Världens bästa skurk – Vi har en vinnare!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Anledningen är väl det uppenbara?

Om det varit så uppenbart så hade jag väl inte frågat?

Medlem

Arthus är min favoritskurk oavsett!

Medlem
Skrivet av Loxus:

Om det varit så uppenbart så hade jag väl inte frågat?

Det uppenbara att röstningsresultatet är ett faktum.

Medlem

Gaunter O'Dimm borde vunnit. Men fattar att han inte är ett hushållsnamn direkt. Gratulationer till GLaDOS!

Medlem

Som skurk är ju Bowser svag, dock väldigt känd... Och på något sätt är han ju synonym med TV-spelsboss.
Som onding i spel kommer jag nog alltid hålla Sephiroth väldigt högt. Han var ju läskig på riktigt, och den enda fienden i ett spel som fått mig att känna mig helt tom och uppgiven... ... En känsla som jag fortfarande bär med mig såhär ca 25 år senare...

Medlem

GlaDOS.... se där! Ja, varför inte. En värdig vinnare


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det uppenbara att röstningsresultatet är ett faktum.

Om du inte förstår frågan kanske du ska vara tyst?

Medlem

Jag är så kluven till hela omröstningen. Jag menar, redan från start var det lite oklart vad kriterierna för "världens bästa skurk" egentligen var. Mest känd? Mest unik? Mest ikonisk? Roligast? Mest episk? Mest tonsättande? Bäst skrivna karaktär? Bäst person (fiktiv eller inte) som skurk? Eller var det bara random vem som man av någon anledning tyckte passade. Bowser är förvisso troligen en av de mest kända och kanske på ett sätt ikoniska, men verkligen inte "världens bästa skurk" på något plan alls. Där var det flera som var "bättre" än honom som försvann redan i 16-delsfinalerna.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Om du inte förstår frågan kanske du ska vara tyst?

Nej tack. Du frågade varför han är i final och jag svarade.

Medlem

Min favorit var Le Chuck, men åkte ur mot GLaDOS.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Värdig vinnare, nu väntar vi bara på nästa del. Katastrof att sitta på en så lyckad och älskad spelserie och inte göra en uppföljare.

Bossfighterna som Kojima står bakom har alltid varit speciella och minnesvärda, med betydligt mera karisma än sköldpaddan, men går man bara på hur många som känner igen han så förstår jag att han kom tvåa. Då kan jag tycka att det var roligare att t ex ordbattla som pirat, enligt min ödmjuka åsikt.

Medlem

Helt rätt!
Cake!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Loxus:

Varför är ens fåntratten Bowser i finalen?

Om du följt "tävlingen" så borde det vara ganska uppenbart.
Många gillar honom som skurk. Svårare är det inte.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Dödgrävaren

Jon Irenicus kommer alltid vara min bästa bad guy, en tragisk och bruten karaktär på många sätt. Men memes vinner i dagens värld.

Medlem
Skrivet av jonis:

Efter att Shodan åkte ur är jag nöjd med resultatet.

Shodan är klart en mer Evil Ai men jag gillar humorn och karaktären med GLaDOS mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Dags att göra en tävling då om världens bästa hjälte?
Eller det kanske är för klyschigt..
Men världens bästa sidekick? Och det kan ju gälla sidekicks både på onda och goda sidan

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag är så kluven till hela omröstningen. Jag menar, redan från start var det lite oklart vad kriterierna för "världens bästa skurk" egentligen var. Mest känd? Mest unik? Mest ikonisk? Roligast? Mest episk? Mest tonsättande? Bäst skrivna karaktär? Bäst person (fiktiv eller inte) som skurk? Eller var det bara random vem som man av någon anledning tyckte passade. Bowser är förvisso troligen en av de mest kända och kanske på ett sätt ikoniska, men verkligen inte "världens bästa skurk" på något plan alls. Där var det flera som var "bättre" än honom som försvann redan i 16-delsfinalerna.

Tack, precis hur jag känner.

Medlem
Skrivet av lonian:

Shodan är klart en mer Evil Ai men jag gillar humorn och karaktären med GLaDOS mer.

Du har rätt. Nu känner jag mig än mer tillfreds med resultatet. GLaDOS har hela paketet, Shodan är through and through pure eeeeevil.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Tassel:

Om du följt "tävlingen" så borde det vara ganska uppenbart.
Många gillar honom som skurk. Svårare är det inte.

Det blir väl det som är "problemet" med en så vag omröstning - det finns liksom inte så många sakliga kriterier som kan användas för att jämföra. Gillar du en skurk (eller karaktär i allmänhet) så gör du, gillar du denne inte så är det inte så mycket mer med det. Ingen kan ju direkt säga att du har "fel" för att du tycker om/inte tycker om en karaktär. Sen vilka ramar du använder för att tycka att någon/någonting är bra eller dåligt, om inga referensramar finns, det blir ju upp till dig.

Sen kan det bli intressanta diskussioner kring vilka karaktärsdrag som blir relevanta för folk i en bra/dålig karaktär (eller specifikt skurk). Men det känns som att lite för många fokuserar bara på resultatet av omröstningen snarare än varför folk röstar som de gör.

Med det inte sagt att jag inte heller tycker det är helt obegripligt att en del är så jäkla omtyckta. 😅 Arthas har i min värld inget att göra i närheten av finalen här, exempelvis - maken till platt, tråkig och ooriginell karaktär får man leta efter, och det som nästan skaver mest är hur löjligt pretentiöst skapad och skriven han är. (I likhet med många av Blizzards andra karaktärer, kan jag tycka.) Men det är uppenbarligen många som inte håller med, och det är ju okej det också.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Glados en karaktär man glömde bort lika fort efter man spelade klart spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Glados en karaktär man glömde bort lika fort efter man spelade klart spelet.

GLaDOS är en av de mer minnesvärda karaktärerna i spelvärlden, så du håller kanske på och blir dement? Borde kolla upp det där.

Medlem

Sista bumpen för revansch-omröstningen (där du bara får 1 röst)

1. Tråden


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Värdig vinnare! Nu känner jag för att spela om Portal igen Det var länge sedan!

12
Skriv svar