EA köper Bioware och Pandemic
Arbetslösheten var på väg ner redan när sossarna var vid makten samt så fifflade högern med siffrorna hur stor arbetslösheten var. När dom tog över var det helt plötsligt drygt hälften så många som var öppet arbetslösa än vad dom sa innan.
Japp, arbetslösheten sjönk på grund av en högkonjunktur som började INNAN moderaterna verkställde sina förändringar. Jag säger inte att det är sossarna vi har att tacka, utan snarare de internationella konjuktursvägningarna.
Det ska bli intressant att se vem som får skulden för konjunkturnedgången som med viss sannolikhet kommer innan nästa val...
satt och tittade på det officiella nwn2 forumet och såg en låst tråd "EA buys Bioware"
Hahaha galen konspirationsnöt eller troll tänkte jag och surfade vidare utan att titta på tråden, styr min dator mot FZ och ve och fasa möts man av det här.
Framtiden ser mörk ut för kvalitets spel : \
"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"
hansen, du frågade vad MIcrosoft har monopol på..
Err få se: Browsers, OS med mera.
Allting som Microsoft lägger in i sitt OS får de en stor monopol, tom WMP och WMM används ofta fast båda de är sämst.
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
Min första reaktion är "ohnoes dem hwores willz eat all de yummy cookys" Dvs " åh nej betyder det här att Bioware kommer aldrig mer kunna släppa sina underbart fantastiska rollspel?"
Men tänker man efter.. det behöver inte betyda att världar går under pga EA, faktum är att med deras ekonomi kanske dom kan föra något gott med sig, så länge dom håller fingrarna borta från Biowares skapande.. (man kan väl hoppas?) =P
-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.
Min åsikt är att det kommer gå som för Westwood, dvs avhopp och EA kommer till slut bara att äga franchiserna, inte kunskapen/skickligheten... Sedan kommer avhopparna göra sina andliga uppföljare till spelen vars namn de inte har rätt till längre...
En sorgens dag för rollspel!:down:
To boldly go where everyone's been before.