Man är fan inte säker ens i sitt eget hem...!

Youtube-proffs

Katastrof att det skall behöva vara såhär. Väldigt obehagligt om något, jag hade ringt polisen direkt.

Tycker även du skall lägga upp bilden här som du tog. Hade gärna velat se den.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

lås!

Medlem
Skrivet av Crunchy:
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det blir mer och mer sånt här. Sedan all onödig skadegörelse man hör om och dessutom kids som kastar sten på bussar och ambulanser?! Vad i helvete är det för fel på kidsen idag? Äckliga små äckel - Be att ert öde aldrig hamnar på min planhalva.

Ravenknight - Jag hade ALDRIG släppt iväg nissen innan polisen kom. Inte en chans. Nästa gång så göm dig och låt dem ta sig in...

Om man ger en inbrottstjuv en läxa på plats är ju nackdelen att de vet precis vart du bor - Det är ganska lätt att tända eld på ett hus eller hämnas på annat sätt. Jag skulle nog slå ihjäl personen i fråga och gjuta in honom i betonggolvet i källaren. I självförsvar.

Jag är medveten om att jag tar i men jag blir så jävla förbannad av folk som inte fattar vad som är ok och inte, folk som inte har någon respekt för vart gränsen går.

Alla kids gör dumma grejer men jag förstår inte hur du kom in på kids, du är medveten om att det var 50åringar som pillade runt?

Jag pratade om skadegörelse i form av att kasta sten på ambulanser och bussar - läs början av vad du citerat igen. Polisen har två av stenkastarna, båda 13 år. Där har du mina belägg.

Greger - det där med att gjuta in dem i golvet är ju pga att det är olagligt att döda inbrottstjuvar... Annars skulle jag såklart korsfästa dem på gräsmattan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Crunchy:
Skrivet av CastorFiber:

Jag tycker det blir mer och mer sånt här. Sedan all onödig skadegörelse man hör om och dessutom kids som kastar sten på bussar och ambulanser?! Vad i helvete är det för fel på kidsen idag? Äckliga små äckel - Be att ert öde aldrig hamnar på min planhalva.

Ravenknight - Jag hade ALDRIG släppt iväg nissen innan polisen kom. Inte en chans. Nästa gång så göm dig och låt dem ta sig in...

Om man ger en inbrottstjuv en läxa på plats är ju nackdelen att de vet precis vart du bor - Det är ganska lätt att tända eld på ett hus eller hämnas på annat sätt. Jag skulle nog slå ihjäl personen i fråga och gjuta in honom i betonggolvet i källaren. I självförsvar.

Jag är medveten om att jag tar i men jag blir så jävla förbannad av folk som inte fattar vad som är ok och inte, folk som inte har någon respekt för vart gränsen går.

Alla kids gör dumma grejer men jag förstår inte hur du kom in på kids, du är medveten om att det var 50åringar som pillade runt?

Jag pratade om skadegörelse i form av att kasta sten på ambulanser och bussar - läs början av vad du citerat igen. Polisen har två av stenkastarna, båda 13 år. Där har du mina belägg.

Greger - det där med att gjuta in dem i golvet är ju pga att det är olagligt att döda inbrottstjuvar... Annars skulle jag såklart korsfästa dem på gräsmattan.

Korsfästa...? Är inte det lite väl religiöst för dig? Kanske bättre att spika upp dem på en symbol av en atom, med extremiteterna vackert vridna så att de följer elektronernas banor...


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Korsfästa...? Är inte det lite väl religiöst för dig? Kanske bättre att spika upp dem på en symbol av en atom, med extremiteterna vackert vridna så att de följer elektronernas banor...

Korsfästning är ingen specifikt religiös företeelse...

Medlem

Det må så vara, men korset känns fortfarande som en religiös symbol, och det duger för att det inte ska kännas som typiskt Castor.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av Klfh:

Det må så vara, men korset känns fortfarande som en religiös symbol, och det duger för att det inte ska kännas som typiskt Castor.

Korsfästning är nog inte så poppis i "religösa" kretsar?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Jahopp ja... I stand corrected. Glöm att jag sa nått


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Klfh:

Det må så vara, men korset känns fortfarande som en religiös symbol, och det duger för att det inte ska kännas som typiskt Castor.

Korsfästning är nog inte så poppis i "religösa" kretsar?

Jorå! I Filippinerna korsfäster sig ett antal personer varje år. Hardcore kristen!

Inaktiv

Skulle fungera alldeles utmärkt med en skön fåtölj och ett hagelgevär.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Man blir så jävla arg på sånt här!
Nästa gång, greppa filmkameran istället och filma in, då måste dom för eller senare ta bort handen

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Klfh:

Det må så vara, men korset känns fortfarande som en religiös symbol, och det duger för att det inte ska kännas som typiskt Castor.

Korsfästning är nog inte så poppis i "religösa" kretsar?

Jorå! I Filippinerna korsfäster sig ett antal personer varje år. Hardcore kristen!

Förvisso men någonting säger mig att de hellre skulle äta chips och kolla på tv än att pyssla med det där.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

@Castor: Va? Säger du att chips och tv är kristet nu?

Medlem
Skrivet av lave:

@Castor: Va? Säger du att chips och tv är kristet nu?

Jag vill hellre påstå att det chips och tv är för mig, är religion för de kristna.
Onödigt men ack så skönt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

DEN kyrkan kan jag tänka mig att gå med i!

Medlem

Vi hade massa uteliggare som tog sig in i vår källare när jag bodde i Malmö på Lorensborg. De bröt sig in och snodde en madrass som vi hade i vårt förråd och pissade ner alla våra grejor vi hade där inne.

Youtube-proffs
Skrivet av c-row:

Vi hade massa uteliggare som tog sig in i vår källare när jag bodde i Malmö på Lorensborg. De bröt sig in och snodde en madrass som vi hade i vårt förråd och pissade ner alla våra grejor vi hade där inne.

Herregud, det låter som du snackar om råttor och ohyra när du pratar om dem.

Det här med uteliggare, jag har aldrig förstått men kan dem inte bara spara ihop till ett vapen.

Sedan så hänger de utanför en bank, lär sig rutinerna etc.

De rånar banken, om de klarar det så får dom massor med cash.
Misslyckas dem så blir det fängelse aka "semester" i Sverige på några år (du får PS3 , säng, eget rum etc SAMT sjukpenning när du sitter inne).

WIN WIN SITUATION?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Köp ett hagelgevär så har du ditt på det torra!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av c-row:

Vi hade massa uteliggare som tog sig in i vår källare när jag bodde i Malmö på Lorensborg. De bröt sig in och snodde en madrass som vi hade i vårt förråd och pissade ner alla våra grejor vi hade där inne.

Herregud, det låter som du snackar om råttor och ohyra när du pratar om dem.

Det här med uteliggare, jag har aldrig förstått men kan dem inte bara spara ihop till ett vapen.

Sedan så hänger de utanför en bank, lär sig rutinerna etc.

De rånar banken, om de klarar det så får dom massor med cash.
Misslyckas dem så blir det fängelse aka "semester" i Sverige på några år (du får PS3 , säng, eget rum etc SAMT sjukpenning när du sitter inne).

WIN WIN SITUATION?

Bah. En riktig uteliggare behöver inte vapen. Det räcker med lukten för att råna en bank. Men det är sant att det är Win-Win situation. De har det nog bättre i finkan än ute på gatan kalla september nätter...


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av c-row:

Vi hade massa uteliggare som tog sig in i vår källare när jag bodde i Malmö på Lorensborg. De bröt sig in och snodde en madrass som vi hade i vårt förråd och pissade ner alla våra grejor vi hade där inne.

Herregud, det låter som du snackar om råttor och ohyra när du pratar om dem.

Det här med uteliggare, jag har aldrig förstått men kan dem inte bara spara ihop till ett vapen.

Sedan så hänger de utanför en bank, lär sig rutinerna etc.

De rånar banken, om de klarar det så får dom massor med cash.
Misslyckas dem så blir det fängelse aka "semester" i Sverige på några år (du får PS3 , säng, eget rum etc SAMT sjukpenning när du sitter inne).

WIN WIN SITUATION?

Jag har mött många av Malmös uteliggare genom mitt arbete och de flesta av dem är mänskliga vrak som inte kan klara av det du beskriver. Fan, de flesta klarar knappt av att tala rent. Vi pratar folk med mångårigt blandmissbruk och psykiatriska sjukdomar här. De rånar knappast en bank.

Men visst hade de flesta av dem mått bättre i finkan, men det anses nog inte vara förenligt med den rådande samhällsandan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Som tur är så bor jag hemma med mina föräldrar. Kommer det en skummis får han en 45-70 i skallen


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Jösses vad arg jag är.

Sitter och småspelar vid datorn då jag märker att hunden börjar bli orolig. Då jag också lyssnar så hör jag det han hör. Någon står och mixtrar med dörren. Känner på handtaget, men slutar illa kvickt då hunden börjar skälla.

Jag hinner bara se en rygg som försvinner ner för brandtrappan, så jag sliter med mig en kamera och tar hissen ner (Jag bor i ett stort hus) och möter upp både fridstöraren och en av hans vänner som väntar nere gården.

Det visar sig hör och häpna varandes gubbar i 50-60 års åldern, den ene flyr på sin cykel illa kvickt och den andre försöker försvara sig med att han är Jehovas vittne. Först så vill han inte veta av att han varit uppe i huset, sedan börjar han komma med undanflykter men vill absolut inte vänta på Polis för att förklara sig utan piper iväg på sin cykel.

Det här är andra gången på två år som någon försöker ta sig in i min lägenhet. Den förra påstod sig vara reklamutdelare när jag öppnade dörren och undrade vad det var frågan om. Troligen går de runt i området som är ett av Malmös mest pensionärstäta och kollar läget.

Otur för dem att jag inte är en 80 årig tant med rullator men likväl blir jag förbannad för att något här skall kunna hända mitt på eftermiddagen.

Någon som har liknande erfarenheter?

Har en liknande story, dock var detta i stockholms förort och jag var ca 12 år.

Jag är ensam hemma kl 19.00 ungefär och det är rätt mörkt ute. Sitter å surfar lite och har ett stort fönster framför så jag ser ut mot vägen.

Sen rätt som de va så ser jag några grabbar går upp på vår garage uppfart som är snett neråt från mitt fönster(2 våningar). Jag kollar ju så klart och då ser dom mig. De va ju inga bilar hemma så dom kutar upp för garage uppfarten och går runt mot ytter dörren, ur min syn. Blir ju så klart skit skraj och springer snabbt som fan in i vardagsrummet och gömmer mig vid en stol. Hör hur dom testade handtaget på dörren men sen blir de tyst.

vågar inte röra mig ur fläcken och är så jäävla rädd, sitter där säkert i en halvtimme innan jag går och ringer te farsan.

sätter sina spår kan jag säga!

Inaktiv

Ett hus i närheten hade inbrott. Tjuvarna åkte taxi till platsen å använde sina riktiga namn å så.
Hon som bor där fick reda på de efter nåra timmar eller nått å tar en taxi hem. Tur hade hon för de va samma taxi som körde dit tjuvarna. Blir så jävla glad av sånt för fan va dom åkte dit på skiten. Till filippinerna med packet!

Rör sig ofta skumma idioter runt här, tänker alltid "ja har ju luftgeväret", å sen "visst fan skit också har de på landet". Tänker bara mer å mer på å ta hem de.

De e olagligt att "hota" en inbrottstjuv me ett luftgevär va?

Youtube-proffs
Skrivet av mirlamoooo:

De e olagligt att "hota" en inbrottstjuv me ett luftgevär va?

Aldrig lagligt att hota någon om du inte säger "gå bort annars skjuter jag!".

Har ju med din egen säkerhet att göra, du får agera så fort din säkerhet är kompromissad eller att du agerar i självförsvar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

men fan ja vill ju hålla kvar dom , så polisen kan komma...

Medlem

Det är inte så skumt att det är äldre personer, mest troligt några som varit kriminella större delen av sitt liv och inte vet nått annat. Det är inget försvar såklart, men hög ålder är inget underligt vad det gäller sånt här.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Inbrott i ett lägenhet med hund+människa. Man börjar undra hur fort de kommer åka in i snuthuset


signatur
Medlem
Skrivet av Martyzx:

Inbrott i ett lägenhet med hund+människa. Man börjar undra hur fort de kommer åka in i snuthuset

Jepp. Men som jag skrev i det första inlägget så tror jag att de var ute efter en av de många pensionärer som bor i området. Om Olga 87 år är hemma eller ej spelar ju inte någon roll om hon inte kan försvara sig. Fan, pack! Nå de har i alla fall inte kommit tillbaka.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Dra igång motorsågen och vråla sådär lagom psykopatiskt.

Det skulle nog skrämma iväg dem:D:up:


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av mirlamoooo:

men fan ja vill ju hålla kvar dom , så polisen kan komma...

Det är bara hålla kvar dom. Envarsgripande kallas det.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

12
Skriv svar