Stora Anime-tråden

Medlem
Skrivet av almblad:

@Razken håller med dig att serien är seg, men det är också det jag tycker om med den, en lite annorlunda Isekai där huvudpersonen inte är en äventyrare som är så pass överlägsen att den dödar allt med lillfingret

Prova 'How a Realist Hero Rebuilt the Kingdom'. Också samma spår med en huvudperson som inte är överlägsen

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jo, animen kan bli utdragen ibland, därav min kommentar att när det väl sker feta saker, då gör One Piece det så jäkla bra.

Men, tycker detta arc har varit bättre i jämförelse med Big Mom-arcet i både pacing/story, bra bakgrundsstory med Oden osv. Tyvärr blev animen utdragen överlag efter tids-hoppet.

Har du provat at kolla på One Pace?
Höll nästan på att ge upp efter Dressrosa, för det kändes så utdraget och scener som repeterades i onödan och allt det.
Började kolla på One Pace innan Zou och dom klipper bort så mycket av allt onödiga dom har börjat med efter tids-hoppet att dom ofta hinner med att täcka två One Piece avsnitt i varje avsnitt av One Pace. Takten känns verkligen som One Piece brukade kännas, och känner aldrig att jag missar nåt heller.

Medlem

One punch man
Hajime no ippo
Full metal alchemist
Bleach

Är några rekommendationer från mig.

Quake-konnässsör
Skrivet av borotroth:

Prova 'How a Realist Hero Rebuilt the Kingdom'. Också samma spår med en huvudperson som inte är överlägsen

Ska ta och titta på den vid tillfället

Medlem
Skrivet av borotroth:

Har du provat at kolla på One Pace?
Höll nästan på att ge upp efter Dressrosa, för det kändes så utdraget och scener som repeterades i onödan och allt det.
Började kolla på One Pace innan Zou och dom klipper bort så mycket av allt onödiga dom har börjat med efter tids-hoppet att dom ofta hinner med att täcka två One Piece avsnitt i varje avsnitt av One Pace. Takten känns verkligen som One Piece brukade kännas, och känner aldrig att jag missar nåt heller.

Nej har inte spanat in det. Läste något om One Pace tror jag, men känner inte att jag behöver någon nedklippt version direkt, så mycket lider jag inte även om det är riktigt segt ibland. ^^

Det bästa vore om dom tog ett break på typ 8-12 månader så animen inte var så tätt inpå mangan, ge det lite andrum. Så kunde dom säkert fått in ordentlig och bra pacing igen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

I början på säsong 4 var det grötigt helt klart, man undra lite vad fasen det är som händer, men saker blev klarare ett par avsnitt in.

Det känns som serien inte kan sluta speciellt lyckligt iallafall hehe. Vilket förvisso inte är något jag skulle klaga över dock. En av anledningarna jag gillar serien är för den är just ganska mörk och melankolisk.

Börjat läsa mangan nu, men måste säga att animen faktiskt är lite bättre, men fortfarande en stark manga! Började läsa mest för att fräscha upp minnet!

Medlem

Vad tror ni om spriggan som kommer på netflix 2022? Försiktigt optimistisk av det lilla trailern visar

Medlem

Behöver manga-tips!
Helt uppdaterad på One piece och One punch man och läst ut Attack on Titan. Gärna utan deras barnsliga trosor-humor som är så sjukt irriterande.

Så vad har ni?

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Behöver manga-tips!
Helt uppdaterad på One piece och One punch man och läst ut Attack on Titan. Gärna utan deras barnsliga trosor-humor som är så sjukt irriterande.

Så vad har ni?

En hyfsat rå vuxen-manga - Inuyashiki
Samma författare som GANTZ.
https://en.wikipedia.org/wiki/Inuyashiki


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Quake-konnässsör
Skrivet av Laddemannen:

Behöver manga-tips!
Helt uppdaterad på One piece och One punch man och läst ut Attack on Titan. Gärna utan deras barnsliga trosor-humor som är så sjukt irriterande.

Så vad har ni?

Blade of the Immortal
Vagabond
Breaker
Breaker: New Wave (uppföljare till Breaker)
Väntar fortfarande på tredje säsongen av Breaker Manhwan...
Hajime no Ippo
Shaman Warrior
Tower of God
Kingdom
Chainsaw Man

Något som inte är lika seriöst, kanske The Gamer skulle kunna vara något.

Finns också lite blandat hos Webtoons, där förövrigt som The Gamer publiceras.

Medlem

Herrejävlar senaste Attack on Titan-avsnittet. Den här serien är så djävulskt bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tack för alla tips på mangor, landade på My Hero Academy, ganska underhållande so far i starten!

Quake-konnässsör
Skrivet av Laddemannen:

Tack för alla tips på mangor, landade på My Hero Academy, ganska underhållande so far i starten!

My Hero Academy är okej, de kanske inte gör något världsbrytande berättelsemässigt, men är en manga som många verkar tycka om.

Du har även dessa som är populära

Jujutsu Kaisen
Vinland Saga
Fire Force
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
Goblin Slayer

Biomega tyckte jag också om, lite kortare manga, enbart 6 volymer.

Några manga från samma författare: Knights of Sidonia & Blame!

Senaste serien jag läste igenom var Solo Leveling, som är komplett förövrigt, var riktigt bra.

Nu har du och läsa i några veckor i alla fall haha

Medlem

Jag är sugen på att börja kolla lite mer på anime. Är det Crunchyroll som gäller eller var streamar man det?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag är sugen på att börja kolla lite mer på anime. Är det Crunchyroll som gäller eller var streamar man det?

Satt med exakt samma fundering för några dagar sen när jag ville se igenom Hajime No Ippo igen och jag landade på Crunchyroll.
Dock visade det sig att endast Rising Star fanns där och inte "originalsäsongerna"

Medlem
Skrivet av prozpect:

Satt med exakt samma fundering för några dagar sen när jag ville se igenom Hajime No Ippo igen och jag landade på Crunchyroll.
Dock visade det sig att endast Rising Star fanns där och inte "originalsäsongerna"

Det ständiga problemet med streamingtjänster. Det man vill kolla på finns aldrig på den tjänsten man har för tillfället


signatur

PSN: OAKTHYR

Quake-konnässsör

Netflix börjar få ett del utbud också, men absolut inte lika mycket som Crunchyroll har, många av de serier de gör reklam för är också regionlåsta för USA.

Men finns mycket att se ändå

Medlem

Tja, crunchyroll är tyvärr skit nu för tiden. Det var bra för massa år sen, men sen de sålde sig har det bara blivit sämre och sämre. Var betalande medlem mellan 2009 och 2019, då rann bägaren över på allt som fungerade dåligt.

Kom precis hem från Thailand och netflix där hade enormt utbud av anime. VPN som kanske kan lösa det? (funkar över till usa för mig, men de har inte så brutalt utbud av anime). VPN kan nog funka för crunchyroll också, jag körde så länge...

Edit:

Var in och kollade forumet där... såg lika illa ut som vanligt med saker som inte fungerar... Näe, lägg pengarna hos någon annan leverantör.

Medlem

Cruncyroll är "okej"

Överlag har tjänsten har blivit både bättre och sämre de senaste åren:
- Stort men ibland hål i utbudet <- tog 10-15 år att få One Piece. Säsong 1 av Attack on Titan saknades i flera år.
- Fortfarande vanligt med ”ej tillgängligt i din region”,
- Låg-kvalitativ uppkoppling (händer att vissa serier inte laddar eller fryser, bl a Kimetsu no yaiba).
- Låg-kvalitativ mediaspelare (man måste spola själv, kan få för sig att du har premium osv)
- Låg-kvalitativ textning (kan va väldigt off ibland, känns väldigt stressad).

Trots detta så har jag en pågående sub på Cruncyroll. Det funkar när det funkar. Skulle nog ge det 2.5 av 5. ”OK”. Det är dock enormt frustrerande när tjänsten inte funkar!

NetFlix eller köpa själv är annars de bästa lagliga alternativen. Möjligen Hulu med? Har dock inte testat deras tjänst.

Edit:
Såg nu att Cruncyroll har hela One Piece, det tog 2-3 minuter innan listan laddade, men nu är det äntligen inga hål i serien! Sen fungerar Kimetsu no Yaiba också, även om den också tog någon minut att ladda fram.

Jag höjer därmed betyget på Cruncyroll till 3 av 5. Jag är dock beredd och sänka ifall det blir fler problem med servrarna.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Men visst har Sony köpt crunchyroll? Räknar iskallt med inbakad CR i ps+ inom en snar framtid?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Men visst har Sony köpt crunchyroll? Räknar iskallt med inbakad CR i ps+ inom en snar framtid?

Sony har köpt, men de verkar inte ha bytt ut ledningen på cruncyroll ännu. Jag har inte märkt någon skillnad.

Sony äger ju även funimation. Det kanske sitter och tittar på hur de kan merga eller skapa en helt ny anime-tjänst? Jag är inte så insatt.

Edit:
https://www.polygon.com/2020/12/9/21547657/sonys-funimation-a...

Tydligen har Sony köpt upp de andra animetjänsterna med såsom Wakanim.

Om några år kanske man slipper bekymmer med dåligt utbud? Den som väntar får se.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av almblad:

My Hero Academy är okej, de kanske inte gör något världsbrytande berättelsemässigt, men är en manga som många verkar tycka om.

Du har även dessa som är populära

Jujutsu Kaisen
Vinland Saga
Fire Force
Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba
Goblin Slayer

Biomega tyckte jag också om, lite kortare manga, enbart 6 volymer.

Några manga från samma författare: Knights of Sidonia & Blame!

Senaste serien jag läste igenom var Solo Leveling, som är komplett förövrigt, var riktigt bra.

Nu har du och läsa i några veckor i alla fall haha

Haha tack! Gött med nått att läsa när det inte sker något på jobbet eller man har lång paus.

Medlem

Det ser ut som Crunchyroll äntligen fått in de viktigaste serierna i biblioteket!?
1. Hela One Piece (äntligen)
2. Säsong 1 av Attack on Titan (äntligen)
3. Kimetsu no yaiba - laddar och går att se på (äntligen)

Har ni stött på något problem med någon serie i år?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Passade på att kolla Kimetsu no yaiba när jag var i thailand då netflix har den där, inga problem med kass spelare osv

Hade inte crunchy AoT från början? Minns inte ens var jag såg den då, inte sett klart den. Kom aldrig riktigt in i sista säsongen.

Hulu hade väl något grej med crunchyroll för ett gäng år sen, vet inte om de sitter ihop fortfarande? Sony hoppade in efter att jag hoppade av, men verkar inte hänt något.

Jag hoppas att Sony i slutänden slänger bort alla jävla zonindelningar osv, DET vore en tjänst för alla.

OP har jag inte orkat kolla på på flera år, men för min del hade jag ju redan sett allt upp tills crunchy då skaffa den så själv kunde jag ju bara fortsätta kolla. Nånstans runt ep 750 >_<

Medlem

Vafan, jag trodde det var sista-sista avsnittet av Attack on Titan, men, det blir ytterligare en del i säsong 4.

Mjölkande eller så tar det så pass lång tid att göra animeringen? Hur som helst blev jag både irriterad och glad på samma gång. Glad att det kommer mer, irriterad att det är 1 år uppehåll återigen zzz.

Aja, som tur är kommer det lite anime i år som jag ser fram emot att se för att fylla AoT tomrummet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag såg att någon på Tradera säljer en Dragon Ball DVD med svenska röster.

Dragon Ball med svenska röster.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vill verkligen tipsa om Elfen Lied. Om någon gillar Death Note så kommer ni inte bli besvikna.

Medlem
Skrivet av har4d:

Vill verkligen tipsa om Elfen Lied. Om någon gillar Death Note så kommer ni inte bli besvikna.

En blodig klassiker det där. Den är mörk och följer en antihjälte. Den är väl också ganska lik Higurashi no Naku Koro ni med tanke på litermängden ketchup?

Citat:

Synopsis
Elfen Lied is a short anime series about a race of mutants, called Diclonii. Diclonii, as a species, are highly motivated to kill human beings and destroy all of mankind in order to create a new world for their own species. Diclonii are mutated humans who are born to humans who have been infected by a Diclonius.

Om du gillar Elfen Lied, så kan jag rekommendera Claymore:

Citat:

Synopsis
When a shapeshifting demon with a thirst for human flesh, known as "youma," arrives in Raki's village, a lone woman with silver eyes walks into town with only a sword upon her back. She is a "Claymore," a being manufactured as half-human and half-youma, for the express purpose of exterminating these monsters.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

En blodig klassiker det där. Den är mörk och följer en antihjälte. Den är väl också ganska lik Higurashi no Naku Koro ni med tanke på litermängden ketchup?

Om du gillar Elfen Lied, så kan jag rekommendera Claymore:

Tack! Ska kolla in

Medlem

Claymore är grym. Blandning av Berserk och Witcher

Skriv svar