställer från retrobutiken se om man får nån får väl svälja priset.
Gillar att dom noterar på två ställen att man inte får beställa fler än en, varför kan man ju räkna ut. Men sen att dom själva satt ett rejält högt pris och indirekt då själva uppför sig som en scalper. 7600 är ju hutlöst...
Gillar att dom noterar på två ställen att man inte får beställa fler än en, varför kan man ju räkna ut. Men sen att dom själva satt ett rejält högt pris och indirekt då själva uppför sig som en scalper. 7600 är ju hutlöst...
så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.
i så fall 600 extra? Rimligt anser jag.
så hutlöst är det väl ändå inte? Konsol 5990 + handkontroll 699 sen en gratis frakt på det. Nu vet jag inte vad de har för fraktavtal etc. de kanske är litet företag, så räkna högt 200 SEK.
Då är väl frakten inte gratis. Vet inte vad definitionen av scalper är men det e ju tydligt dom vill ha marginal på de ps5 de lyckats få tag på. Det man får är snarare garantin om en obruten förpackning.
Ooooh the drama!
Då är väl frakten inte gratis. Vet inte vad definitionen av scalper är men det e ju tydligt dom vill ha marginal på de ps5 de lyckats få tag på. Det man får är snarare garantin om en obruten förpackning.
helt rätt, gömd frakt snarare är väl rätt. i de flesta fall är frakten aldrig gratis, bara gömd i TG på det man köper.
Dessutom fick man rabatt på nästa köp på 370:- vilket skulle kunna användas till ett spelköp. Och spel behöver man ju ändå så priset var inte helt galet. Men har man lite is i magen kan man komma billigare undan givetvis.
Vet inte hur du räknar...
PS5 - 5990kr
Extra kontroll - 579kr via prisjakt
Frakt brukar för det mesta vara gratis annars 99kr. Så 1000kr mer än vad det ska kosta. Scalpers är en sak, men butiker bör fan inte ta mer än rekommenderat pris.
Blir ganska mycket mer speciellt om man inte tänkt skaffa en extra handkontroll från början men blir tvungen för man vill ha maskinen. Hade ju hellre velat lägga de pengarna på ett spel istället.
Blir ganska mycket mer speciellt om man inte tänkt skaffa en extra handkontroll från början men blir tvungen för man vill ha maskinen. Hade ju hellre velat lägga de pengarna på ett spel istället.
Rekommenderar en extra, de börjar strula VÄLDIGT lätt och snabbt. Haft min ps5 i 4 månader, kontrollen drar nu framåt…. Och jag är ingen galning som misshandlar mina handkontroller.
Vet inte hur du räknar...
PS5 - 5990kr
Extra kontroll - 579kr via prisjakt
Frakt brukar för det mesta vara gratis annars 99kr. Så 1000kr mer än vad det ska kosta. Scalpers är en sak, men butiker bör fan inte ta mer än rekommenderat pris.
699 på de butiker där de flesta köper sina ps5 (elgiganten, mediamarkt 699) webhallen 749, vem skulle ens handla från den butiken du nämner? Speciellt om de inte ens har ps5'an. Sen är jag för fri prissättning, efterfrågan får styra marknaden.
men visst ta bort frakten, sen lägg till 370 SEK rabatt som någon sa, helt rimligt.
Rekommenderar en extra, de börjar strula VÄLDIGT lätt och snabbt. Haft min ps5 i 4 månader, kontrollen drar nu framåt…. Och jag är ingen galning som misshandlar mina handkontroller.
Haft mina 2 sen release och ingen muppar, så vettefan.
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
699 på de butiker där de flesta köper sina ps5 (elgiganten, mediamarkt 699) webhallen 749, vem skulle ens handla från den butiken du nämner? Speciellt om de inte ens har ps5'an. Sen är jag för fri prissättning, efterfrågan får styra marknaden.
men visst ta bort frakten, sen lägg till 370 SEK rabatt som någon sa, helt rimligt.
Jag fick fri leverans från webhallen när jag fick min förbokade PS5:a i jan. Det brukar de och många andra normalt ha, när du köper för ett visst minimum belopp.
Verkar som att Sony inte tror att det skall lätta med tillgängligheten på konsoller i närtid i alla fall. Nu erbjuder de kunder i staterna att regga sig för att få en inbjudan till att köpa konsol till jul. Såklart är det bara kunder i US, men jag tänkte det kunde vara intressant att veta: https://www.xda-developers.com/sony-invite-playstation-5-holi...
Cyberphoto är Sveriges största butik för kameror och allt som hör dit så, jo varför skulle man inte beställ där det är billigast?
Ja alla tycker ju olika, scalpers står inte högt i kurs hos mig iaf. Företag som poängterar reglerna för att beställa pga scalpers, men själva tar överpris. Det är ju inget annat än dubbelmoral. Det var vad jag poängtera i första inlägget.
Sen ja jag är för en fri värld och allt det där. Men om priset är 5990kr och ska vara det i butik. Så ska butik sälja det för det med. Bara svinigt att försöka dölja det med ett slags paket. Niklas 13år som typ jobbat extra osv för att ha råd med den. Nä du Niklas, nu kostar den mer så du har inte råd med den. För att efterfrågan är som den är, eller ja mycket för att scalpers förstör marknaden. Så fri vet jag inte om den är.
Man får säga vada man vill om retrobutiken o dess ps5 priser, men snabb frakt var det iaf hade det hemma efter en dag med dhl
Tyvärr var det lite coil whine på maskinen men inget jag dör av låter mindre än en ps4 pro som var som en turbojet i vardagsrummet när man satte på den., kommer förmodligen fixa det när jag framöver installerar en extra nvme2 drive o maskinen.
Så kör ghost ot sushima för fulla muggar på den nu .
quod similis saporem blandeque coruscant
Jag är ändå förvånad över att konsolerna faktiskt legat kvar på ordinarie pris. När grafikkort närmast blivit dubbelt så dyra, i butik, mot rekommenderat pris så har konsolerna i princip stått still. PC marknaden är väl mer åt entusiastsidan och är mer villiga till att betala mer. Samtidigt tror jag inte det hade varit några problem för de större butikerna att t ex sälja PS5 för 7-8-9 tusen om de hade velat. Kan det vara Sony och MS som sätter press på butikerna att faktiskt ligga kvar på rätt prisnivå tro?
Jag är ändå förvånad över att konsolerna faktiskt legat kvar på ordinarie pris. När grafikkort närmast blivit dubbelt så dyra, i butik, mot rekommenderat pris så har konsolerna i princip stått still. PC marknaden är väl mer åt entusiastsidan och är mer villiga till att betala mer. Samtidigt tror jag inte det hade varit några problem för de större butikerna att t ex sälja PS5 för 7-8-9 tusen om de hade velat. Kan det vara Sony och MS som sätter press på butikerna att faktiskt ligga kvar på rätt prisnivå tro?
Ingen bryter bitcoins med konsoler.
1338 - One Step Above
Xbox Series X beställd och på väg. Det blev så tomt när jag behövde lämna tillbaka den till redaktionen när jag bytte jobb. Älskar den här tråden!
Härligt! P.S Det är kul att ha dig här.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Ingen bryter bitcoins med konsoler.
Så är det ju, på så sätt finns det inget värdeökande i en konsol. Men det är fortfarande en fråga om tillgång och efterfrågan tänker jag. Det finns ju mindre butiker som försöker lägga sig lite högre och fortfarande får sålt men trots det ligger de stora butikerna kvar samma pris.
Så är det ju, på så sätt finns det inget värdeökande i en konsol. Men det är fortfarande en fråga om tillgång och efterfrågan tänker jag. Det finns ju mindre butiker som försöker lägga sig lite högre och fortfarande får sålt men trots det ligger de stora butikerna kvar samma pris.
Skälet att korten tagit slut har dels varit pga global komponentbrist, men också då stora bitcoinföretag dammsuger marknaden.
1338 - One Step Above
Tack så jävla mycket jag fick ett samtal av mediamarkt idag om mitt ps5, ska hämta det senare
Grymt, när bokade du ditt?
30+ xbox series x inne hos webhallen nu för medlemmar. https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X
Hämtade ut mitt ps5 hos mediamarkt idag, beställdes 5/10. Väntar lite på min tur att få spela då grabben fick äran att inviga den med Astros playroom.
Hur beställde du? När jag kollar på MediaMarkts hemsida står det bara "fullbokad" och det går ej att boka.
Hur beställde du? När jag kollar på MediaMarkts hemsida står det bara "fullbokad" och det går ej att boka.
Du kan boka på plats i butik, betala hela beloppet vid bokningen. De uppskattar 2-3 veckors tid att få in dem.
Du kan boka på plats i butik, betala hela beloppet vid bokningen. De uppskattar 2-3 veckors tid att få in dem.
Fick du den nya varianten av ps5? Jag hämtade ut min 3dje ps5a igår.
Fick min på första på releasedagen.
Kan man fortfarande göra det? Någon som testat nyligen?
Kan man fortfarande göra det? Någon som testat nyligen?
min bror gjorde det drygt en vecka sen. dock ingen PS5 än.