Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

MEG
Medlem

Uppenbart att de som kritiserar Thomas Arnroth inte riktigt vet vad de säger/skriver om och personangrepp brukar användas om man inte har något annat att ta till.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Arnroth är bästoman!!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Vem lärde Rune Lanestrand att använda datorer? Ack så bakom flötet, dags att packa ihop.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Håller sällan med dig Arnroth med att gå på personangrepp så där är förjävligt! Dags och lägga en brinnande påse med hundskit utanför dessa tokar?;)

Skägg.
10 Chambers

Samtidigt som det är kul att många stöttar Arnroth, även om de inte alltid håller med hans krönikor, kan vi väl hålla diskussionen på en lite högre nivå än att kalla folk töntar och idioter. Vi behöver ju liksom inte befästa folks bild av näthatande gamers


signatur
Medlem

Finns det folk som fortfarande tro dator/tv-spel är något bara barn o kids konsumera?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Dags för Siewert Öholm att rensa upp i dataträsket

Medlem

Feminister som angriper feminister?

*popcorn*

Medlem

Vem är Daniel Breitholtz?

Medlem

Jag fyller 41 om 2 veckor, och är en stolt gamer sedan -95. Dricker varken Jolt eller är oskuld. Det är 2015, är det inte dags att sudda bort den skeva bilden dessa personer har av oss som spelar?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Vem är Daniel Breitholtz?

En snubbe i 50-årsåldern som jobbar med musik åt kidsen

jag är 42 och oskuld för jag blir dissad av gothbrudar, och japanska tjejer med sjömansjacka... vägrar sänka mina krav.

Medlem

Våld och dödande påverkar alltid minst en individ, även om det är spel, Film, TV eller Nyheter, allt är en fråga om mental stabilitet och sitt eget samvete av moral och etik.

Att en psyksjuk unge som inte förstår rätt eller fel har ju en högre chans att ta efter GTA V och gå runt och döda folk lika mycket som ungen kan ta inspiration från dokumentärer av 11:e September och flyga ett plan in i en byggnad

All form av medier har en påverkan på oss människor, det är därför det är så populärt för det tillåter oss att känna känslor.

90% av alla människor jag har träffat som är gamers som mig skulle inte göra illa en fluga ens. Men Lanestrand har samma problem som Rasister har; Dom ser bara dom dåliga sakerna och inte dom goda.

Medlem

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av twilek:
Skrivet av Blazing_Angel:

Vem är Daniel Breitholtz?

En snubbe i 50-årsåldern som jobbar med musik åt kidsen

Okej han verkar vara en rätt sorglig människa isåfall.
Får intrycket att alla som jobbar inom musikbranschen är som honom cyniska idioter som älskar att trycka ner andra människor.

Medlem

hahaha han blockade mig tydligen på twitter, och det enda jag skrev var: "nämen hej stereotyp anno 1992" på hans inlägg om att han hade tydligen upprört 40åriga oskulder som hade druckit för mycket jolt cola eller något i den stilen .


signatur

God is dead

Medlem

"Nej till bron"-kommentaren är klockren. Diskussionsnivån och mentaliteten hos de här människorna är som hämtad ur den sketchen.

Medlem

Palla att ens hetsa upp sig för detta. "Dom där" människorna har alltid funnits o kommer alltid att göra det. Fakk dom .!

Medlem

Det roliga är ju att många av dom som klankar ner på spel o film inte säger ett skit om predikningar mm som glorifierar incest, kvinnoförtryck, mord och div annat. Vilken Molgan som är rätt Molgan är ett bråk där miljontals människor fått sätta livet till för.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Brukar vara så inom gaming samhället. När någon kommer med faktalösa påpekanden och attackerar det vi håller kärt så är det värt att skydda mot massan av ignorans vi kallar samhälle idag.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av schill:

Hur ska vi få slut på nätmobbing när både kändisar och politiker håller på med sånt?

Offentliga människor SKA föregå med ett gott exempel både i verkligheten och på nätet!

Kändisar är ju ofta kända just för att de är kassa människor. Politiker däremot borde veta bättre.

I övrigt så är bästa kommentaren "Nej till bron! Ingen bro, stoppa den!" Robert Gustavsson ftw!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Hoppas Bloodborne kommer med posten idag. Att det är försenat är betydligt mer upprörande än några tweets från Daniel Bwhateverholtz.

Inaktiv

Jag tycker inte om Arnroth något vidare men det är en jäkla låg nivå utav de andra att hålla på med sådant här.

Medlem

Jag tror inte människorna som sågar Arthroth utövar någon form av hobby eller nöje. Verka då inte så det! Eller så är de bara fruktansvärt bittra över sina svartvita och misslyckade liv!

Medlem
Skrivet av warh0g:

"Hej Daniel Breiholtz med förhoppning om att du slutar göra reklam för medioker musik och sell-outs. En ofin fråga. Får du betalt både från TV4 och de skivbolagen som tillverkar artisterna. Bättre betalt ju högre betyg du ger. Få lite perspektiv på tillvaron. Lämna jurystolen och fräscha upp din musiksmak genom att gå på lite festivaler ute i naturen och upptäcka den riktiga musikscenen där ute"

Jag tillför nog inte tråden mycket med den här kommentaren men jag kände att bara "tumme upp" inte riktigt räckte till.
Hade inte kunnat skriva det bättre själv, warhog!

Medlem

Lanestrand verkar ju bara helt blåst i skallen.

Medlem

Tror faktiskt inte att Breitholtz någonsin har producerat någon musik, han är en före detta talangscout och manager, inget annat.

Tycker det här känns mest som desperata försök av en föredetting att sno åt sig mediautrymme på andras bekostnad, utan Idol är han ingenting.

Medlem

Daniel låter extrem salty.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Eftersom jag är tvingad till Tv-Avgift när jag absolut inte utnyttjar något från Public Service vill jag att
Arnroth får ta hela slanten o stanna i TV-Rutan tills han inte orkar mer.
Jag betalar ju reda för en massa skräp som jag inte vill själv ska finnas på TV, men jag tvingar inte bort något av det. Försvinner Arnroth anser jag att Public Service inte gör sitt jobb.

Medlem
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skriv svar