Värmländska Embracer släpper in Saudiarabien som storägare

Inaktiv

Va??? Människor ska väl vara mer värda än pengar kan jag tycka.

Inaktiv

Något som får mig att sätta Saudiarabien bland de värsta länderna är ju så klart allt som strider mot mänskliga rättigheter där men även det faktum att det är dödsstaff för homosexuella där.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Så var drar du gränsen? Vilka moraliska kriterier har du för att nåt ska bojkottas?

Jag kan inte se att Kinas värderingar är nämnvärt bättre än Saudis. Diktatur, polisstat med extremt hård kontroll av medborgare, godtyckligt rättsskipande, korruption, fiender till staten elimineras utan att lämna spår, vidrig syn på djur och natur.

Men även om Saudi skulle vara något värre är ju Kina ett värre hot mot resten av världen pga så otroligt mycket större ekonomisk makt och inflytande.

Att bojkotta Saudiarabien är så mycket lättare och man kan plocka enkla godhetspoäng. Men när det verkligen gäller, hur många är redo att bojkotta Kina?

Ja, det är svårt. Verkligen pest eller kolera. Helst skulle jag se att t ex Norska oljefonden investerade. Håller med om det du skriver om Kina men Kina är också beroende att väst köper produkter och tjänster av dem. Annars blir det omöjligt för den att hålla den tillväxttakt dom tänk sig och därför kan dom inte agera hursomhelst, då hade dom nog invaderar Taiwan vid det här laget. Saudiarabiens känns däremot svårare att påverka och deras ledarskikt verkar agera mer instabilt än Kinas. Därför tycker jag att man bör ha så lite att göra med dem som möjligt.

Medlem
Skrivet av lerb:

I den här tråden har vi:

1. Folk som gnäller
2. Folk som gnäller på de som gnäller
3. Folk som gnäller på de som gnäller på de som gnäller (a.k.a. jag)

Fan vad gnälligt.

Haha du har tyvärr rätt. Man vill ju inte vara en gnällspik men lite synd bara för jag har alltid gillat Embracer.

Medlem

Så hur blir det nu om något spel innehåller en kyss mellan två personer av samma kön?

123
Skriv svar