Arnroths krönika – Säger Notch farväl till Minecraft?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av cinort:

Ett atomkrig är på sin plats. Vi behöver börja om från stenåldern. För mycket pengakåta judar i USA.

Och vad har du för problem? Riktigt obehaglig kommentar. Rasism hör inte hemma här. Saknar tyvärr befogenhet att ta bort kommentarer, men vore det min sida hade du rykt direkt.

Kommentar raderad, avsändare avstängd.

Kanske lite väl överdrivet och odemokratiskt.

Med tanke på att du själv har ett par varningar i bagaget har vi nog lite olika syn på vad som är ok att skriva på vår sajt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Thomas Arnroth:
Skrivet av cinort:

Ett atomkrig är på sin plats. Vi behöver börja om från stenåldern. För mycket pengakåta judar i USA.

Och vad har du för problem? Riktigt obehaglig kommentar. Rasism hör inte hemma här. Saknar tyvärr befogenhet att ta bort kommentarer, men vore det min sida hade du rykt direkt.

Kommentar raderad, avsändare avstängd.

Kanske lite väl överdrivet och odemokratiskt.

Med tanke på att du själv har ett par varningar i bagaget har vi nog lite olika syn på vad som är ok att skriva på vår sajt.

Varningar är en sak, avstängning nåt helt annat. Det känns som att, bara för att en ansedd person gapade rasism så kände du ett behov av att visa dig solidarisk och tydliggöra att denna sida inte tolererar rasism. Hans inlägg var fullständigt menlöst i sammanhanget, men det var inte underbyggt av rasism. Klumpigt uttryckt är också nånting man kan anklaga hans inlägg för.

Att du nu motargumenterar mig med att jag har varningar i hopp om att försöka mindervärdesgöra min kommentar är riktigt löjlig. Då kan jag lika gärna säga att din mamma har tuktat dig när du var liten, så dina åsikter och argument är också intetsägande.

Som jag sa. Att stänga av en användare i syfte att verka solidarisk (uppfattar jag det som) är ganska löjligt.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Varningar är en sak, avstängning nåt helt annat. Det känns som att, bara för att en ansedd person gapade rasism så kände du ett behov av att visa dig solidarisk och tydliggöra att denna sida inte tolererar rasism. Hans inlägg var fullständigt menlöst i sammanhanget, men det var inte underbyggt av rasism. Klumpigt uttryckt är också nånting man kan anklaga hans inlägg för.

Att du nu motargumenterar mig med att jag har varningar i hopp om att försöka mindervärdesgöra min kommentar är riktigt löjlig. Då kan jag lika gärna säga att din mamma har tuktat dig när du var liten, så dina åsikter och argument är också intetsägande.

Som jag sa. Att stänga av en användare i syfte att verka solidarisk (uppfattar jag det som) är ganska löjligt.

Han sa "pengakåta judar" och att det behövdes ett nytt atomkrig. Den sortens kommentarer är förbi det oacceptabla med flera mil. Förstår inte hur någon kan försvara sådana puckade, antisemitiska kommentarer som verkar vara helt bortkopplade från verkligheten. Om man inte har tillräckligt med common sense att inte skriva sånt är det lika bra att man inte skriver alls. Vill man skriva sånt finns alltid /pol/

EDIT: Det är så klart hans rätt att uttrycka sig på det sättet, men det är också FZ:s fulla rätt att banna honom och alla andra som postar sådant.

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Varningar är en sak, avstängning nåt helt annat. Det känns som att, bara för att en ansedd person gapade rasism så kände du ett behov av att visa dig solidarisk och tydliggöra att denna sida inte tolererar rasism. Hans inlägg var fullständigt menlöst i sammanhanget, men det var inte underbyggt av rasism. Klumpigt uttryckt är också nånting man kan anklaga hans inlägg för.

Att du nu motargumenterar mig med att jag har varningar i hopp om att försöka mindervärdesgöra min kommentar är riktigt löjlig. Då kan jag lika gärna säga att din mamma har tuktat dig när du var liten, så dina åsikter och argument är också intetsägande.

Som jag sa. Att stänga av en användare i syfte att verka solidarisk (uppfattar jag det som) är ganska löjligt.

Han sa "pengakåta judar" och att det behövdes ett nytt atomkrig. Den sortens kommentarer är förbi det oacceptabla med flera mil. Förstår inte hur någon kan försvara sådana puckade, antisemitiska kommentarer som verkar vara helt bortkopplade från verkligheten. Om man inte har tillräckligt med common sense att inte skriva sånt är det lika bra att man inte skriver alls. Vill man skriva sånt finns alltid /pol/

EDIT: Det är så klart hans rätt att uttrycka sig på det sättet, men det är också FZ:s fulla rätt att banna honom och alla andra som postar sådant.

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

-Titta på mig Arnroth, jag är supersolidarisk och en fantastisk människa, respektera mig, snälla.

Detta är i ett nötskal vad killen är förbannad på:

Medlem

Det här är ju inte acceptabelt Arnroth och Fz! Ni kan inte börja lägga upp krönikan på lördagen! Ni gav mig nästan hjärtinfarkt en sekund där, trodde redan helgen var över!

Medlem

Jag önskar att jag hade 18 miljarder kronor :'(

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Varningar är en sak, avstängning nåt helt annat. Det känns som att, bara för att en ansedd person gapade rasism så kände du ett behov av att visa dig solidarisk och tydliggöra att denna sida inte tolererar rasism. Hans inlägg var fullständigt menlöst i sammanhanget, men det var inte underbyggt av rasism. Klumpigt uttryckt är också nånting man kan anklaga hans inlägg för.

Att du nu motargumenterar mig med att jag har varningar i hopp om att försöka mindervärdesgöra min kommentar är riktigt löjlig. Då kan jag lika gärna säga att din mamma har tuktat dig när du var liten, så dina åsikter och argument är också intetsägande.

Som jag sa. Att stänga av en användare i syfte att verka solidarisk (uppfattar jag det som) är ganska löjligt.

Han sa "pengakåta judar" och att det behövdes ett nytt atomkrig. Den sortens kommentarer är förbi det oacceptabla med flera mil. Förstår inte hur någon kan försvara sådana puckade, antisemitiska kommentarer som verkar vara helt bortkopplade från verkligheten. Om man inte har tillräckligt med common sense att inte skriva sånt är det lika bra att man inte skriver alls. Vill man skriva sånt finns alltid /pol/

EDIT: Det är så klart hans rätt att uttrycka sig på det sättet, men det är också FZ:s fulla rätt att banna honom och alla andra som postar sådant.

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

-Titta på mig Arnroth, jag är supersolidarisk och en fantastisk människa, respektera mig, snälla.

Detta är i ett nötskal vad killen är förbannad på:

https://www.youtube.com/embed/hVEYk98xsSQ

Du läser in så mycket i mitt agerande så jag inte ens vet vad jag ska bemöta, eller om det har någon som helst betydelse.


signatur
Inaktiv

Test

Mitt inlägg försvann.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

En hel massa antaganden där. Jag repeterar; han sa "pengakåta judar" inte "zionister" eller någonting annat. Uttrycket är antisemitiskt hur man än ser på det, den där politiska infallsvinkeln är att tänja det mikroskopiskt tunnt. Att du också tycker det är "tydligt" varför han stängdes av har inget med saken att göra, det är bara en massa antaganden.

Lite mystiskt att du tycker folk är "propagandapiskade" bara för att de inte tolererar skitsnack, rasism, etc

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

En hel massa antaganden där. Jag repeterar; han sa "pengakåta judar" inte "zionister" eller någonting annat. Uttrycket är antisemitiskt hur man än ser på det, den där politiska infallsvinkeln är att tänja det mikroskopiskt tunnt. Att du också tycker det är "tydligt" varför han stängdes av har inget med saken att göra, det är bara en massa antaganden.

Lite mystiskt att du tycker folk är "propagandapiskade" bara för att de inte tolererar skitsnack, rasism, etc

Carl kan bemöta mina antaganden, men han vet inte vad han ska bemöta. Inte mitt fel. Hade killen blivit avstängd om han hade skrivit "pengakåta svennar"?

Medlem

Jag har svårt att förstå hur Microsoft kan tycka att Mojang är värt sådana fantasisummor?

Hur mycket pengar drar Minecraft in per år? det känns som att det behövs 20-25 år att få tillbaka pengarna förutsatt att spelet kommer att fortsätta dra in lika mycket pengar som nu.

Notch ser väl troligen att det inte blir bättre än vad det är nu och säljer medan företaget är värt som mest och kan göra precis vad han vill sen.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

En hel massa antaganden där. Jag repeterar; han sa "pengakåta judar" inte "zionister" eller någonting annat. Uttrycket är antisemitiskt hur man än ser på det, den där politiska infallsvinkeln är att tänja det mikroskopiskt tunnt. Att du också tycker det är "tydligt" varför han stängdes av har inget med saken att göra, det är bara en massa antaganden.

Lite mystiskt att du tycker folk är "propagandapiskade" bara för att de inte tolererar skitsnack, rasism, etc

Carl kan bemöta mina antaganden, men han vet inte vad han ska bemöta. Inte mitt fel. Hade killen blivit avstängd om han hade skrivit "pengakåta svennar"?

För "svennar" är ju en komponent ur diverse hatuttryck mot en folkgrupp som blivit utsatt för förtryck, förföljelse, och förintelsen. Fullt jämförbart.

Idiot.

Så vi ska dela upp världens grupper efter deras martyrstatus och ha olika samhällsregler beroende på hur synd det var om ens förfäder? Det är precis det där som är problemet. Det finns mängder med grupper som har blivit utsatta som ingen bryr sig ett skit om mer än nån annan.

Tack för att du kallar mig idiot. Säger mer om dig än mig.

Medlem

Själv så förstår jag inte det stora i Minecraft.
Är inte Minecraft typ en lättprogrammerad spelmotor som är baserad på Lego?

Skulle väl gissa på att Microsoft skulle vilja göra spelet till deras maskot i framtiden och låsa ner det till Xbox för att öka försäljningen av konsolen. Ett ansikte utåt kan vara riktigt bra för framtida försäljning av deras varumärke.

Inaktiv
Skrivet av Fearnox:

Själv så förstår jag inte det stora i Minecraft.
Är inte Minecraft typ en lättprogrammerad spelmotor som är baserad på Lego?

Skulle väl gissa på att Microsoft skulle vilja göra spelet till deras maskot i framtiden och låsa ner det till Xbox för att öka försäljningen av konsolen. Ett ansikte utåt kan vara riktigt bra för framtida försäljning av deras varumärke.

Insiders säger att MS inte har planer på att låsa in det. De ska använda sina resurser för att låta fenomenet froda på varenda enhet som finns.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Carl kan bemöta mina antaganden, men han vet inte vad han ska bemöta. Inte mitt fel. Hade killen blivit avstängd om han hade skrivit "pengakåta svennar"?

Du kom in på någonting där som jag har intresserat mig för de senaste dagarna. Varför är vit makt sett som mer negativt än svart makt? Varför är det hemskare att säga neger/arab/blatte etc än svenne? Jag tror starkt på att de har med normer att göra. Svenskar och vita ses som normen medans alla andra är avvikande, därför är det en sådan uppfattad obalans. Eftersom det är avvikande så är det lättare att finna det gemensamt och enas kring det, ett bra exempel är homosexualitet och andra avvikande sexualiteter som har en stark kultur bakom sig och är en enad grupp människor medan vita och heterosexuella inte har samma behov eftersom vi redan är normen. Detta är också skälet till varför det inte finns några straight pride parader och varför white power-rörelsen ses som den gör, men det är helt off-topic.

Din fråga var om han hade blivit bannad om han hade sagt "pengakåta svennar". I ett perfekt och jämlikt samhälle, ja. Det tror jag definitivt. Men i dagsläget så tror jag inte det uttrycket har mycket kraft till att kränka eller såra, även om det var syftet. Kort sagt - jag vet inte. De ända som vet är de som styr och ställer här.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Fearnox:

Själv så förstår jag inte det stora i Minecraft.
Är inte Minecraft typ en lättprogrammerad spelmotor som är baserad på Lego?

Skulle väl gissa på att Microsoft skulle vilja göra spelet till deras maskot i framtiden och låsa ner det till Xbox för att öka försäljningen av konsolen. Ett ansikte utåt kan vara riktigt bra för framtida försäljning av deras varumärke.

Insiders säger att MS inte har planer på att låsa in det. De ska använda sina resurser för att låta fenomenet froda på varenda enhet som finns.

Känns som att det skulle vara något som sägs för att få köpa spelet av utvecklarna. Vi får väl se hur det ser ut om 3 år. Jag tror att dom kan tjäna mycket på basenhetsförsäljning och att spelet fungerar bäst på deras maskiner.

Jag kanske är för konspiratorisk

Måste fortsätta med att säga att dom kan köra samma system som lego.

Star Wars Minecraft, Barbie Minecraft(rosa bitar, ponnies etc), Halo Minecraft med olika bitar och funktioner för bitarna. Kan nog sälja en hel del framöver tillsammans med exklusivitet på Xbox/Windows phone

Medlem
Skrivet av boota:

vad jag har förstått äger inte mojang minecraft, och skulle i så fall inte ingå i affären. stämmer det?

Stämmer mycket bra. Notch äger Minecraft. Inte Mojang, du kan se det som att Mojang har en licens för att göra minecraft. (Ungefär som lego med sagan om ringen).

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Carl kan bemöta mina antaganden, men han vet inte vad han ska bemöta. Inte mitt fel. Hade killen blivit avstängd om han hade skrivit "pengakåta svennar"?

Du kom in på någonting där som jag har intresserat mig för de senaste dagarna. Varför är vit makt sett som mer negativt än svart makt? Varför är det hemskare att säga neger/arab/blatte etc än svenne? Jag tror starkt på att de har med normer att göra. Svenskar och vita ses som normen medans alla andra är avvikande, därför är det en sådan uppfattad obalans. Eftersom det är avvikande så är det lättare att finna det gemensamt och enas kring det, ett bra exempel är homosexualitet och andra avvikande sexualiteter som har en stark kultur bakom sig och är en enad grupp människor medan vita och heterosexuella inte har samma behov eftersom vi redan är normen. Detta är också skälet till varför det inte finns några straight pride parader och varför white power-rörelsen ses som den gör, men det är helt off-topic.

Din fråga var om han hade blivit bannad om han hade sagt "pengakåta svennar". I ett perfekt och jämlikt samhälle, ja. Det tror jag definitivt. Men i dagsläget så tror jag inte det uttrycket har mycket kraft till att kränka eller såra, även om det var syftet. Kort sagt - jag vet inte. De ända som vet är de som styr och ställer här.

Min uppfattning har kommit att bli samma, fast tvärtom. Alla andra (i allmänhet och i vårat samhälle) relaterar till varandra, medans det finns den där vite mannen. En man från mellanöstern som står bakom svenskar i en specifik fråga är köpt, men en svart man som står bakom asiater i en specifik fråga kan relatera. Vita kan aldrig riktigt förstå rasism, medans alla andra raser vet exakt vad det innebär och är experter på att peka ut det. Detta är ett stort problem enligt mig, för det dödar den vites möjligheter att kunna debattera i ämnet (så länge man inte bara håller med såklart).

Att du uppfattar vita som normen i Sverige är inte så konstigt, det är normen rent rasmässigt. Åk på semester till Tanzania, så märker du att du är långt ifrån normen. Åker du ut på landet så blir du uttittad, är du inne i stan så är du ett härligt rånbyte.

Nu lämnar vi ämnet ännu mer, men men.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Min uppfattning har kommit att bli samma, fast tvärtom. Alla andra (i allmänhet och i vårat samhälle) relaterar till varandra, medans det finns den där vite mannen. En man från mellanöstern som står bakom svenskar i en specifik fråga är köpt, men en svart man som står bakom asiater i en specifik fråga kan relatera. Vita kan aldrig riktigt förstå rasism, medans alla andra raser vet exakt vad det innebär och är experter på att peka ut det. Detta är ett stort problem enligt mig, för det dödar den vites möjligheter att kunna debattera i ämnet (så länge man inte bara håller med såklart).

Att du uppfattar vita som normen i Sverige är inte så konstigt, det är normen rent rasmässigt. Åk på semester till Tanzania, så märker du att du är långt ifrån normen. Åker du ut på landet så blir du uttittad, är du inne i stan så är du ett härligt rånbyte.

Nu lämnar vi ämnet ännu mer, men men.

Det är väldigt komplicerat och kontextuellt, och det finns inte ett universellt svar. Det du tog upp ang. Tanzania skulle jag vilja säga är ett resultat av den vita normen. Även om det inte är majoriteten i ett land kan de fortfarande uppstå som normen ur ett globalt perspektiv på grund av vår världshistoria. Sen håller jag inte riktigt med om att vi inte kan förstå rasism. Jag försöker alltid se människor som människor istället för ras. utan fördomar, så gott jag kan. Det är då det är enkelt att se, även om vissa fall kan vara extremt subtila. Som sagt, det är ett svårt ämne men jag tror fortfarande jag har helt rätt i att säga att alla människor bör behandlas lika oavsett vad. Döm efter varje individs ord och handlingar, allt det där göttiga.

Medlem

Seriöst, om någon skulle erbjuda mig 2miljarder dollar för något jag skapat, så skulle jag sälja det.. inget snack om saken.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av Owro:

Jag tycker inte att det är så konstigt att Notch har valt att sälja Mojang. Jag vet inte mycket om honom, men om jag hade varit i samma sits så hade jag nog också funderat i samma banor. Och inte på grund av pengarna. Även om det är en enorm summa.

Jag skulle tycka det vore intressant att veta hur pengarna hanteras och vad som händer med de anställda. Särskilt då jag umgicks en hel del med Jens Bergensten då vi studerade.

Svårt att tro att någon kommer hamna på gatan och behöva tigga sig till mat och husrum.

Jag inser att min post kanske gav fel intryck. Jag undrade bara lite hur företaget blir påverkat av uppköpet. Jag har själv varit med om att företaget jag har jobbat på har köpts upp. Det är en lite annorlunda situation, men för oss var det mest småsaker ändrades. Vi fick t.ex. ett nytt tidsrapporteringssystem. Jag tror att de kommer att arbeta på i stort sett som vanligt.

Medlem

Notch är ju som det låter mer en entreprenör. Han gillar att skapa nått men sen när det väl rullar så vill han komma bort ifrån det och fokusera på det han tycker om. Hoppas han finner sin inspiration och fokus igen. Lycka till Markus Persson!

Inaktiv
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Min uppfattning har kommit att bli samma, fast tvärtom. Alla andra (i allmänhet och i vårat samhälle) relaterar till varandra, medans det finns den där vite mannen. En man från mellanöstern som står bakom svenskar i en specifik fråga är köpt, men en svart man som står bakom asiater i en specifik fråga kan relatera. Vita kan aldrig riktigt förstå rasism, medans alla andra raser vet exakt vad det innebär och är experter på att peka ut det. Detta är ett stort problem enligt mig, för det dödar den vites möjligheter att kunna debattera i ämnet (så länge man inte bara håller med såklart).

Att du uppfattar vita som normen i Sverige är inte så konstigt, det är normen rent rasmässigt. Åk på semester till Tanzania, så märker du att du är långt ifrån normen. Åker du ut på landet så blir du uttittad, är du inne i stan så är du ett härligt rånbyte.

Nu lämnar vi ämnet ännu mer, men men.

Det är väldigt komplicerat och kontextuellt, och det finns inte ett universellt svar. Det du tog upp ang. Tanzania skulle jag vilja säga är ett resultat av den vita normen. Även om det inte är majoriteten i ett land kan de fortfarande uppstå som normen ur ett globalt perspektiv på grund av vår världshistoria. Sen håller jag inte riktigt med om att vi inte kan förstå rasism. Jag försöker alltid se människor som människor istället för ras. utan fördomar, så gott jag kan. Det är då det är enkelt att se, även om vissa fall kan vara extremt subtila. Som sagt, det är ett svårt ämne men jag tror fortfarande jag har helt rätt i att säga att alla människor bör behandlas lika oavsett vad. Döm efter varje individs ord och handlingar, allt det där göttiga.

Kontextuellt betyder att det är i sammanhanget. Jag sa inte att vita inte kan förstå rasism, vad jag menade var att det argumentet används i debatter för att tysta vita; för att vinna argument.

Anledningen att jag tog upp Tanzania är för att en polare gifte sig med en kvinna där. Självklart har han träffat mängder med kärleksfulla och härliga människor där nere (han gifte sig trots allt ), men han har också stött på riktigt hat. Hat pga att han är vit. Att kalla det den vita normen och på något sätt få det att låta som att det är vitas fel att de är hatade känns jävligt fel faktiskt. Andra individers handlingar i historien är lika mycket mitt ansvar som nån annans.

Gällande inlägget som gjorde att en snubbe blev avstängd. Jag gjorde tydligt att det var min uppfattning av varför han blev det, inte att det var fakta. Vårat samhälle har en sjukdom där man läser in rasism i precis allting. Huvudsatsen i hans inlägg var ju faktiskt "pengakåt", vilket snarare är en attack mot kapitalismen. Han sa inte att judar är pengakåta.

Den sista meningen var ett litet perspektiv bara, inte ett argument.

Medlem

Lägger han inte nu stora summor på brudar och riktigt stora "porr-slott" blir jag besviken.

Om inte så var det onödigt å sälja.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Ziljun:
Skrivet av Rockartisten:

Varningar är en sak, avstängning nåt helt annat. Det känns som att, bara för att en ansedd person gapade rasism så kände du ett behov av att visa dig solidarisk och tydliggöra att denna sida inte tolererar rasism. Hans inlägg var fullständigt menlöst i sammanhanget, men det var inte underbyggt av rasism. Klumpigt uttryckt är också nånting man kan anklaga hans inlägg för.

Att du nu motargumenterar mig med att jag har varningar i hopp om att försöka mindervärdesgöra min kommentar är riktigt löjlig. Då kan jag lika gärna säga att din mamma har tuktat dig när du var liten, så dina åsikter och argument är också intetsägande.

Som jag sa. Att stänga av en användare i syfte att verka solidarisk (uppfattar jag det som) är ganska löjligt.

Han sa "pengakåta judar" och att det behövdes ett nytt atomkrig. Den sortens kommentarer är förbi det oacceptabla med flera mil. Förstår inte hur någon kan försvara sådana puckade, antisemitiska kommentarer som verkar vara helt bortkopplade från verkligheten. Om man inte har tillräckligt med common sense att inte skriva sånt är det lika bra att man inte skriver alls. Vill man skriva sånt finns alltid /pol/

EDIT: Det är så klart hans rätt att uttrycka sig på det sättet, men det är också FZ:s fulla rätt att banna honom och alla andra som postar sådant.

Jag motsäger inte FZ:s rätt, bara deras motiv. Jag korrigerade killen, men min kommentar raderades också. Att radera hans kommentar för att den bara är till för att provocera, eller är politisk, eller fullständigt utanför ämnet, är fullständigt förståeligt. Men vad han menade var zionister, inte specifikt judar som etnisk grupp. Det finns många judar som är antizionister, så de är knappast antisemiter. Kommentaren var politisk, inte antisemitisk.

Att man däremot känner ett måste att tydliggöra att man stängde av kontot är bara patetiskt. Det är också fullständigt onödigt. I mina ögon är man bara propagandapiskad om man känner ett behov av att göra överdrivna offentliga ställningstaganden för att lyfta sig själv i anseende av det offentliga rummet. Det är ganska tydligt att han stängdes av pga att det var Arnroth som föreslog det.

-Titta på mig Arnroth, jag är supersolidarisk och en fantastisk människa, respektera mig, snälla.

Detta är i ett nötskal vad killen är förbannad på:

https://www.youtube.com/embed/hVEYk98xsSQ

sluta tramsa. åtminstone jag anmälde för rasistisk kommentar också.

Medlem

Vad han än väljer hoppas jag han gör det som är bäst för honom själv. Minecraft kommer finnas kvar med eller utan honom. Det är hans projekt och hans liv. Jag säger tack för ett fantastiskt spel och för att vi har fått vara en sån stor del i utvecklandet av det. Hatten av

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av MMO4Life:

Hoppas att Microsoft fixar grafiken så det ser lite mer 2014-aktigt ut.

Vad är mer 2014-aktigt?

The forest känns ju som en minecraft för 2014, om vi pratar grafik?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av billybob:
Skrivet av MMO4Life:

Hoppas att Microsoft fixar grafiken så det ser lite mer 2014-aktigt ut.

Vad är mer 2014-aktigt?

The forest känns ju som en minecraft för 2014, om vi pratar grafik?

Svårt att tro att nuvarande utseende beror på att man inte kan bättre...

Medlem
Skrivet av Owro:
Skrivet av billybob:
Skrivet av Owro:

Jag tycker inte att det är så konstigt att Notch har valt att sälja Mojang. Jag vet inte mycket om honom, men om jag hade varit i samma sits så hade jag nog också funderat i samma banor. Och inte på grund av pengarna. Även om det är en enorm summa.

Jag skulle tycka det vore intressant att veta hur pengarna hanteras och vad som händer med de anställda. Särskilt då jag umgicks en hel del med Jens Bergensten då vi studerade.

Svårt att tro att någon kommer hamna på gatan och behöva tigga sig till mat och husrum.

Jag inser att min post kanske gav fel intryck. Jag undrade bara lite hur företaget blir påverkat av uppköpet. Jag har själv varit med om att företaget jag har jobbat på har köpts upp. Det är en lite annorlunda situation, men för oss var det mest småsaker ändrades. Vi fick t.ex. ett nytt tidsrapporteringssystem. Jag tror att de kommer att arbeta på i stort sett som vanligt.

Mitt svar var lite tillspetsat Visst kan sådana saker att förändras. Byten av diverse interna stödfunktioner gör man ju oftast bara för att underlätta saker och inte ha olika system som gör samma sak.

Medlem

ja, det finns både symboliska och ekonomiska värden. Dessa kan ändras med tidens gång beroende på känslor och mängden pengar. Notch vet att han bara kommer att bli erbjuden ett sådant här bud en gång i sitt liv och han vet att efterfrågan på Minecraft kan minska med tiden.

Jag kan förstå om han röstar för att anta budet då han kommer att få så mycket pengar att möjligheten för att utveckla AAA titlar kan uppstå. Vem vet vad han, styrelsen och aktieägarna tycker? Inte första gången någon har hycklat och inte gjort som man tidigare har sagt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

123
Skriv svar