Guide - så skriver du en medlemsrecension i forumet
Finns det någon bb-kods-"skrivarprogram"? Jag använder vanligtvis Visual Basic Code för att koda. Då visas text i fina färger när jag skriver mina koder. Finns det något plug in till VBC eller ett annat program som hanterar BB-kod? Blir lite tokig av att skriva långa artiklar med tabeller och listor. Har försökt att Google:a men misslyckats. Kanske bara jag som har problem med det
Finns det någon bb-kods-"skrivarprogram"? Jag använder vanligtvis Visual Basic Code för att koda. Då visas text i fina färger när jag skriver mina koder. Finns det något plug in till VBC eller ett annat program som hanterar BB-kod? Blir lite tokig av att skriva långa artiklar med tabeller och listor. Har försökt att Google:a men misslyckats. Kanske bara jag som har problem med det
BB koder brukar vara soppas specifikt för varje forum så känner tvek på den. Men du kan ju alltid göra en work around. Sätta din editor på att köra HTML och kör <BB> och sedan när du är färdig så kör du en find and replace på all <>. Inte smidigt men funkar
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
@Gurt: Bra! Men kan vi få .mp4 stöd nu?
Mycket vill ha mer.
Ser fram emot nästa Steam-tråd med bildspel som visar upp varje spel!
Trottoarkantssnubblande insjögangster.
Mycket vill ha mer.
Ser fram emot nästa Steam-tråd med bildspel som visar upp varje spel!
Seriöst, känns som .mp4 är standard på många andra sidor nu och Fz.se ligger några år efter i utveckling.
Bra idé! Tror det är bäst att börja med flairs, och sedan segmentera om det blir väldigt många.
Hej, hej ...
Jag tror det är dags att titta på detta nu. De flesta skriver inte ut vilken plattform det handlar om. Jag tror det skulle vara trevligt, för överskådlighetens skull - att snabbare kunna hitta vad man letar efter.
Det verkar tyvärr vara så att citatfunktionen inte funkar i forumet. :/
Alright, då vet jag. Tack för svar.
Ännu en dag i paradiset.
När jag försöker lägga till en bild i en recension står det: "Du har nått gränsen för antalet uppladdade bilder."
Försökte göra ett nytt inlägg, men samma sak igen. What to do?
Om jag har förstått det rätt så kan man ladda upp max 20 bilder per dag i forumet. Kanske har du uppnått den mängden?
Ännu en dag i paradiset.
Om jag har förstått det rätt så kan man ladda upp max 20 bilder per dag i forumet. Kanske har du uppnått den mängden?
Nope. Laddar som mest upp 5 bilder när jag gjorde min första recension och nästan alltid bara 1 bild i "Skärmdumpar från spel" tråden, om jag försöker lägga till bilder i det här inlägget så får jag samma felmeddelande.
Nope. Laddar som mest upp 5 bilder när jag gjorde min första recension och nästan alltid bara 1 bild i "Skärmdumpar från spel" tråden, om jag försöker lägga till bilder i det här inlägget så får jag samma felmeddelande.
Det finns ett par begränsningar i bilduppladdning: fem per inlägg och tjugo per dygn över hela siten/forumet. Ser ut som att du har fem uppladdade (men oanvända) bilder för detta inlägg, hälsar kodar-Johan. Vid 18-tiden i kväll ska du kunna slänga upp nya bilder.
Vi ska se över de här gränserna framöver.
Hur lägger man till en bildtext på en uppladdad bild?
[ img src="url"]bildtext[/img] verkar inte fungera, taggen är annorlunda: [imgf]
Prövade förut och det funkar inte på uppladdade bilder, kör med typ:
(center)(i)Bildtext under bilden(/i)(/center)
istället.
Ursäkta, gnälligt text, men det fattas fortfarande vilken plattform recensionerna gäller i rubrikerna på majoriteten av inlägg. Jag skippar läsa just av den anledningen eftersom det blir ett ytterligare moment, speciellt när man sitter med mobilen. Går det att göra någonting åt det?
Ursäkta, gnälligt text, men det fattas fortfarande vilken plattform recensionerna gäller i rubrikerna på majoriteten av inlägg. Jag skippar läsa just av den anledningen eftersom det blir ett ytterligare moment, speciellt när man sitter med mobilen. Går det att göra någonting åt det?
Sent svar - sorry!
Vi ska se om det går att enkelt lägga till en "Testat på"- eller plattformstagg i betygsrutan. Där är man ju ändå inne och rotar när man skriver. Nu är kodar-Johan sjuk, men jag tar det vid tillfälle.